Tags Golfpad GPS

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Tags Golfpad GPS

Post by Jumper »

I høst kjøpte jeg med en pakke med Golf Tags fra https://www.golfpadgps.com/tags. Det finnes andre versjoner av dette systemet som f.eks Gamegolf, bare at du bruker telefonen til å skanne køllen med før du slår. Det tok litt tid før jeg fant ut av hvordan systemet fungerte, og jeg var rimelig irritert i fjor, da det ble målt slag i hytt og pine på forskjellige hull rundt på banen. I tillegg var det få baner som lå inne i trackingsystemet.

I år har jeg spilt en uke i Alicante, og har funnet bedre ut av systemet. For det første bør man følge med på telefonen under runden, som f.eks mens du går til neste hull. Dette for å sjekke om slagene faktisk er registrert rett, da det er lett å glemme å skanne kølla før bruk. Det er veldig enkelt å legge til ekstra slag, samt sjekke om utslaget faktisk var på fairway eller ikke. GPS'en registrerer om du er utenfor fairway, men det er ikke alltid grensene er helt nøyaktige her.

Antall baner virker å være oppdatert, da alle banene jeg spilte i Alicante lå inne i systemet. Det går an å legge inn baner manuelt også, noe jeg gjorde med Bjørnefjorden i høst. Da merker man opp banen via Google Maps, og en dag senere ligger det i systemet.

Statistikken er ganske bra. Du får opp lengdene for hvert slag, og dermed statistikk for hvor langt hver kølle går. Litt usikker på hvordan det blir med tallene på f.eks 7'er jern, da jeg bruker den mye til å chippe ut på fairway når jeg en sjelden gang ligger i skogen :roll: Kult med dagens lengste drive f.eks Kjekt å kunne skryte av 322m ned hull 5 på La Finca på kvelden. (Har glemt de to i vannet på innspillet etterpå)

Selve systemet fungerer kun på Android, da Apple ikke godkjenner NFC-bruk fra uautoriserte leverandører. Man har telefonen i lomma, og den gir fra seg et lite pling og en vibrasjon nå man skanner.

Pluss er også GPS'funksjonen. Dersom man ser på telefonen under runden, får man opp avstander til front, senter og bak på greenen. Veldig greit da batteriet på laseren tok kvelden tidlig på runden. Lengdene stemte også bra med kontrollmålingene til de som hadde med laser. Informasjonen får man opp uten å måtte ta av tastelåsen. For å komme inn på selve appen under runden, skyver man bare opp en pil fra bunnen av GPS-bildet.

Etter runden lagrer man, og sender mail til seg selv. Da kan man gå inn og se på hvordan man har spilt banen. Du får opp oversiktbilder for hvert hull hvor slagene er tegnet inn med lengder.

Alt i alt er jeg fornøyd med kjøpet mitt. Statistikken er bra, og jeg får nøyaktige lengder på de forskjellige jernene. Det krever dog at du følger med litt underveis på rundene for å få nøyaktige tall.
Post Reply