Helsett på budsjett.

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Helsett på budsjett.

Post by Bengtie Gilmore »

Hvordan er egentlig disse Black Scot-settene i forhold til Wilson fra XXL, Olyo fra golfshopen etc.?

Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
Last edited by Bengtie Gilmore on 11 May 2017, 22:12, edited 1 time in total.
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: Tommy Armour helsettene

Post by Bengtie Gilmore »

Eller Black Owl Golf. Er jo en jungel der ute for de som bare ønsker et greit og billig golfsett til nybegynner...

Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tommy Armour helsettene

Post by furu »

Alt er likt i den grad at alle har sine svakheter. Gjennomgående er det dårlig putter og dårlige grafittskaft.

Olyo er et hakk bedre - det er min mening etter å ha svingt med det meste sammen med flere andre spillere.
Instagram @christianfuru
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: Tommy Armour helsettene

Post by Bengtie Gilmore »

Prøver å finne et brukt Olyo-sett til fruen typ CS12, men vanskelig å finne...

Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: Tommy Armour helsettene

Post by Bengtie Gilmore »

Hvordan funker Royal Golf her? Samme greiene? Ser jo at du, Furu mener at damer kan bestille regular grafitt på Royal Golf. Nå er jo dette to år siden, så ting kan jo ha forandret seg? Kanskje greit å sjekke ved å reise dit og prøve?

Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Helsett på budsjett.

Post by furu »

Grafitt er fremdeles et svakt punkt på helsett, og jeg nekter å tro at RG har begynt å bruke så voldsomt mye bedre kvalitet siden dette :) En damespiller med litt styrke takler fint de jernene med grafitt i regular.

Hvis du går dit og prøver sier de sikkert at jeg er helt idiot.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Helsett på budsjett.

Post by liverglimt »

Jeg drømmer om at en dag så skal det bli slutt på "dame" og "herre" betegnelser på køller. Det kommer aldri til å skje, men i mellomtiden så kan man jo predikere med at det er ikke betegnelsen det kommer an på, det er spilleren. Køllehodet og skaftet aner ikke hvem som slår, de reagerer på kraft.

Jeg møter mange frustrerte damer og fornøyde gamle gubber. De frustrerte damene liker ikke fargene på de såkalte damekøllene, ei heller synes de at de fungerer spesielt bra. De gamle gubbene som også kan kalles seniorer de kjøper "damekøller" og vipps så slår de bedre. Hvorfor? Lengde og fleks på køllene.
4 køller til en nybegynner er nok. Putter, sw, 7er jern og en hybrid eller wood, noe med 25 grader sånn ca. Når disse mestres og nybegynneren er fornøyd med køllene så legges flere køller til. Jeg har venner som har spilt i flere år og ikke klarer å se hva de skal slå på forskjellige slag. De aner ikke hvor langt en kølle går, fordi slagene er så forskjellige. Med 4 køller så har man nok til å mestre, og nok til å bli nysjerrig. De fleste klarer lett å spille seg godt under 30 med 4 køller. Selvsagt finnes det unntak. Har en 75 år gammel dame som har kjøpt nesten fullt sett av meg og sliter enda med å komme ned fra hcp 39 i turnering. Når hun spiller alene så har hun lett 20+ poeng, så potensialet er der.

Lykke til, men aller helst styr unna alt som heter helsett.
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: Helsett på budsjett.

Post by Bengtie Gilmore »

Da ble det et finfint combosett fra Nike på XXL :-) 4H, 5H, 6H, 7-SW for 2000,- Hun har putter og bag fra før, så føler at det var et bedre valg :-)

Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
Espenruud
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 19 Sep 2016, 14:51

Re: Helsett på budsjett.

Post by Espenruud »

Jeg brukte helsett fra Royal Golf frem til jeg hadde 25 i hcp... Fungerte fint de årene jeg spilte med det :) Eneste jeg ikke likte med Royal Golf, var at grepene var litt tynne...
Post Reply