Nytt sett?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Nytt sett?

Post by Matshino »

Har tenkt å skaffe meg nytt sett i vinter. Har handicap 11,7. Svinghastigheten min er vel rundt 95 mph. Slår ganske langt har jeg hørt, ligger vel rundt 130-145 meter med pitch. Liker også å forme slagene, selv om de noen ganger former seg selv også.
Jeg vil ha et sett med ganske smal såle, noen erfaringer?
Til nå så står det mellom Titleist AP2, TalyrMade Tour Preffered, Ping i15, Callaway x-forged.
Håper noen kan hjelpe meg ? :)
Takker for svar
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt sett?

Post by furu »

Liker du Ping i15 så er vel i10 et alternativ? Tenker mest på pris, i10 får du på tilbud nå for tiden og framskrittet er marginalt.

130-145m med pw er langt ja. Faktisk veldig langt. Snittet på PGA Tour er litt over 120m. Slår du like langt med de andre køllene? 170 meter med 7i? Det er jo helt vanvittig kult!
Instagram @christianfuru
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Nytt sett?

Post by Matshino »

Nei, det går desverre ikke like langt med alle køllene, forskjellen på 9 og P er vel 5 meter.
Kan vel få presset 7er jernet opp i mot 170 meter, men da må jeg treffe perfekt.
Jeg er egentlig ikke så fan av utseendet på i10.
Ping S57 og S58 har jeg også kikket en del på.
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Nytt sett?

Post by spiderboy »

Jeg har forsøkt s58 og s57. Nå ligger jeg betraktelig høyere enn deg i hcp, men syntes ikke det var noen merkbar forskjell på disse. Syntes heller ikke noen av dem var så veldig vanskelige å spille med. Sweetspot ligger svært lavt på disse, så de launcher ganske høyt, men du blir såklart straffet for et tåtreff som med de fleste players irons. Sålen er rimelig smal og køllehodet på dem er lite og sexy. Jeg vurderer disse når jeg klarer å treffe ballen litt bedre enn jeg gjør i dag. Synes de er de peneste køllene som er laget (hvis man ser bort fra rene blades).
S58 går for latterlige priser på ebay for tiden. Du kan få et pent brukt sett til rundt 200 dollar pluss frakt, noe som med dagens dollarkurs på litt over en femmer skulle tilsvare rett under 2000,- kroner ferdig levert på døra.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Nytt sett?

Post by Matshino »

Er ikke noen dreven kjøper på e-bay, har du noen selgere å anbefalle ?
Leste på en tråd her i forumet der de linket til noen selgere, bare å sjekke de?
Jeg har problemer med å få ballen opp i lufta, i hvert fall i følge mine trenere. Så det er ikke noen ulempe at de launcher litt høyt.
Takk for nyttig svar :)
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt sett?

Post by furu »

Matshino wrote:Er ikke noen dreven kjøper på e-bay, har du noen selgere å anbefalle ?
Leste på en tråd her i forumet der de linket til noen selgere, bare å sjekke de?
Jeg har problemer med å få ballen opp i lufta, i hvert fall i følge mine trenere. Så det er ikke noen ulempe at de launcher litt høyt.
Takk for nyttig svar :)
Sjekk denne tråden. Putterman er sikker å handle hos. Golfetail er også en veldig bra selger.
Instagram @christianfuru
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Nytt sett?

Post by Matshino »

furu wrote:
Matshino wrote:Er ikke noen dreven kjøper på e-bay, har du noen selgere å anbefalle ?
Leste på en tråd her i forumet der de linket til noen selgere, bare å sjekke de?
Jeg har problemer med å få ballen opp i lufta, i hvert fall i følge mine trenere. Så det er ikke noen ulempe at de launcher litt høyt.
Takk for nyttig svar :)
Sjekk denne tråden. Putterman er sikker å handle hos. Golfetail er også en veldig bra selger.
Har sjekket alle som lå i den tråden, var desverre ingen som hadde Titleist AP2 eller Ping S58
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt sett?

Post by furu »

De settene er ikke av de letteste å få tak i på ebay. Hos disse selgerne dukker det opp nye ting hele tiden, de har ikke fast varebeholdning. Må rett og slett sjekke jevnlig.

Ping er generelt dyrt i USA. S58 ligger på $850 hos golfsmith.com. AP2 den nette sum........$1.000 hos samme butikk. Nå er dette en butikk med generelt høye priser, men det er altså snakk om to sett som er vrien å få tak i.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt sett?

Post by furu »

AP2 er forresten et sett som jevlig dukker opp i falske versjoner på ebay. Kjøp kun fra anerkjent selger.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Nytt sett?

Post by spiderboy »

Er vel ikke noe hokus pokus å kjøpe på ebay egentlig. Kjøp fra selgere som tar retur på fakes. Betal med Paypal så er du også forsikret (men det er mye styr å få kjørt en sak mot en selger).
IKKE kjøp noe fra kinesiske eller andre selgere fra obskure steder. Dersom du holder deg til selgere som har 100% positivt feedback, er i USA og selger mye er du rimelig safe. En selger som har 100% positiv feedback vil gjerne strekke seg langt for å unngå at du blir misfornøyd, så der har man gode kort dersom køllene skulle vise seg å være i vesentlig dårligere stand enn lovet, eller rett og slett være falske.

Det går sikkert å bruke forumet her hvis du lurer på en spesiell selger
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Post Reply