PGA Show

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

PGA Show

Post by furu »

Utstyrsmessen som tidligere var den hellige gral, har nå en dalende stjerne. Allikevel er det litt artig å se hva som dukker opp fra mindre kjente produsenter. Først og fremst det messen nå handler om. Og å skape kontakter for dem som trenger det. Hvis noen norske proshoper/klubber reiser, stiller jeg et stort spørsmål ved prioriteringen deres.

Callaway øser som vanlig ut penger.

Image


Titleist viser fram sin viktigste kølle.......som er en ball :D De har fått hard medfart i Kirkland-saken. Spørs om gulldagene deres er over. TaylorMade TP skal være drømmeballer i år. Callaway Chrome Soft er førstevalget for mange. Og ikke minst i USA - Bridgestone. Vi får nok ingen BS+TW effekt her hjemme, men i USA er det merkbart.

Image


Beste jernserie i år går sikkert til Srixon.

Image


Mens Edel Golf single length blir det alle vil ha men ikke har råd til :D

Image


Wilson Staff er bedre enn noen gang, men få bryr seg om det. Disse er rå. Hele jernserien er egentlig veldig bra nå.

Image


Det dukker alltid opp noen med en ide. Noe helt genialt - mener de. Stort sett alt forsvinner i løpet av året. Dette er String Golf. Mange som gidder å sette opp noe sånt før de skal trene?

Image


SkyTrak får mye oppmerksomhet i år. Har modnet voldsomt det siste året. Jeg har blitt en slags kontaktperson for SkyTrak hvis noen nordmenn lurer på noe. Skal lage en nettside med info. Dere kan ta kontakt hvis dere lurer på noe eller vurderer å kjøpe.

Image


Tror Norsk Golf er der borte. Håper faktisk at de ikke har sendt noen. Horley er der alltid så det er greit. Det er ganske bortkastet for et norsk golfblad å bruke tid og/eller penger på denne messen.
Instagram @christianfuru
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: PGA Show

Post by yuran »

Kult!

Er ikke Titleist/Kirkland bare konspirasjoner foreløpig, eller har det kommet fram flere detaljer i den saken?

Hva med sko?
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: PGA Show

Post by TheBigEasy »

Ping har vel lansert en hel drøss med puttere i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: PGA Show

Post by Bengtie Gilmore »

Greia med Kirkland vs Titleist er vel mest den at Kirkland lager/lagde en golfball med fire lag til under halve prisen av Titleist Pro V1 uten at kvaliteten er dårligere av den grunn.

Kirkland-ballen forteller at det er enorme penger som går rett i lomma på de store produsentene. Selv om Costco mest sansynlig har solgt ballen med et lite tap, er prisdifferansen større enn hva som er logisk...

Derav overskrifter som: CostCo just broke the golfball industry.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Show

Post by furu »

TheBigEasy wrote:Ping har vel lansert en hel drøss med puttere i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det stemmer. Ping Sigma G. Veil. 1949-2199. Greit priset. Finner dem kanskje til 1799,- i butikk til våren.

15 modeller. Noe for alle - mildt sagt. Nesten litt for mye for å være ærlig. De som har kjøpt inn Vault-serien til proshop/butikk banner nok litt nå, selv om de selger på navnet (bokstavelig talt).

Image

Image

Image


Når det gjelder putterserier for 2017 mener jeg alle bør sjekke ut Cleveland Huntington. Ekstremt priset og utrolig lovende. Gamle Classic er tilbake i bedre drakt. Utrolig nok.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Show

Post by furu »

Bengtie Gilmore wrote:Greia med Kirkland vs Titleist er vel mest den at Kirkland lager/lagde en golfball med fire lag til under halve prisen av Titleist Pro V1 uten at kvaliteten er dårligere av den grunn.

Kirkland-ballen forteller at det er enorme penger som går rett i lomma på de store produsentene. Selv om Costco mest sansynlig har solgt ballen med et lite tap, er prisdifferansen større enn hva som er logisk...

Derav overskrifter som: CostCo just broke the golfball industry.
Det nærmest absurde i dette er at Kirkland aldri laget en ball. Det er Quattro baller ment for det europeiske billigballmarkedet. De kjøpte overskuddslager av disse. Nå får de ikke tak i flere. Derfor dør ballen ut som Kirkland, men du kan kanskje få tak i Quattro senere i år. Hvem vet.

Baller og hansker er pengemaskiner. Køller er ren veldedighet. Eller - det har vært det i mange år. Mulig marginene er litt bedre etter prisøkninger siste to år.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Show

Post by furu »

Skal Puma endelig komme noe virkelig virkelig virkelig bra på klær? Dette bildet er lovende. Riktige produkter og metoder. Knit. Thermo. Hybridplagg.


Image
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA Show

Post by kevin »

Ny golfbil til klubben i år?

Image
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: PGA Show

Post by LyLu »

kevin wrote:Ny golfbil til klubben i år?

Haha, sikkert flott på litt sånne våte, bratte og ondulerte fairwayer i Norge når man setter litt spinn på de julene! :D
Badeand
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 22 Jun 2016, 17:42

Re: PGA Show

Post by Badeand »

Nydelige oppdateringer Furu, har du noe mer å komme med? :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
vms
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 27 Jan 2017, 15:19

Re: PGA Show

Post by vms »

Er du helt fjern Furu. Har du noen gang vært på messen egentlig? Og hvorfor klager du på at norsk golf er der?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Show

Post by furu »

vms wrote:Er du helt fjern Furu. Har du noen gang vært på messen egentlig? Og hvorfor klager du på at norsk golf er der?
Saklig. Vil du at jeg skal svare? Hvem er du? Ett innlegg. Ny bruker. Kom du inn her bare for å slenge litt dritt? Vær tøff nok til å stå fram med navn når du gjør det.

Nei - jeg er ikke fjern. Jeg mener det er bortkastet å reise bort tid for messens del for norsk media og de vanlige proshopene/butikkene/klubbene. Messen har mistet litt av viktigheten siden det ikke er en eneste stor lansering i forbindelse med den. Det er nettverksbygging for bransjefolk.

Når man ser hva de store guttene får til, er det heller ikke så veldig viktig for dem. Shiels og Crossfield er der sikkert for å reklamere for seg selv og vise trynet sammen med dem som sponser dem. Og det er viktig.

Jeg vet ikke om Norsk Golf er der. Horley er der. Han har gode kontakter innen mange merker, og bruker sikkert tiden på å pleie disse. Spesielt innen komponenter som skaft.

Nei - jeg har aldri vært på messen. Har hatt tilbud om gratis bosted, møter med spillere og produsenter osv de siste årene. Har valgt å ikke reise. Måtte tatt flybilletten for egen regning, og har valgt å spare pengene og heller bruke dem på dingser og køller til artikler. Jeg kjenner nok folk til å få vite hvordan tilstanden er for PGA Show. Hvor viktig eller lite viktig den er. Eller lite er vel feil å si - mindre viktig enn før.

Jeg trekker tilbake det første jeg sa. Jeg er sikkert helt fjern for noen. Mange som setter alvorlig lite pris på meg og virkelig misliker meg selv om de aldri har møtt meg. Jeg gir penger til tre veldedige organisasjoner hver måned. Hjelper alltid folk når jeg ser noen som trenger det. Har betalt for folk i kassen på butikken når de ikke hadde penger eller kortet ikke funket. Jeg hjelper dyr og støtter dyrebeskyttelsen. Jeg har jobbet frivillig med fritidsaktiviteter for barn i mange år. Skal vi snakke om at jeg er fjern som menneske bare fordi jeg mener et medlemsblad, to små golfsider (Golferen og Golfsiden) og norske småshoper ikke bør reise til Orlando? Kom an - skriv navnet ditt så får vi se hvorfor du sier det du gjør.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Show

Post by furu »

Selv om vms slakter meg fullstendig fra sin anonyme tilværelse, fortsetter jeg med noen oppdateringer. Og ja - det er fremdeles ikke vits for noen andre enn feks Horley, Golfshopen, Golfhandelen og Onlinegolf å reise bort der. Sikkert et par store jeg har glemt, men det er alt.

Uansett - jeg har funnet mine to favoritter :D

Matt finish golfball fra Volvik :!: Den ser faktisk helt rå ut. Bokstavelig talt.

Image


Og på delt førsteplass - zombie range fra Foresight :!: Tror i hvert fall det var Foresight........som har en ny super-duper-launch-monitor på gang.

Image


Tidligere nevnte Ping Sigma fikk mye oppmerksomhet. Hvor mye den selger er avhengig av hvilke priser de andre ligger på i år. Spesielt Odyssey. 1949+ veil pris er en anelse for høyt til å bli storselger, med mindre dette er det nye normale prisnivået vi ser.

Image


Det dukker alltid opp noe gps dingser. Og de forsvinner stort sett alltid, eller holder det gående på mininivå. Ser ikke ut til at noen kan ta Garmin.

Image


Biion er her fremdeles! De har en del brukere i USA og Canada. Trodde virkelig at dette bare var et tulleprodukt, men de holder stand.

Image


Boksen til høyre er kanskje den største ballnyheten i 2017. Det kommer ny ProV1, men Chrome Soft X er den store. Større enn TM TP også, selv om jeg har mer tro på akkurat den. Chrome Soft X skal være litt hardere enn suksessballen uten X.

Image


Tror det vurderes å ta inn Evnroll i noen norske shoper. Skader jo ikke. Noen få puttere tar ikke knekken på et budsjett, og jeg tror mange av dem som følger golf på nett vil være ekstremt interessert.

Image


Denne var litt kul :D Shiels, Finch + Meandmygolf (tvillingene).

Image


Ja - Callaway er flink med stands.

Image


Tror alle TM ansatte måtte gå rundt med en sånn hele uken for å feire. Mulig at de ikke var så begeistret når Tiger noterte firkanter i går :D Neida. Det betyr nok ikke noe for dem.

Image


Fremdeles lekreste produkt i år.

Image


Booth babes var stort før. Og koblingen mellom sportsbiler og golf. Ser ikke så mye av det nå, men disse som selger briller ser tydeligvis en link mellom en Lamborghini og øyebeskyttelse.

Image
Instagram @christianfuru
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: PGA Show

Post by Bengtie Gilmore »

Noen spor etter Stensons Eyewear? Venter på å dra til optikeren frem til jeg kan få tak i disse. Solbrillene med beskyttelse mot pollen er også en gudegave for min del :-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Show

Post by furu »

Bengtie Gilmore wrote:Noen spor etter Stensons Eyewear? Venter på å dra til optikeren frem til jeg kan få tak i disse. Solbrillene med beskyttelse mot pollen er også en gudegave for min del :-)
Har bare sett bilder av reklameplakatene. Ingen fysiske briller. Det sies at de kommer i april. I løpet av de nærmeste 2-3 ukene før det vil jeg bli veldig overrasket hvis vi ikke får reviews fra Golfwrx og MGS.
Instagram @christianfuru
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: PGA Show

Post by Gundersen »

Heia Furu
En av de store bidragsytere på forumet. Fjollete innlegg av vms

Sendt fra min Commodore 64
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: PGA Show

Post by Golfspilleren »

Furu skriver godt og eg tenkar at han finner fine bilder på nett.
Men noem blir kanskje litt arg over hans stygge ord om norskgolf og at han alltid har fasiten.

Men stå på Furuen
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Show

Post by furu »

Og der kom det faktisk et bilde av Stensons briller. Ikke rare greiene å se, men de har nå i hvert fall produkter på plass.

Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Show

Post by furu »

Golfspilleren wrote:Furu skriver godt og eg tenkar at han finner fine bilder på nett.
Men noem blir kanskje litt arg over hans stygge ord om norskgolf og at han alltid har fasiten.

Men stå på Furuen
Jeg har blitt overbevist/overtalt/mer eller mindre tvunget til å endre mening minst en gang denne uken. Jeg har altså ikke fasit på alt :D

Det var sikkert litt stygt mot NG, men mer ment som en måte å vise at messen som nyhetsstoff er historie. Merkevarebygging. Kontakter for fremtidige forretninger. Der er det ikke så mye å hente for media.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Show

Post by furu »

Det var forresten ekstremt dårlig det bildet av brillene. Fokus!

Og jeg vet at jeg kan være vanvittig irriterende. Er masete og småhissig. Beklager.
Instagram @christianfuru
Post Reply