Demodager 2018

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Demodager 2018

Post by furu »

Demodager må brukes bedre av oss golfere. Hvor mange ganger får du muligheten til å slå nye køller på launch monitor og få hjelp av flinke folk?

Bergen Golfsenter her demohelg 9-10.mars. Obligatorisk å teste? Det må være Cobra F8 og Callaway Rogue. Og hvis du er på utkikk etter driver - Ping G400 Max.

Regner med at det skal være demodager andre steder også. Har ikke kontroll på det. Legg gjerne ut.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Demodager 2018

Post by mciljoy »

Har spilt golf 15 år og vært på 1 demo. Har alltid vært interessert i utstyr så det er egentlig rart at jeg ikke har oppsøkt flere.

Tror det er noe med atmosfæren på demodager. At du liksom er på utstilling om du prøver noe. Det siste du ønsker er jo å ha et par eksperter nistirrende på deg mens du treffer matta 15cm før ballen
og innser at Titleist-gutta tenker akkurat det samme som deg; at det er ikke nye køller denne stakkaren trenger.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Demodager 2018

Post by kevin »

Det er nok helt rett. Men jeg er enig i at man absolutt bør prøve nytt utstyr. Jeg besøkte en Dormy butikk i Sverige i forrige uke, og brukte deres testcenter til å prøve ut nye køller. Ikke behov for noen avtale, ingen som nødvendigvis stod ved siden av deg og fulgte med. Man kunne selvsagt booke custom fit og få hjelp, men det var ganske befriende å bare prøve ut forskjellige køller som var tilgjengelig der. Og det var virkelig alt mulig. Samt at Trackman stod på, så jeg kunne følge litt med på hvordan det gikk.

Kanskje mange føler et slags kjøpepress når man er på demodager? Ikke at det er et press, men at det allikevel føles sånn? Jeg kjøpte mine køller på demodag for endel år siden, men har ikke vært på noe sånt etterpå.

Golfshopen har demo på Fornebu 17-18.mars, og det anbefales å melde seg på/booke tid på forhånd.
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Demodager 2018

Post by Rotten »

Jeg har vært på noen "demoer". Synes det ofte er veldig skuffende. Ofte ønsker jeg å forsøke skaft, køllemodeller etc. Selv om produsentene ikke sier det, får man inntrykk av å rett og slett være til bry. Har også av og til blitt møtt av litt flåsete kommentarer der det virker som om de bare må si noe.
Det virker som om drømmekunden er den litt middeladrende som er passe dårlig. Da kan produsenten nærmest "bestemme" hva som er rett og gi den anbefalingen....raskt. Ikke noe frem og tilbake.
Synes ofte service er mangelvare. Litt dumt, siden jeg legger igjen en del penger i utstyr.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Demodager 2018

Post by mciljoy »

Jo lengre jeg har holdt på og jo bedre jeg har blitt, jo dårligere innser jeg at jeg er. Så for min del blir slike ting egentlig mer og mer pinlig fordi jeg skjønner hvor meningsløst utstyrsfokuset mitt er.

Dette blir jo en annen diskusjon, merker jeg.. starter en ny tråd
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Demodager 2018

Post by furu »

Bra å høre hva dere faktisk mener om dette temaet.

Hvilket utbytte du får av demoen er fullstendig avhengig av representanten. Altfor mange av merkene legger for mye vekt på at spilleren de får inn for å representere dem skal være så god golfer som mulig. Det har jo null sammenheng med hvor flink du er med kunder, hvor flink du er til å forklare til og ikke minst om du er et menneske som i det hele tatt klarer å snakke med andre.

Et av merkene vi har her i Norge (de er egentlig to sammen) hadde stillingsannonse ute i sosiale medier. De skal ha en utadvendt golfspiller med lavt handicap. Lavt handicap er altså en kvalifikasjon. Jeg har 7.9 i handicap. Det finnes ikke et merke i verden som hadde vurdert meg til å selge golfkøllene deres.

Opplevelsen på en demodag er ofte for dårlig. De har enormt mye å jobbe med. Nedlatende holdninger. Mer opptatt av å prate med noen andre kule som kommer forbi. Husker godt han ene fra TM som bare slengte dritt om Bergen og at det regner her hver eneste dag, samtidig som han framhevet sin egen fortreffelighet på golfbanen.

Men - slike samlede demodager som den på Bergen Golfsenter skaper en helt annen stemning. Der må de prestere. De sender de flinkeste folkene de har. Hvis du er nervøs for demodager er slike anledninger perfekt. Kjøpepresset kan du også få hjelp med. Bare si at nå skal du videre til neste merke, så går du :)
Instagram @christianfuru
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Demodager 2018

Post by TJW »

Jobber med salg selv, så jeg er kanskje litt "farget" av det, men i de situasjonene som nevnes over her med nedlatende holdninger osv, så hadde jeg faktisk bare gått..

Som jeg la inn i en annen tråd, så var vi på fitting med Cobra for ett par uker siden, og hele rammen rundt det og representaten fra Cobra var det som solgte oss nye drivere, og senere også ett par woods og ett jernsett til frøkna. Null kjøpepress, behagelig stemning uten at man følte man var til bry, og en hyggelig dialog. Det kommer man langt med. For min del så kunne han hatt 15 i hcp, så lenge han kan tingene sine (kanskje ikke helt bokstavelig, men dere skjønner greia).

En annen ting er jo at man aldri skal anta hvordan lommeboken til vedkommende ser ut heller. Finnes en drøss eksempler på folk som har kommet inn i slitne jobbklær og møtt dårlig service hos bilforhandlere feks, og endt opp med å kjøpe toppmodell hos konkurrenten fordi vedkommende har flust med kroner. Alle kunder bør telle like mye, og om vedkommende er 12 eller 80 bør ikke ha noe å si. En god opplevelse kombinert med bra utstyr når man er 12 kan bety at man holder seg til det merket i ganske mange år fremover..

Bare noen tanker :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Demodager 2018

Post by kevin »

Golfshopen har demodag i Vestfold golfhall 20.mars 11:30-18:30
Snopmaster
Rookie
Rookie
Posts: 42
Joined: 28 May 2013, 16:54
Hcp: 19,4
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Brumunddal
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Demodager 2018

Post by Snopmaster »

17-18.mars er det på Fornebu.
Post Reply