Hjelp i nye skaft til jernkøller???

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
_King-Cobra_
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 03 May 2017, 13:12

Hjelp i nye skaft til jernkøller???

Post by _King-Cobra_ »

Dette har sikkert blitt diskutert utallige ganger, men våger å legge ut dette for å høre litt meninger. Spiller i dag på Cobra Fly Z Pro jernkøller med KBS Tour S+ skaft. J7 ligger på mellom 135- 145 carry, kommer ann på hvor godt jeg treffer. Synes køllene er fantastiske å slå med og vil ikke bytte ut disse, selvom det ikke er stort med hjelp å få i de. Vurderer å ta en Custom FIT på kun skaft for å se om det er noe å hente her, f.eks i litt økt lengde... føler at skaftene er ørlite tunge og stive...

Er det mulig å få litt ekstra lengde ved hjelp av nye skaft, eller ville hele testen vært forgjeves?

Takker for alle svar :)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Hjelp i nye skaft til jernkøller???

Post by eivaan »

_King-Cobra_ wrote:Dette har sikkert blitt diskutert utallige ganger, men våger å legge ut dette for å høre litt meninger. Spiller i dag på Cobra Fly Z Pro jernkøller med KBS Tour S+ skaft. J7 ligger på mellom 135- 145 carry, kommer ann på hvor godt jeg treffer. Synes køllene er fantastiske å slå med og vil ikke bytte ut disse, selvom det ikke er stort med hjelp å få i de. Vurderer å ta en Custom FIT på kun skaft for å se om det er noe å hente her, f.eks i litt økt lengde... føler at skaftene er ørlite tunge og stive...

Er det mulig å få litt ekstra lengde ved hjelp av nye skaft, eller ville hele testen vært forgjeves?

Takker for alle svar :)
Det tror jeg, tipper du vil få litt mer lengde med R skaft, så må du se om det går ut over retningen. Spørsmålet er vel om 135-145 er kort og hva du tenker. Jeg spiller med KBS tourS og ligger opp mot 160 i carry med 7 jern.
_King-Cobra_
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 03 May 2017, 13:12

Re: Hjelp i nye skaft til jernkøller???

Post by _King-Cobra_ »

Brukte å ligge på ca 150-155 meter carry med de forrige køllene, men dette var litt snillere jern og ga litt gratis. Kan nok si at jeg ville vært veldig fornøyd med 5-8 meter ekstra.... men når det et sagt, så vil jeg absolutt ikke at det skal gå utover retningen. Det blir jo å skyte seg selv litt i foten mener jeg :)

Får vell nesten bare hoppe ut i det og se om det er noe å hente!

Takk for svar :)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Hjelp i nye skaft til jernkøller???

Post by liverglimt »

Jeg har samme jern med Aerotech Steelfiber. For meg ett godt og tilpasset valg.
Post Reply