Endelig Driver

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Endelig Driver

Post by spiderboy »

I det siste har jeg forsøkt driverne til de som jeg har spilt med (ekstra utslag på enkelte hull, bare for moro skyld) og funnet ut at jeg slår ganske bra med driver, og som regel lengre enn med wooden min. Så da er det vel bare å krype til korset og kjøpe en driver også.
Jeg tenkte jeg skulle bruke vinteren på dette prosjektet og få testet litt forskjellig. Det er fine muligheter på Trondheim golfsenter for dette. Men hva er det jeg bør forsøke?

Jeg skjønner at det er vanskelig, for ikke å si umulig, å gi generelle råd om drivere uten å se meg svinge, men det er såpass mange her med peiling på utstyr at det burde være en del å hente av info i forumet uansett. Er det noen drivere som kommer bedre ut enn andre i tester? Noen man skal styre unna? Spesielle skaft man kan være obs på å prøve osv.

Jeg er mer interessert i kontroll enn i enorm lengde, slår tilstrekkelig langt fra gul tee uansett. Og jeg kjenner dessverre ikke svinghastigheten min, men tror den helt på normalt nivå. 7-jern 150 meter, 4-wooden går ca 200m om dette kan være en indikasjon på svinghastighet?
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Endelig Driver

Post by furu »

7i 150 meter er vel ikke normalt nivå? Det er over normalt og veldig bra.

Hvor mye penger har du tenkt å bruke?

Jeg er veldig svak for R9 460, har tross alt denne selv. Justeringsmulighetene i hodet er flott å ha også for golfere med høyt hcp. Den er rett og slett et presisjonsverktøy på banen.

Hvis du liker å handle på nett så har jeg et par forslag. Nickent 4DX er billig og veldig bra. Jeg skulle aldri solgt min, gøy og lang, mulig jeg kjøper en ny og ser om jeg treffer like mange fairways med den som R9. Mizuno MX700 får man vel ikke tak i her hjemme. Den får veldig mye god kritikk i tester og tilbakemeldinger på forum. Adams A4 og Speedline er utrolig gode kjøp for tiden. A4 får man til $114 + frakt og moms.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Endelig Driver

Post by spiderboy »

Takk for tilbakemelding Furu :) Mulig 150 meter med 7-jern er over snittet. Men så er loftet på mine Di7 ganske så sterkt. Men det er vel kanskje gjengs på mange køller for tiden.
Jeg vet ikke hvor mye penger jeg er interessert i å bruke. Hadde vært artig å si at penger ikke er noe problem, men noe mer enn ca 3000,- er nok for mye for min lommebok. Er ihvertfall innstilt på å teste det jeg skal kjøpe først. Så slipper jeg bomkjøp. Utvalget på golfsenteret er nok noe begrenset, men dog. De kan skaffe det meste etter som jeg forstår.

Det viktigste, som jeg har skjønt det, er nok skaftet. Å finne et skaft som passer min svinghastighet kan de hjelpe til med på golfsenteret, så der tror jeg at jeg er i gode hender. Men hvilke hoder som er verdt å forsøke er interessant å høre erfaringer på. Jeg har forsøkt og liker G10, Cleveland HiBore. Jeg er ikke så veldig glad i Cobra-driverne fra de siste årene. Men det har med lyden å gjøre. Ikke så givende når det høres ut som man akkurat traff i sweetspot på en steikepanne.... Speedline ser spennende ut, men vet ikke om de har denne i Trondheim.

Noen som har forsøkt Titleist? De ser jo deilige ut synes jeg, men har aldri prøvd dem. Heller ikke Callaway, og da tenker jeg på den runde som Mickelsen bruker. Den ser utrolig fet ut. :twisted:
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Endelig Driver

Post by Mats »

Jeg spiller med Callaway Diablo 10grader Nøytral med regular flex skaft.

Kanonbra driver, og du kan få den for under 2000kr mange steder :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Endelig Driver

Post by Kaffekannen »

Jeg kan jo egentlig ingenting om utstyr, men jeg har testet en del drivere og TM R9 med lite hode er den suverent beste driveren jeg har tatt i. tror også jeg testet den med standardskaftet som har fått mye skryt. Lyden, følelsen, responsen og tilgivenheten er suveren. Test den på golfsenteret. I Bergen går den for 2990,- på golfsenteret, men jeg vil tro den prisen synker litt til i løpet av vinteren.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Endelig Driver

Post by spiderboy »

Diabloen har jeg dessverre aldri forsøkt. Men den ser jo fet ut.
Jeg har aldri prøvd R9 heller, fikk høre av en lavhandicap-kompis at den var en "vanskelig" driver, og anbefalt til singelhandicap-gutta. Vet at mange av de beste amatørene spiller med den. Og de sier at den er enkel å arbeide ballen med. Men hvis den funker er jo den superfet. Med vekter og stash og skaft som kan stilles :D yeah. Det er jo egentlig akkurat en sånn jeg vil ha. :lol:
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Endelig Driver

Post by furu »

R9 og R9 460 er veldig forskjellige drivere. 460 versjonen er 100% safe for alle som spiller golf. 460 mangler vektjustering men har justering på hodet. Syns man vanlig R9 er vrien så er 460 tingen.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Endelig Driver

Post by furu »

Er egentlig litt spesielt med drivere syns jeg. Ser ikke det store spekteret på banene. TM og Callaway dominerer. Nike, Ping, Titleist og Cobra har en del drivere der ute men det er langt mellom dem. Ser ekstremt lite Cleveland, Mizuno, Adams og andre merker.

Er proshop og butikker lite flink til å prøve seg med et kvalitetsmerke som Mizuno? Eller Adams? Er vi redd for å prøve "ukjente" merker? Nickent har gode drivere, som med nevnte 4DX. Adams er favoritten på et stort forum som golfwrx.
Instagram @christianfuru
Post Reply