Nybegynnelfsett

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
athorod
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 03 Jun 2016, 21:36

Nybegynnelfsett

Post by athorod »

Hei.

Jeg er akkurat ferdig med VTG-kurs og synes golf virker fryktelig gøy! Så da er det på tide å finne meg et golfsett for nybegynnere (tenker det holder at jeg går for et startersett foreløpig, frem til jeg vet hvor lenge interessen vil vare...).

Men jeg er veldig usikker på hva jeg bør gå for.

Har noen konkrete tips til et bra startersett for maks ca. 4000 (ser at det finnes flere under det)? Bør jeg gå for stål eller grafitt?

Jeg er en 39-årig høyrehånds mann på 170 cm.

Jeg ser at flere foreslår å få tips fra en pro, som jeg kanskje gjør, men tenkte uansett å sjekke høre litt her om noen har andre tips. Kan jo være greit å høre med flere. :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nybegynnelfsett

Post by furu »

Grafittskaftene er ofte et svakt punkt i disse helsettene. Du kan sikkert satse på stål.

Forskjellen på de forskjellige settene er ikke stor. De har alle sine svakheter. Olyo er kanskje det beste, men koster mer/mye mer enn konkurrentene.

Du trenger ikke snakke med pro for å kose deg med golf. Tusenvis av mennesker har begynt med golf uten å tilpasset køller fra en ekspert, eller gjøre noe annet enn å spørre en venn. Alvaro Quiros begynte å spille med farens køller som var altfor lange og tunge, og det gikk jo greit med ham.

Vær oppmerksom på at når du kjøper et helsett vil du havne på oppgraderingsbølgen etter kort tid hvis du virkelig liker golf. Jernkøllene kan du beholde ganske lenge. Putter og driver er nok de svakeste punktene, spesielt førstnevnte.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Nybegynnelfsett

Post by liverglimt »

Kjøp brukt istedet for å kjøpe helsett.
Post Reply