Callaway MD3 wedger

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Callaway MD3 wedger

Post by Owee87 »

hei,
jeg spiller med Apex CF-16 hvor jeg også har AW (50grader) inkludert i settet. Har i tillegg en gammel Cleveland 56grader. Ønsker å kaste denne køllen i bytte mot to nye wedger. Jeg tenker det da er fornuftig å gå for en 54 + en 58 grader. Er ikke det en god kombinasjon når jeg allerede har Aw`en på 50?

Jeg har lest meg opp på testene til blant annet Norsk golf hvor Callaway MD3 kommer godt ut. Ser nå de har et tilbud på "CALLAWAY MD3 MILLED SATIN CHROME WEDGE" i de ønskede gradene til prisen av 1099kr. Ettersom jeg forstår er "S Grind" et klokt valg da S grind "har en medium såle som passer til de fleste typer forhold, inkludert bunkerspill. Ser også at disse køllene finnes i Forged. Hva er det? Leste også noe om at det er lettere å kontrollere ballbanen på de som ikke er forged.

Forskjellen på Satin, Milled Gold Nickel kan jeg lite om. Er det noe forskjell på kvaliteten / bruksområdet her eller er det bare smak og behag / utseende? Tar gjerne i mot innspill her :D

tilbudet: https://onlinegolf.no/golfkoller/wedger ... wedge.html
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Callaway MD3 wedger

Post by furu »

Forged er smidde wedger. De fleste wedger er støpt, også Vokey. Støpt holder lenge. Det er artig å spille med smidde wedger, men du klarer deg uten.

Finishen har ingenting å si. Enkelte modeller kommer i en "raw" finish som ruster. Den er ubehandlet. I gamle dager trodde man rust ga bedre grep og mer spinn. Det stemmer ikke. Noen liker allikevel å ha litt old school stil på wedgene.

Lettere å kontrollere ballbane med støpt enn smidd er bare tull i mine øyne.

54+58 er et fornuftig valg for deg.

MD3 er en god wedge. Blir aldri feil å kjøpe den.
Instagram @christianfuru
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Callaway MD3 wedger

Post by Owee87 »

Håpet å få svar fra deg Furu, i og med at du har hjulpet meg med alle mine kjøp. Da sender jeg inn en bestilling :)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Callaway MD3 wedger

Post by Owee87 »

Hei igjen,
jeg skal fortsatt ha MD3 i 54 + 58*, men klarer ikke bestemme meg for grind. 54* har de bare i S grind, så der blir det den uansett. Når det gjelder 58* så får jeg kjøpt den i både S, W og C grind. Har sett en drøss av videoer og prøvd å lese meg opp på ulike forumer, men er fortsatt usikker. Er det enklest å bare kjøpe begge i S som sies å være den mest allsidige, eller burde jeg gå for en annen grind i 58* for å gi meg flere muligheter?

Noen tanker? Informeres jo om at man må vurdere det opp mot harde/myke forhold i tillegg til teknikk. Synes det er umulig å vurdere det første i og med at det gjennom en sesong er både hardt og mykt. Videre endrer jeg så mye teknikk på slagene at noen ganger tar jeg mye divots noen ganger lite, som også er et poeng ved valg av grind. Ergo er jeg svært usikker :D
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Callaway MD3 wedger

Post by furu »

Hva skal du bruke 58 graderen til?

I bunker? Da går du for W.

Fra tykt, mykt gress i rough? Da går du for W.

Hvis du skal bruke den mer allsidig er S grind det beste valget.
Instagram @christianfuru
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Callaway MD3 wedger

Post by Owee87 »

Takk! Ja, skroter jo min 56*, så da blir det 58* som tar over jobben i bunkeren. Takk igjen. 54 i S Grind og 58 i W grind bestilt :)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Post Reply