Oppgradere fra Cleveland TA4

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Selters
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2016, 08:22
Hcp: 9.1
Hjemmeklubb: Østmarka

Oppgradere fra Cleveland TA4

Post by Selters »

Jeg spiller fortsatt på et slikt jernsett fra 1998. Av og til tenker jeg tanken på å kjøpe nye køller, men slår det fra meg i og med at de jeg har fortsatt fungerer bra. Har utviklingen vært enorm de snart siste tjue årene? Kan jeg forvente signifikant lengre og rettere slag med nye køller?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Oppgradere fra Cleveland TA4

Post by furu »

Ja. Nei. Kanskje. Muligens. Hvis du har svært gode balltreff i dag, er det jo grenser for hvor mye lengre du kan slå med en kølle med samme loft.

Den største forskjellen i forhold til moderne jern er evnen til å få mer ut av de dårlige treffene. Jern som TaylorMade M2 Tour imponerte på det området. Treff lavt på slagflaten gikk kontrollert på lengde og høyde.

I dag er det også veldig store forskjeller på jernkøller. Jern er ikke bare jern. Egenskapene er enormt varierende. Ikke alle oppfører seg som forventet heller. Enkelte MB og CB jern er på grensen til tilgivende.

Har du mulighet til å teste litt køller? Ville valgt ut noen modeller som i utgangspunktet er veldig forskjellige. Finn ut hva som passer for din sving.

Du trenger ikke kjøpe årets modeller. Kan med fordel se på 2-3 år gamle jern. Har ikke skjedd så voldsomt mye de siste 1-2 årene.
Instagram @christianfuru
Selters
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2016, 08:22
Hcp: 9.1
Hjemmeklubb: Østmarka

Re: Oppgradere fra Cleveland TA4

Post by Selters »

Tusen takk for gode råd, Furu. Jeg får se om jeg får testet noen køller i løpet av sesongen!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Oppgradere fra Cleveland TA4

Post by furu »

Hva har du lyst på? Hva vil du ha som du ikke har i dag? Mer lengde? Mer høyde? Du må stille deg alle de spørsmålene.
Instagram @christianfuru
Post Reply