På vei ned i hcp. Nye jern

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: På vei ned i hcp. Nye jern

Post by Franz »

furu wrote:Å ekskludere basert på synsing og fordommer gir dårlige forutsetninger for å lykkes.
Han HAR lykkes. Ingen fare.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: På vei ned i hcp. Nye jern

Post by Franz »

Og til trådstarter: Hvis du har lyst til å lære deg å forme slagene kan du jo skaffe deg én bladkølle til trening? Det er LENGE til du faktisk er tjent med å spille "tøffere" køller. Det er gøy, selvfølgelig, men du får ikke bedre resultater.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: På vei ned i hcp. Nye jern

Post by furu »

Franz wrote:
furu wrote:Å ekskludere basert på synsing og fordommer gir dårlige forutsetninger for å lykkes.
Han HAR lykkes. Ingen fare.
Tenker på kunden, ikke køllemakeren.

Men det sier jo litt om forskjellen på hvor jeg har fokus og hvor enkelte andre har det :)
Instagram @christianfuru
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: På vei ned i hcp. Nye jern

Post by Franz »

furu wrote:
Franz wrote:
furu wrote:Å ekskludere basert på synsing og fordommer gir dårlige forutsetninger for å lykkes.
Han HAR lykkes. Ingen fare.
Tenker på kunden, ikke køllemakeren.

Men det sier jo litt om forskjellen på hvor jeg har fokus og hvor enkelte andre har det :)
Han har jo lykkes fordi han har fornøyde kunder. Det er ikke snakk om dårlige produkter her - han selger topp utstyr, bare ikke det som er mest mainstream. Det blir omtrent som å selge Alfa Romeo. De er ikke nødvendigvis bedre, men de er ikke like vanlige som en del andre biler. Kall det sjarm eller sjel eller hva du vil. Det er uansett kanonbra golfkøller, solgt av en av landets mest kompetente fyrer.
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: På vei ned i hcp. Nye jern

Post by Golfspilleren »

Jeg setter pris på Furu sine lmgtfy-tips og tips fra selgere av merker ingen har hørt eller bryr seg om.
Vi trenger mangfold. Da er det dumt å krangle.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: På vei ned i hcp. Nye jern

Post by furu »

Han er sikker flinkere enn meg og de fleste andre. Utstyret er sikkert topp. Holdningen om at mainstream er dritt er bare tåpelig.

Det går alltid en vei. En som selger Callaway, Ping, TM og Cobra rakker ikke ned på KZG og Wishon. Andre veien er det nærmest en religiøs selvfølge. Det syns jeg er helt unødvendig.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: På vei ned i hcp. Nye jern

Post by liverglimt »

Vel etter å ha hatt en del kunder innom så må jeg nok bekrefte at det med at OEM selgere ikke rakker ned på Custom fitting merker er i beste fall bare BS. Har fått flere kunder tilbake fordi enkelte forståsegpåere av noen selgere har sagt at de har blitt lurt når de har kjøpt Wishon. Værst er det i Norge, Spania er mye lettere fordi det er større marked og mange flere som selger alternative små merker.
Franz wrote:Og til trådstarter: Hvis du har lyst til å lære deg å forme slagene kan du jo skaffe deg én bladkølle til trening? Det er LENGE til du faktisk er tjent med å spille "tøffere" køller. Det er gøy, selvfølgelig, men du får ikke bedre resultater.
Dette er ett kjempebra forslag. Mange som burde gjøre det for å leke seg litt.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: På vei ned i hcp. Nye jern

Post by veggiss »

Ble nesten fristet til å kjøpe en bladkølle til trening selv nå!

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: På vei ned i hcp. Nye jern

Post by Bogey »

Han har aldri sagt at mainstream er dritt, men han vil satse på køller man ikke får alle steder. Du finner ikke Adams på xxl f eks.
Post Reply