2018 - køller og meninger

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

2018 - køller og meninger

Post by furu »

Noen andre som prøver nyhetene for tiden? Demokøllene er ute. Noen kjører demodager, der skjer det mye i mars. Jeg liker å høre litt om hva andre mener. Kall meg gjerne rar, for det er jeg. Jeg tror vi mennesker liker å diskutere slikt. "Ikke les tester. Ikke hør på de som skriver om utstyr". Men vi elsker jo testing av dingser og greier. Biler. Mobiler. Telys. Oppvaskbørster. Kjøkkenmaskiner. Barberhøvler. Ja - sykkelbladet Landevei har hatt en test av barberutstyr og jeg elsker det.

Så sleng ut meningene og følelsene.

Min liste over nyheter jeg har svingt med;
Cobra F8 hybrid
Callaway Rogue driver og fw.
Callaway Rogue jern x 3.
TaylorMade M4 driver og fw.
TaylorMade M3 og M4 jern.

M3 jern var en positiv overraskelse. Jeg får allerede litt tyn på Instagram for å ha kalt dem fattigmanns P790. Det er vrient å sette køller i kategorier, men jeg tror M3 er et jern noen setter opp mot P790. Sistnevnte har jeg selv i bagen.

Rogue #4 fw har jeg kjøpt. God kølle. Fin lengde.

F8 hybriden kjøpte jeg også, men den ryker til salgs snart fordi jeg ikke klarer å skvise ut den gamle Anser hybriden.

Det er lite som virkelig rører ved golfhjertet mitt, men det er enormt mye bra der ute. Har ennå ikke sett noe som skriker "oppgrader!", men de som trenger nye køller kan i hvert fall glede seg.
Instagram @christianfuru
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: 2018 - køller og meninger

Post by LyLu »

furu wrote:Noen andre som prøver nyhetene for tiden? Demokøllene er ute. Noen kjører demodager, der skjer det mye i mars. Jeg liker å høre litt om hva andre mener. Kall meg gjerne rar, for det er jeg. Jeg tror vi mennesker liker å diskutere slikt. "Ikke les tester. Ikke hør på de som skriver om utstyr". Men vi elsker jo testing av dingser og greier. Biler. Mobiler. Telys. Oppvaskbørster. Kjøkkenmaskiner. Barberhøvler. Ja - sykkelbladet Landevei har hatt en test av barberutstyr og jeg elsker det.

Så sleng ut meningene og følelsene.

Min liste over nyheter jeg har svingt med;
Cobra F8 hybrid
Callaway Rogue driver og fw.
Callaway Rogue jern x 3.
TaylorMade M4 driver og fw.
TaylorMade M3 og M4 jern.

M3 jern var en positiv overraskelse. Jeg får allerede litt tyn på Instagram for å ha kalt dem fattigmanns P790. Det er vrient å sette køller i kategorier, men jeg tror M3 er et jern noen setter opp mot P790. Sistnevnte har jeg selv i bagen.

Rogue #4 fw har jeg kjøpt. God kølle. Fin lengde.

F8 hybriden kjøpte jeg også, men den ryker til salgs snart fordi jeg ikke klarer å skvise ut den gamle Anser hybriden.

Det er lite som virkelig rører ved golfhjertet mitt, men det er enormt mye bra der ute. Har ennå ikke sett noe som skriker "oppgrader!", men de som trenger nye køller kan i hvert fall glede seg.
Jeg har spilte flere runde med M3 i forrige uke, jeg kommer ikke til å bytte ut M1 med det første.
Synes den ser litt rart ut bak ballen, likte ikke gråfargen og fikk noen rare pusher med høyre skru, pushene mine "pleier" å være rette.
Vil gjerne prøve nye Cobra og M4 også, selvom jeg tror at M1 driver, 3 wood og 5 wood blir i baggen, har aldri spilt så bra som jeg gjør med dem!
Kanskje fordi det er de første woodene jeg har brukt i over sesong! Haha...
På tampen av sesongen ifjor fikk jeg tak i 718 CB, de er helt king kong, tror jeg har skrevet det her inne før.

De neste årene tror jeg golfutstyr går litt inn i samme greia som smarttelefonene har gjort nå, at det står litt stille.
Det er ikke så mye revolusjon lenger, selvom de største på markedsføring prøver å lure oss et par ganger i året.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: 2018 - køller og meninger

Post by liverglimt »

Kjøpte en traust Titleist 4 wood nettop. Vel har betalt, og den er på vei. Tar tid å få ting til Vietnam! :D
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: 2018 - køller og meninger

Post by TJW »

Hei,

Var på fitting med Cobra på Tirsdag hos Golfhandelen - en utrolig kul opplevelse. Legger noen ord om det i separat tråd.
Må innrømme at jeg er Cobra fanboy da jeg i dag spiller på Fly-Z Driver, en BioCell Wood og ett F6 jernsett så da er den disclaimeren på plass.

Testet F8 Driver med div skaft + hybrid og wood. Må si jeg ble mektig imponert over alle tre produktene! Har bestilt meg en F8 driver som kommer om noen dager, da jeg forelsket meg helt i den. Er kanskje farget av merkebias men valgte å bare gå for den istedet for å prøve alt mulig annet og komplisere det mer. Resulatene var gode, og jeg digget driveren.

TROR jeg kommer til å gå for en F8 5W i tillegg. Makan til lett wood å bruke fra bakken. Fikk en fitting på denne, og tror min gamle BioCell 3W ryker til fordel for F8 5W.

Spørs om jeg må vurdere hybriden også. Prøvde 2H og den var en drøm å slå med (som @furu allerede har bemerket). Railsystemet til Cobra fungerer bra på Wood og Hybrid.

Kan legge til at fruen prøvde F8 driver (som hun endte opp med å kjøpe) og også testet F-MAX jernsettet som hun likte meget godt og nok kommer til å kjøpe. Testet F8 jern mot F-MAX og synes MAX ga bedre feel på slagene og de ga omtrent samme lengde.

TJ
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: 2018 - køller og meninger

Post by kevin »

Fikk slått litt med 3 forskjellige jern i dag. Rogue, M4 og XR steelhead. Ingen spesiell grunn til at det ble de, ville bare prøve noe nytt. Var på Dormy og hadde tilgang på Trackman. Testet bare 7`er jernet på alle merkene, og merket ikke noen spesiell forskjell fra mine gamle Razr X. Ikke på lengde iallefall. Studerte ikke de andre tallene mye. Syntes M4 hadde en god følelse og fikk bra treff. Men litt for rusten sving til å gi noe konsekvent inntrykk. Prøvde også Titleist 718, men det funket ikke spesielt bra for meg

Prøvde også G400 Ping driveren. Fin driver, likte utseendet. Prøvde også Rogue driveren og M4. Slo vel best med Rogue, men fortsatt veldig ujevne resultater. Men gøy å prøve utstyr igjen.
Last edited by kevin on 01 Mar 2018, 20:15, edited 1 time in total.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: 2018 - køller og meninger

Post by eivaan »

Er litt i markedet for driver og woods, tenker litt Mizuno 900 driver/Cobra F8/Titleist 917D2...og event F8 i woods 3 og 5, hører mange som skryter av Cobra i woods og driver, har bare liksom aldri fått sjekket ut. Prøvde de fleste jerna til Cobra i fjor, og likte et par av blades variantene! Har litt vanskelig for å hive meg på Callaway og TM, prøvde litt i fjor og blei ikke heilt klok på jailbreak og 1000 ekstra yards...selv om jeg røyk på chrome soft tipset til Furu, får nok tyn på banen når jeg kommer med de i år!!!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: 2018 - køller og meninger

Post by furu »

eivaan wrote:Er litt i markedet for driver og woods, tenker litt Mizuno 900 driver/Cobra F8/Titleist 917D2...og event F8 i woods 3 og 5, hører mange som skryter av Cobra i woods og driver, har bare liksom aldri fått sjekket ut. Prøvde de fleste jerna til Cobra i fjor, og likte et par av blades variantene! Har litt vanskelig for å hive meg på Callaway og TM, prøvde litt i fjor og blei ikke heilt klok på jailbreak og 1000 ekstra yards...selv om jeg røyk på chrome soft tipset til Furu, får nok tyn på banen når jeg kommer med de i år!!!
Cobra kommer med nye blades. Tror jeg. Mulig å få god deal på utgående hvis det skjer.

917D2 kan du få grisebillig for tiden. 3495,- tror jeg.

Hvis du skal ha noe fra Mizuno er ST180 og GT180 spennende. Bærum Golfsenter fører Mizuno. Jeg er på utkikk etter en hybrid, og prøver kanskje en CLK fra Mizuno.

Chrome Soft er det mest fornuftige ballkjøpet. Punktum.
Instagram @christianfuru
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: 2018 - køller og meninger

Post by TJW »

eivaan wrote:Er litt i markedet for driver og woods, tenker litt Mizuno 900 driver/Cobra F8/Titleist 917D2...og event F8 i woods 3 og 5, hører mange som skryter av Cobra i woods og driver, har bare liksom aldri fått sjekket ut. Prøvde de fleste jerna til Cobra i fjor, og likte et par av blades variantene! Har litt vanskelig for å hive meg på Callaway og TM, prøvde litt i fjor og blei ikke heilt klok på jailbreak og 1000 ekstra yards...selv om jeg røyk på chrome soft tipset til Furu, får nok tyn på banen når jeg kommer med de i år!!!
Vil anbefale at du tester F8 serien både på driver og woods hvis du har mulighet. Bra utvalg i skaft og justeringsmuligheter. Har som nevnt over en 3W som jeg tenker å bytte til en 5W nå, da F8 5-6W er noe av det mest lettspilte jeg har prøvd av woods. Cobra har mye bra på gang om dagen..
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Re: 2018 - køller og meninger

Post by H1N1 »

Var på demo med TM før jul. Lenge siklet på nye jern, men har liksom ikke funnet noe som ga den aha følelsen. Så litt i fjor høst på p790 og syntes de så veldig stilrene og profesjonelle ut. Kom på fitting med åpent sinn og fikk levert p790 i hendene. Ble umiddelbart forelsket i utseende. Så skikkelig profesjonelle ut, samtidig som de ikke ble forvandlet til smørkniver når du sto over de. Den følelsen når du treffer smørøye er ganske heftig, man føler ballen eksploderer fra køllehode. Eneste for meg er at jeg mister litt spin, men til gjengjeld går de 10-15 meter lenger enn det jeg har vært vant til. Også overraskende hvor tilgivende de er på misshits. Taper ikke stort med lengde og det føles ikke som man tar i et strømgjerde ved litt tynne balltreff.

Har alltid syntes jernsettene til TM har vært litt harry(les rocketbladez, sldr osv) så jeg hele mitt liv sverget til titleist, men det ble det slutt på nå! Den kombinasjonen av profesjonelt og vakkert utseende sammen med tilgivenhet og lengde har jeg ikke funnet i andre køller.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: 2018 - køller og meninger

Post by furu »

P790 er ganske unike der ja. Selv Titleist AP3 klarer ikke å matche dem på utseende.

Litt lav spinn kan jeg leve med. P790 er ikke så gale. De jeg ikke forstår meg på er jern som spinner feks 4000rpm med 7i. Og de er det en god del av. P790 kompenserer for litt lavere spinn med litt mer høyde og "nedfallsvinkel" som er litt brattere.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: 2018 - køller og meninger

Post by kevin »

Jeg titta på de, men regna med de var for vanskelig for meg. Men veldig lekre
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: 2018 - køller og meninger

Post by furu »

De er ganske snille kevin, men M3 og M4 er de folk faller ned på hvis de skal ha TM og ikke helt våger å satse på P790. Prisen er også litt hyggeligere på M3/4.

Ping G700 er forresten nærmest en kopi på utseende. Hodene er en god del større enn P790.


Image
Instagram @christianfuru
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Re: 2018 - køller og meninger

Post by H1N1 »

furu wrote:P790 er ganske unike der ja. Selv Titleist AP3 klarer ikke å matche dem på utseende.

Litt lav spinn kan jeg leve med. P790 er ikke så gale. De jeg ikke forstår meg på er jern som spinner feks 4000rpm med 7i. Og de er det en god del av. P790 kompenserer for litt lavere spinn med litt mer høyde og "nedfallsvinkel" som er litt brattere.
Riktig. Ligger på rundt 45 grader descent angle med 7i og det er mer enn bra nok for meg.
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Re: 2018 - køller og meninger

Post by H1N1 »

kevin wrote:Jeg titta på de, men regna med de var for vanskelig for meg. Men veldig lekre
Trodde samme. Det som er ekstra gøy med de. De ser ut som "player irons", men oppfører seg som "amatør irons". Perfekt for oss som er mest opptatt av å se gode ut :lol:
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: 2018 - køller og meninger

Post by LyLu »

H1N1 wrote:
kevin wrote:Jeg titta på de, men regna med de var for vanskelig for meg. Men veldig lekre
Trodde samme. Det som er ekstra gøy med de. De ser ut som "player irons", men oppfører seg som "amatør irons". Perfekt for oss som er mest opptatt av å se gode ut :lol:
Går det ann å se god ut i golf? :lol:
Last edited by LyLu on 04 Mar 2018, 16:57, edited 1 time in total.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: 2018 - køller og meninger

Post by furu »

Dette har vi diskutert mange ganger. Jeg passer alltid på å ta det med i VTG teorikursene mine.

Det er like viktig - for noen viktigere - å se bra ut på parkeringsplassen og foran klubbhuset. Jeg støtter denne. Image er alt.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: 2018 - køller og meninger

Post by liverglimt »

Hadde golf egentlig vært noe uten image? Noen snobber ned, andre snobber seg. Kult uansett. :D
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: 2018 - køller og meninger

Post by LyLu »

Jepp, her om dagen på rangen på Lumine kom det en kar jeg trodde var sjukt god.
Det var hvordan han kledde seg først, utstyret, baggen osv.
Måten han varmet opp på gjorde også at jeg trodde han var profesjonell, men så startet han å slå!
Haha, det var helt vanvittig utrolig dårlig, men han så fortsatt god ut da :)
Men jeg tar heller det en folk i joggedress og sandaler!
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: 2018 - køller og meninger

Post by Rotten »

LyLu wrote:Jepp, her om dagen på rangen på Lumine kom det en kar jeg trodde var sjukt god.
Det var hvordan han kledde seg først, utstyret, baggen osv.
Måten han varmet opp på gjorde også at jeg trodde han var profesjonell, men så startet han å slå!
Haha, det var helt vanvittig utrolig dårlig, men han så fortsatt god ut da :)
Men jeg tar heller det en folk i joggedress og sandaler!
LOL
Var nettopp på ferie i "syden" med fam. Lot golfsettet være hjemme (dessverre), men dro så vidt innom golfklubben for å titte. (Maspalomas).
Mye bra utstyr og høy snittalder. Mange som nok følte seg litt viktige. Men herregud så mye rar "golf"...

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: 2018 - køller og meninger

Post by Keyser »

LyLu wrote: (...)
Men jeg tar heller det en folk i joggedress og sandaler!
Spilte Jubilee Course i St. Andrews en kald aprildag for noen år siden. Etter å ha slått ut på et par 3 hull får vi en kar bak oss på tee som vi slipper gjennom. Antrekk : t-skjorte, shorts og flipflops. Har med seg caddie, begge ser ut som om de har vært seint oppe kvelden før. Han legger ballen 2m fra hullet, putter den i for birdie, takker og går videre.

Lærte en ting: ikke undervurder en som tør spille golf i flipflops


Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
</Keyser>
Post Reply