Jernkøller - blades/ game improvement

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Jernkøller - blades/ game improvement

Post by mciljoy »

furu wrote:Bransjen hadde spart hundrevis av millioner hvis de hadde fokusert på kun blades og droppet all annen utvikling av jernkøller. Argumentet om å tjene mer penger på denne typen køller faller på sin egen urimelighet pga kostnadene ved produktutvikling.
Her er vi rett og slett veldig uenige.. Det er jo ikke sånn markedskreftene fungerer. En bransje kan ikke bare bli enig om å droppe utvikling av nye produkter for å spare penger.. Sorry, men det funker ikke sånn. De store selskapene vil alltid gjøre det de mener de tjener penger på og da kan du ikke si at de gjør noe som ikke lønner seg for dem. Det kan godt være at enkelte ikke tjener nok penger på det de gjør, men de driver ikke produktutvikling for å være snille med folk. De gjør det fordi det er sånn bransjen er og fordi de mener det er den strategien som vil gi selskapet best inntjening.

Vi kan jo se det samme i de fleste andre bransjer. Merker selger. Illusjoner selger (sier ikke at dette er en illusjon...). Vi er ikke rasjonelle når vi handler ting. Callaway må skape et inntrykk av at deres jern har best teknologi og da må de bruke penger på produkutvikling. Om de kommer opp med et produkt som gjør en golfspiller 2 slag bedre eller om de kommer opp med et produkt golfspillern bare har dritlyst på, er usikkert. Uansett er Callaways eneste målsetning å selge produktet.
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Jernkøller - blades/ game improvement

Post by LyLu »

Jeg brukte blades helt frem til de 2 siste årene, da de nyere CB jernene gir samme smørfølelse som bladkøller og er bittelitt mer tilgivende...
Grunnen til at jeg spilte blades og nå spiller CB er for å kunne få en høy penetrerende ballbane med mye spinn...
Har enda ikke vært borti større oversized tilgivende køller som gir meg dette!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
YngveB
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 06 Feb 2016, 16:39

Re: Jernkøller - blades/ game improvement

Post by YngveB »

Jeg har prøvd litt ymse de årene jeg har spilt. Har alltid spilt med relativt små køllehoder i jernkøllene type Ping S59, Titleist 755, Titleist 695 CB, Titleist AP2, Mizuno Mp54, Mizuno MP33. Jeg har også vært innom Callaway X-18 Pro, Ping i-20 og har nå et mix sett med Cobra CB/MB.
Min erfaring er at jeg blir mere presis med "vanskelige" køller, kanskje mere skjerpet. Jeg har spilt noen runder med "store" hoder i jernekøllene men liker ikke følelsen av å "sveive avgårde" og så blir det sånn noenlunde greit likevel. Jeg liker å få tilbakemelding om hvor jeg treffer på bladet, jeg liker ikke at jeg plutselig slår 10 meter lengre enn forventet. Det har jeg kun opplevd med GI/SGI køller... Jeg har heller ikke noe behov for å slå 9-jernet 135 meter :)
Yngve B
hcp: litt ned i år, mot normalt
Driver: Cobra ZL noe...
3-wood: Cobra F7
Hybrid, Cobra F7
Jern: Cobra King CB/MB
Wedger: Titleist SM6
Putter: Bettinardi BB1 CB/ Ping ally-i/ noe fra boden
Post Reply