Noen med tips til kjøp av golfutstyr?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
golfetrosten
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 30 Aug 2017, 16:03

Noen med tips til kjøp av golfutstyr?

Post by golfetrosten »

Ønsker å kjøpe nytt golfsett, men kunne trenge litt tips til hvilket merke jeg burde velge. Ser for meg 2 sett med 12 køller hver. Ett for meg, og ett for kona. Virker som at prisene på denne typen utstyr er rimelig stiv.

Er egentlig 3 ting jeg lurer på: Hvor mye er det realistisk å betale for sånt utstyr og hvilket merke anbefaler dere? Siste spørsmålet er hvorvidt dere kjenner til noen rabattordninger for golfutstyr? Vet det er butikker som gir avslag på 5-10% hvis man har medlemskap på bestemte sted, men vet ikke om det også gjelder for golfutstyr.

Setter stor pris på all hjelp! :D
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Noen med tips til kjøp av golfutstyr?

Post by eivaan »

Ta kontakt med nærmeste golfklubb/proshop, eller sjekk ut Golfshopen.no, Onlinegolf.no. Du kan jo event. ta en tlf til de, de er seriøse og pakker ikke på dere noe dere ikke trenger. Ellers så er det lurt å teste ut litt forskjellig, de har jo utsalg også hvor det går an å teste og få litt tips om hva som kan være bra for dere. Lykke til!
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Noen med tips til kjøp av golfutstyr?

Post by liverglimt »

Alle golfshoper har masse rabatter nå. Peis på og kjøp. :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Noen med tips til kjøp av golfutstyr?

Post by furu »

Hvis du skal kjøpe helsett er det ikke stort utvalg i merker. Du finner sikkert noe Olyo borte på østlandet. Settene deres som koster litt ekstra er litt bedre enn Wilsons osv.

2500-3500 er vel ganske standard pris for de rimeligste settene. Olyos beste er dyrere.

Som de andre sier er det salg over alt nå eller om kort tid. Tror onlinegolf.no har en ordning der du opptjener poeng ved kjøp. Ellers vet jeg ikke om noe.

5-10 % rabatt skulle du kunne klare å få hele året på alt uansett hvor du måtte være medlem.
Instagram @christianfuru
golfetrosten
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 30 Aug 2017, 16:03

Re: Noen med tips til kjøp av golfutstyr?

Post by golfetrosten »

furu wrote:Hvis du skal kjøpe helsett er det ikke stort utvalg i merker. Du finner sikkert noe Olyo borte på østlandet. Settene deres som koster litt ekstra er litt bedre enn Wilsons osv.

2500-3500 er vel ganske standard pris for de rimeligste settene. Olyos beste er dyrere.

Som de andre sier er det salg over alt nå eller om kort tid. Tror onlinegolf.no har en ordning der du opptjener poeng ved kjøp. Ellers vet jeg ikke om noe.

5-10 % rabatt skulle du kunne klare å få hele året på alt uansett hvor du måtte være medlem.
Veldig bra tips re: kjøp hos onlinegolf. Virker som at de har en poengordning slik du sa. Har et budsjett på 4 000 kroner per golfsett og det burde holde i massevis mtp. prisene du listet opp ovenfor. For å spare mest mulig penger tenker jeg å bruke poengordningen til onlinegolf i kombinasjon med kampanjetilbud. På toppen av dette planlegger jeg å sette kjøpet på et kredittkort for å oppnå cashback. Var inne hos Kredittkortinfo.No og de listet opp flere brukbare alternativer.

Blir kanskje litt for intrikat, men er jo mulig å spare store summer på denne måten. Takk for hjelpen :D
golfetrosten
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 30 Aug 2017, 16:03

Re: Noen med tips til kjøp av golfutstyr?

Post by golfetrosten »

eivaan wrote:Ta kontakt med nærmeste golfklubb/proshop, eller sjekk ut Golfshopen.no, Onlinegolf.no. Du kan jo event. ta en tlf til de, de er seriøse og pakker ikke på dere noe dere ikke trenger. Ellers så er det lurt å teste ut litt forskjellig, de har jo utsalg også hvor det går an å teste og få litt tips om hva som kan være bra for dere. Lykke til!
Takk for tipset! :D
Post Reply