Grep til bladputter / evt erfaring Cobra putter?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Grep til bladputter / evt erfaring Cobra putter?

Post by TJW »

Hei, prøver meg med ett kombo-spm i en tråd.

Spiller i dag med en Nike Method Matter B2-01 putter. Byttet i sommer over til ett SuperStroke Slim 3.0 grep, men føler at jeg har mistet litt følelse på puttingen. Det kan selvfølgelig bare være at jeg har mistet litt konsentrasjon eller gjort noe rart, men basert på at jeg ikke blir helt fortrolig med stroken min med det grepet - så vurderer jeg å bytte til ett annet. MEN, her er utfordringen. Samtidig som jeg vurderer nytt grep, så tenker jeg at du nå får Cobra putteren som vel @furu har nevnt tidligere som en spennende sak til typ 499,- hos Onlinegolf (latterlig pris?). Er det noen som har testet Cobraen? Finner lite på den.. Evt tanker om ett tynnere og bedre grep enn SS Slim 3.0?
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Grep til bladputter / evt erfaring Cobra putter?

Post by liverglimt »

Hvis Superstroke gir deg mindre følelse så kan du prøve med Golfpride Tour pistolgrep. Det er mindre og gir mer følelse. Større grep gir mindre følelse.
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Grep til bladputter / evt erfaring Cobra putter?

Post by TJW »

Takk for forslag @liverglimt. Noen formening om hvor man får tak i det evt? Ebay? :)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Grep til bladputter / evt erfaring Cobra putter?

Post by liverglimt »

De fleste som selger grep har denne typen på lager eller kan skaffe.

Bytter du selv så kan du jo se her:
https://www.nordicagolf.no/golfgrep/gol ... pe=166,167

Ser de kaller det jeg tenkte på for "Paddle". Beste er jo å kjenne på de forskjellige grepene for å finne ett som føles godt i hånden.
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Grep til bladputter / evt erfaring Cobra putter?

Post by LyLu »

Min erfaring er at de smalere syperstroke grepene gir bedre følelse enn de tykke, med de smale mener jeg 1.0 og 1.0 Flatso, eventuelt Pistol GTR Tour eller Pistol GTR 1.0...
Det som også er med disse grepene som jeg mener har endel å si for følelsen er at de er laget av gummi, og det gir en helt annen følelse også i balltreffet...
2.0, 3.0 og Flatso 2.0, 3.0 og Pistol GTR 1.0 samt Fatso grepene er ikke av gummi men av en slags foam, dette demper følelsen VESENTLIG :)
Det er nok også derfor alle Tour Issue grepene fra Superstroke er gummi, men dette er bare min vurdering :)
Også er det jo som Liverglimt sier at jo tykkere grepet blir jo mindre følelse gir det jo, de tynne man holder mere i fingerne vil alltid gi bedre feel :geek:
Last edited by LyLu on 24 Apr 2017, 18:27, edited 2 times in total.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Grep til bladputter / evt erfaring Cobra putter?

Post by furu »

Standardgrepet på Cobraputteren er akkurat et slikt GP Tour. Eller en eller annen versjon av det. Sannsynligvis ekte. Funker helt fint. Litt tynt etter min smak, men behagelig å holde i. Jeg kommer nok til å skifte til et Iomic, min favoritt på putteren.

Skal du ha noe SS må du styre unna de tykke, slik LyLu sier. De funker rett og slett ikke med Anser-typen eller mindre hoder. Får frysninger når jeg ser en Scotty Newport med svært SS.

Cobraputteren er litt røff i kantene. Fresingen har ikke like god finish alle steder. Bagatell. Det er vanvittig mye for pengene hvis man vil ha en ren stålputter og Anserhode.
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Grep til bladputter / evt erfaring Cobra putter?

Post by TheBigEasy »

Jeg fjernet et SS grep og byttet til denne:
http://www.adoregolfgrips.com/winn-exce ... red-white/
Litt tacky grep og veldig god følelse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
Post Reply