Superspeedgolf

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Superspeedgolf

Post by LyLu »

Ser flere og flere driver med dette Superspeedgolf konseptet, har noen prøvd?
Det kan umulig være bra for ryggen å stå og dra på hundrevis av ganger med det greiene der...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Superspeedgolf

Post by furu »

Basert det jeg har sett og lest om konseptet ser det ut til å fungere. Mange flinke som driver med det og anbefaler produktet. Uten at de så vidt jeg vet er betalt av produsenten.

Tror også du har helt rett i at det ikke er for alle. Du skal ha kropp til å tåle belastningen i de mest ekstreme øvelsene. Spørsmålet er om det kunne vært nyttig å gjøre det både roligere (men samtidig raskere enn din normale svinghastighet) og færre ganger. Eller må man gå for max sving hver gang?
Instagram @christianfuru
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Superspeedgolf

Post by LyLu »

furu wrote:Basert det jeg har sett og lest om konseptet ser det ut til å fungere. Mange flinke som driver med det og anbefaler produktet. Uten at de så vidt jeg vet er betalt av produsenten.

Tror også du har helt rett i at det ikke er for alle. Du skal ha kropp til å tåle belastningen i de mest ekstreme øvelsene. Spørsmålet er om det kunne vært nyttig å gjøre det både roligere (men samtidig raskere enn din normale svinghastighet) og færre ganger. Eller må man gå for max sving hver gang?
Usikker, har ikke satt meg så mye inn i konseptet, men ser mange står å gir jernet ganger 100 på Instagram.
Funker nok for høyere svingspeed, har litt lyst til å prøve!
Tror kanskje en spiller med lav svinghastighet merker mer forskjell enn en som drar på hver gang og har gjort det siden han var kid.
Prøvde denne på NM i helgen,

https://www.sklz.com/sklz-gold-flex-gol ... ?cgid=golf

Var for å varme opp med, men gjorde det jo også veldig lett å svinge driveren raskt etterpå, men følelsen av å være "rask" ga seg jo etter noen svinger!
Som oppvarming fungerte den utmerket!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Superspeedgolf

Post by furu »

Instagram @christianfuru
Post Reply