Kjøpt meg nye hybrider og putter

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Kjøpt meg nye hybrider og putter

Post by Sticho »

Kjøpte meg nylig 2 hybrider (Cobra TWS 3h og 5h) og en Scotty Cameron Fastback-putter. Er kjøpt på ebay og er ikke mottatt riktig enda.

Jeg har igrunn ikke prøvd noen av disse køllene, men kun lest mye bra om de. Jeg kjøper stort sett alt utstyret mitt på ebay, og prøver aldri noe i forkant. Jeg kjør som oftest god research i forkant i form av å lese andres erfaringer med produktene. Stort sett går det bra, og de gangene jeg ikke er fornøyd så får jeg alltid solgt de videre for samme pris som jeg kjøpte de inn for.
Av prinsipp så mener jeg at det ikke er god etikke å prøve tingene i en proshop her hjemme for deretter å kjøpe de billigere på nettet.

Er det noen som har erfaringer med disse køllene? Eller evt kunne tenke seg å kjøpe de dersom jeg ikke skulle like de? :D
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Kjøpt meg nye hybrider og putter

Post by Keyser »

Kjøpte Cobra TWS 4h i sommer etter å ha prøvelånt en 6h noen slag på rangen. Køllen funker som f... for meg. Mulig jeg fornyer settet mitt i vinter, så da vurderer jeg å kjøpe 3h og 5h i samme serie, og fylle på med jern av en eller annen type fra 6i til pw.

Så gi en lyd dersom du skal kvitte deg med dem :-)
</Keyser>
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpt meg nye hybrider og putter

Post by furu »

Har hatt DWS før og har nå TWS 4h. Skal kjøpe meg 3G og kommer nok til å bytte ut min A4 4h med en TWS. Det er den absolutt beste hybriden mener jeg. Kan garantere at du kommer til å elske dem.

Har en SC Squareback i bagen, det er samme "serie" som din bare med annerledes fasong. God følelse, selvsagt en super putter. Squareback fra TM KiaMa hadde vært drømmen men SC lager bra saker.

Kan jeg spørre hvem du handlet hos? Regner med at du er bevisst på at falske SC puttere er mer regelen enn unntaket på ebay.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Kjøpt meg nye hybrider og putter

Post by Sticho »

furu wrote:Har hatt DWS før og har nå TWS 4h. Skal kjøpe meg 3G og kommer nok til å bytte ut min A4 4h med en TWS. Det er den absolutt beste hybriden mener jeg. Kan garantere at du kommer til å elske dem.

Har en SC Squareback i bagen, det er samme "serie" som din bare med annerledes fasong. God følelse, selvsagt en super putter. Squareback fra TM KiaMa hadde vært drømmen men SC lager bra saker.

Kan jeg spørre hvem du handlet hos? Regner med at du er bevisst på at falske SC puttere er mer regelen enn unntaket på ebay.
Var ikke klar over at det var mange falske SC puttere på ebay. Kjøpte av ebay-butikk som heter UR GOLF PLACE. Køllen er brukt. Bildene i annonsen er av den aktuelle køllen, noe som pleier å være et godt tegn. Han har ingen feedback som indikerer at han selger falske køller. Har ikke SC en mulighet for å kontrollere serienr på nettsiden sin? Mener jeg har sett det. Skal kontrollere når den kommer.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpt meg nye hybrider og putter

Post by furu »

Han har ingen feedback på SC puttere så vidt jeg kan se men ellers ser det greit ut. Du kan lese mer her om hvordan sjekke om puteren er falsk. Har du link til auksjonen med putteren du kjøpte?

Du finner serienummer på putteren på baksiden av skaftet like under grepet. Bare nyere puttere har serienummer, Fastback er så ny at den vel skal ha det. Å få den sjekket hos SC koster penger.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Kjøpt meg nye hybrider og putter

Post by Sticho »

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWNX:IT

Var igrunn bare ett bilde av den på auksjonen. Begynte plutselig å bli litt urolig nå.. :?
Klarer imidlertid ikke å se noe galt med det ene bildet som er der.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpt meg nye hybrider og putter

Post by furu »

Ikke meningen å gjøre deg bekymret. Annonsen og selgeren er litt i grenseland. En Scotty Cameron vil man egentlig ha langt flere bilder av enn dette. Det som taler til din fordel er at han ser ut til å være helt ok som selger og at Fastback ikke er modellen som kopieres mest. Det er stort sett SC Newport i Anser-stil som går igjen som versting. Det går sikkert helt greit.

Det er en del utstyr som er gjengangere blandt piratkopier;
- Stort sett alt fra Callaway
- Stort sett alt fra TaylorMade
- Wedger fra Cleveland
- Scotty Cameron puttere, spesielt Newport Anser-stil
- Mye fra Ping, spesielt drivere og woods

Vi har denne tråden med butikkerfaringer. Der finner man sikre selgere.
Instagram @christianfuru
Post Reply