Nike Roshe golfsko

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Nike Roshe golfsko

Post by mciljoy »

Noen som har prøvd disse?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Roshe golfsko

Post by furu »

Bare prøvd som i at jeg har prøvd dem på inne.

Kjempesko for den prisen. Ser vanvittig bra ut. Føles veldig joggesko-aktig med ganske løs overdel. Sikkert ikke veldig mye støtte der, men jeg er ikke typen som liker å være fastspent når jeg spiller golf. Sålen virker å ha veldig god demping.

Den er ikke vanntett. Det er en godværssko/Spaniasko eller du driter i det og bruker tynne ullsokker når det er litt vått og ikke altfor kaldt.

Roshe selger ut kjapt. Faktisk greit å bare kjøpe den nå. Kan bli leveringsproblemer om en stund, om det ikke er det allerede. Mulig at det kommer andre farger senere i år. Nike pleier jo å gjøre det. Mener å ha sett en NGC versjon - Golf Club eller hva det nå heter hos dem. I brunt.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nike Roshe golfsko

Post by mciljoy »

De ser bra ut på bildene så jeg var spent på om de gjorde det på også. Blir nesten litt skeptisk pga den relativt rimelige prisen. Vurderer de som finvær-/Spaniasko ja

Har du prøvd Nike Course Classic også, Furu?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Roshe golfsko

Post by furu »

Jepp. CC sitter strammere på foten. Trenger nok litt tid for å bli skikkelig behagelig, men det er en komfortabel sko. Liker den veldig godt i blått faktisk.

CC er flatere å sålen. Roshe har mer drop fra hæl til front.

Den lave prisen på Roshe kommer av to ting - den har ikke den mest avanserte dempingen selv om den virker å være mer enn god nok, og overdelen er bare helt basic joggesko i stoff/netting. Veldig lite fancy saker. Ingen Flywire. Ingen vanntetthet. Bare helt enkelt og greit.

Roshe må være super til trening også. Jeg liker ikke å gå med mine vanlige joggesko fordi de ikke tåler golfbevegelser så godt. Går mye i primeknit fra Adidas. En billig treningssko med ekstrem komfort står på listen min i år. Course Classic oppfyller egentlig også dette.

Jeg jakter på Nike Chukka i US10 :) Utgått, med litt pålitelighetstrøbbel med strammingen med flywire og ikke den mest komfortable når det kommer til demping - men allikevel noe av det kuleste som har blitt laget.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nike Roshe golfsko

Post by mciljoy »

Enig i alt Chukka er veldig kul men jeg droppet den da den ikke føltes bra på foten.

Vurderer en av de over eller Air Zoom 90.. klarer ikke å bestemme meg
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nike Roshe golfsko

Post by mciljoy »

Har du forresten sett disse fra gfore? https://www.gfore.com/chukka-disruptor- ... -onyx.html

Synes de var dødskule, helt til jeg konkluderte med at det ikke er en golfsko...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Roshe golfsko

Post by furu »

Om jeg har :D ? De har mye kult. Og hvis jeg ikke tar feil, kommer det en golfsko som ligner den der.

Tror Grønmo har noe på gang med GFore. Kanskje ikke allerede til årets sesong.

Kanskje denne kommer for salg.

Image

Trendygolf.com har lave Disruptor i spesialutgave 8-)

Image
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nike Roshe golfsko

Post by mciljoy »

Gfore har mye som ser veldig kult ut, men det er alltid akkurat ikke kult nok, hvis du skjønner? Hadde jeg kunnet prøvd de på så hadde det vært noe annet. Men 2' på noe jeg aldri har sett live blir for mye.

Den high-top'en der (som Bubba har brukt?) er for ekstrem. Jeg er bare en litt over snittet kul 39-åring, så det går ikke ;-) Men den under har jeg sett på.
Den jeg sendte link på (mid/street), som ikke er golfsko, likte jeg best. Håper den kommer I golfversjon som du sier.

Og hadde jeg ikke brydd meg om kost så hadde jeg kjøpt et par hvite Gallivanter også for de ekstra fine anledningene... https://www.gfore.com/men-shop/gallivan ... -5854.html
_King-Cobra_
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 03 May 2017, 13:12

Re: Nike Roshe golfsko

Post by _King-Cobra_ »

Nye sko er noe man ønsker seg år etter år, for det finnes altfor mye snacks på markedet ;) kan jeg komme med ett tips til gode sko så må det bli Puma sine ignite! Utrolig behagelige å ha på og en god pris også ;) selv sikler jeg på hi tops fra Puma! Kan jo iallefall prøve å være like kul som Rickie ;p
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Roshe golfsko

Post by furu »

Skjønner hva du mener mciljoy. I hvert fall det med penger og prøving. Det er for mye på noe vi kjøper fra England på nett.

Skulle ønske True Linkswear kunne prøves og kjøpes i Norge. De to nye modellene ser veldig bra ut for sånne som meg som liker enkle sko.

360 Knit fra Adidas er også noe de som liker komfortable sko bør sjekke ut. Fin i svart - veldig fin i blått.

Den nye hi-top fra Puma er helt sprø :D

Image
Instagram @christianfuru
_King-Cobra_
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 03 May 2017, 13:12

Re: Nike Roshe golfsko

Post by _King-Cobra_ »

Kan si meg enig at de nye Hi-Tops er litt mye ;) men de gamle ser knall ut :)
Post Reply