Loft på jern - hvor går grensen?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Loft på jern - hvor går grensen?

Post by JanB »

Tror vi snakker litt forbi hverandre her.
I mitt innlegg skriver jeg ingen ting om at nyere jern er vanskeligere eller ikke å spille med. Det som er poenget mitt er at det er ett fett hva loft er eller hvilket nummer køllen har bare jeg kan få ballen dit jeg ønsker. Skal jeg slå 125 meter er det vel helt uintressant om jeg bruker en PW eller et 8 jern? Skal jeg slå 170 meter er det like uintressant hva jeg bruker så lenge jeg behersker lengden. Om jeg velger en hybrid eller et jern.

Helt enig i at lange jern er de vanskeligste i baggen. Egentlig litt rart ettersom utviklingen har hele tiden hevdet å levere "tilgivende" køller i alle fasonger. Vektforflyttning og "forced" for å gjøre køllene mer lettspilte for amatører.

I ditt innlegg setter du sammen noe som ikke stemmer. Du skriver: "Så lengde man kjenner sin egen lengde så er det lett å slå med et 4i". Kan ikke se hvor du har klippet det fra i mitt innlegg. Jeg skriver derimot: "Så lenge man kjenner sin egen lengde er det uinteressant hva man slår med".
Mitt forslag til deg er å velge de køllene du behersker for ønsket lengde. Med HC midt på treet, som du har, er det få som behersker lange jern. Det kan komme senere hvor du virkelig liker 3 jern på lange par 3. Tror du er litt "utålmodig" i ditt spill. Golf er slett ikke lett, det er vel derfor golfindustrien har kommet med køller (les hybrid og lett spilte woods), som tilfredsstiller mer lengde med mer lett spilte køller enn lange jern
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply