Ny driver, wood og hybrid

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Frdrk
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 03 Aug 2017, 11:07

Ny driver, wood og hybrid

Post by Frdrk »

Hei!

Jeg har lenge tenkt på å erstatte min driver, 3w og 5w. Uansett hva jeg går for vil det nok være en stor upgrade da køllene jeg spiller med nå er 20 år gamle. Jeg vil gjerne ha innstillingsmuligheter da jeg har en tendens til å treffe ballen nær skaftet og har visstnok et svakt grep (har jeg funnet ut av), noe som gjør at ballen slicer. Jeg skal jobbe med dette. Men jeg vil ikke kun ha innstillingsmuligheter for draw og fade, jeg vil også gjerne ha innstillingsmuligheter for spin på ballen. Jeg trenger antagelig ikke dette enda, men når svingen etter hvert vil sitte og gå rett, kan det være nyttig for å få litt mer lengde. Driverne og woodene/hybridene det står mellom er Callaway GBB Epic (ikke sub-zero) og Taylormade M1 og M2. Callaway tror jeg passer svingen min slik det er nå, med innstillingsmuligheter for draw og fade og relativt tilgivende med vekten langt bak, men der må jeg opp på sub-zero versjonen med kun innstillingsmuligheter for spin når svingen min er bedre. Taylormade M2 er ganske tilgivende men har ikke innstillinger for fade/draw eller spin. Taylormade M1 er den eneste køllen som både kan stilles draw/fade og spin på, men etter noen prøveslag vet jeg ikke helt om jeg liker feedbacken den gir når jeg treffer ballen (da liker jeg Callaway GBB Epic bedre). Det skal sies at ingen av treffene min med M1 var midt på, de fleste var ganske nære skaftet. Første spørsmålet mitt må være hvilken driver dere tror vil passe meg? hva ville dere gått for?

Andre spørsmålet er hva jeg trenger av køller. Jeg har hittil tenkt at jeg vil trenge driver, 3w og 4 hybrid for å erstatte det jeg har i bagen. Men valget står mellom 4 og 5 hybrid. Problemet er at jeg har et 5-jern i bagen jeg slår ca 170-180 meter med og 4 hybriden (som jeg testet) slår jeg ca 215-220 med. Hvis jeg går ned til 5 hybrid vil jeg tette gapet mellom hybrid og jern, men antagelig øke gapet mellom hybrid og wood.

Alle kommentarer og hjelp mottas med takk!
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny driver, wood og hybrid

Post by liverglimt »

Gjør en Fitting på hele bagen din så får du lukket hulrommene. Går du til noen som har flere merker vil du fort finne no som passer. Anbefaler ikke å sikte inn på merke og modell før Fitting.
Post Reply