Cobra ONE

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Cobra ONE

Post by furu »

Cobra single length er offisielle.

Forged ONE koster fra 8999 (5-PW) til 11999,- (4-GW).

F7 ONE koster 5999,- for 5-PW.

Jeg bestiller glatt F7 ONE. Må finne ut hva det går i med single length. Har ikke råd til Forged tror jeg......

Ligger noen bilder på nettsiden min - https://golfopplysningen.com/2016/10/12 ... le-priser/

Release er så vidt jeg vet 15.januar.
Instagram @christianfuru
Simen K
Forumvant
Forumvant
Posts: 63
Joined: 20 Mar 2016, 19:16
Hcp: 17.0
Hjemmeklubb: Losby
Been thanked: 1 time

Re: Cobra ONE

Post by Simen K »

Ser jo veldig bra ut:-)
Noen som har testet single lenght her?
Lurer veldig på det konseptet, tror dette kan passe min bandysving godt.
Kan vel kanskje bli vanskelig med noen test da jeg spiller links.

Mvh
Simen
Titleist tsi2 driver
Titleist tsi2 4wood
Titleist Tsr3 4 hybrid
Cobra forged tec black one 4-p
Titleist sm9 jet black, 50, 54,58
Evnroll
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Cobra ONE

Post by liverglimt »

Jeg har spilt noen runder med Sterling Irons fra Wishon golf. Litt uvant fordi alle køller er like lange, samtidig som det er en fordel når man får inn den svingen. Tipper at Sterling kommer til neste år med links.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Cobra ONE

Post by furu »

Simen K wrote:Ser jo veldig bra ut:-)
Noen som har testet single lenght her?
Lurer veldig på det konseptet, tror dette kan passe min bandysving godt.
Kan vel kanskje bli vanskelig med noen test da jeg spiller links.

Mvh
Simen
Køllene kommer i både høyre og venstre. Da kommer trolig også demokøllene - som blir å finne i 5i, 7i og 9i - både i høyre og venstre.
Instagram @christianfuru
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Cobra ONE

Post by TJW »

Spennende konsept med ONE! Iom at jeg nå har ett sett F6 på vei så får jeg la være å lese så mye om nye F7 ;)
Espenruud
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 19 Sep 2016, 14:51

Re: Cobra ONE

Post by Espenruud »

Kult konsept! Det eneste som slår meg litt er... Hvis dette er "the shit", hvorfor har ingen kommet med det tidligere? Jeg irriterte meg enormt når jeg begynte å spille golf, over at jeg syntes de lange jerna var for lange, og de korte var for korte...

Jeg ser for meg at man vil få en god del høyere hastighet på de korte jerna, som vil gi mer lengde, og lavere hastighet på de lange jerna, som vil gi kortere lengde... Eller tenker jeg feil?

Uansett, det blir spennende å se om dette er starten på en ny trend!

Personlig syntes jeg cobra er kult... Kanskje mest fordi jeg har sansen for Fowler :)
raysv
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 335
Joined: 17 Apr 2013, 19:05
Hcp: 21,9
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Cobra ONE

Post by raysv »

Espenruud wrote:Kult konsept! Det eneste som slår meg litt er... Hvis dette er "the shit", hvorfor har ingen kommet med det tidligere? Jeg irriterte meg enormt når jeg begynte å spille golf, over at jeg syntes de lange jerna var for lange, og de korte var for korte...

Dette er ikke noe nytt konsept, er flere som har solgt single length irons :) Forskjellen nå er vel at en tour spiller gjør det :)
Driver: Ping G30 11 reg.
Woods: Ping G30 5w
Hybrids: Ping G30 4h
Irons: Cobra F7 One 5-GW
Wedges: Cleveland 588 reg 56, Cleveland RTX 588 60
Putter: Odyssey Versa Tank 2ball
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Cobra ONE

Post by kevin »

Er nok smart av Cobra å være først ute blant de store merkene. Om det blir noen suksess gjenstår å se, men det kommer garantert til å øke interessen og lysten til å prøve konseptet ut.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Cobra ONE

Post by furu »

Espenruud wrote:Kult konsept! Det eneste som slår meg litt er... Hvis dette er "the shit", hvorfor har ingen kommet med det tidligere? Jeg irriterte meg enormt når jeg begynte å spille golf, over at jeg syntes de lange jerna var for lange, og de korte var for korte...

Jeg ser for meg at man vil få en god del høyere hastighet på de korte jerna, som vil gi mer lengde, og lavere hastighet på de lange jerna, som vil gi kortere lengde... Eller tenker jeg feil?

Uansett, det blir spennende å se om dette er starten på en ny trend!

Personlig syntes jeg cobra er kult... Kanskje mest fordi jeg har sansen for Fowler :)
Som det nevnes her - det har vært prøvd før. Tommy Armour faktisk, av alle. Og ikke minst Wishon/Sterling nå nylig.

Teknologien som kreves for å gi gode gap mellom køllene er langt bedre nå. Et progressivt sett som F7 vil være ideelt, da de kan gi hver enkelt kølle egenskaper som passer for oppgaven og skaper et helhetlig sett. Derfor vil ikke de lange gå kortere, og de korte vil ha kontrollert lengde.

Single length er ikke "the shit". Det kommer ikke til å selge mye sammenlignet med vanlige køller. Mange blir nok veldig nysgjerrige. Demokøllene blir heftig brukt i år. Så snart de er tilgjengelig skal jeg få kjørt en del spillere gjennom launch monitor med 5,7 og 9 jern.
Instagram @christianfuru
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Cobra ONE

Post by yuran »

Litt stive priser for de smidde, men håper å få prøvd dem. Har tro på at dette kan gjøre det enklere for en del, inkludert meg, så blir det spennende å se hvordan lengdene blir. Treffer man oftere senter så går de jo avgårde uansett.

Ganske hissig loft på dem for øvrig.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Post Reply