Sett til dama

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Sett til dama

Post by Owee87 »

Er på vei til å få fruen hekta på golf (slik at jeg får spilt enda mer!). Hun har meldt seg på VTG-kurs og jeg prøver å finne køller til henne.

Vurderer Taylormade Kalea: https://onlinegolf.no/golfkoller/jernko ... -dame.html

Sett en del anmeldelser som har vært gode. Noen som har noe å komme med? Eventuelt annet sett som jeg kan få tak i på golfshopen / onlinegolf (eventuelt andre norske, nettbutikker).

Ønsker heller å først bare kjøpe jern i god kvalitet og kjøpe woods, driver, putt m.m etter hvert. Kvalitet foran kvalitet. Men fem tusen er absolutt maks!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sett til dama

Post by furu »

Ping og TM satser veldig på disse damekøllene sine - G LE og Kalea. Det er et langsiktig og bra valg. Skulle golfkarrieren bli veldig kort, vil det nok føles som mye penger. Da er de rimelige helsettene helt greie alternativ.
Instagram @christianfuru
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Sett til dama

Post by TJW »

Madammen gikk for ett Cobra Fly-Z sett mener jeg det var, som du nå får i diverse utgaver til en relativt rimelig penge.
Ser at feks golfshopen kjører "kit" med alt du trenger: https://www.golfshopen.no/komplett-pakk ... 13075.html

Frøkna bruker bærebag og stortrives med det, og Cobra settet virker hun fornøyd med. Prøvde køllene hennes og kan bekrefte at damekøller IKKE går like rett for menn.. :(

Lykke til med å få hun hekta, jeg og samboeren begynte å spille likt og det er aldri noe problem å få "tid" til golf når begge spiller :)
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Sett til dama

Post by Owee87 »

Takk for gode svar fra begge :) Blir fort Kalea i og med at det var ok pris og kvaliteten virker å være bra. Dessuten har vi tilgang på putter og sannsynligvis en driver. Skal uansett se litt rundt først.

Ja, jeg har trua TJW og ser absolutt fordelene med at ho blir, om ikke like ivrig som meg men i alle fall litt hekta :D
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Post Reply