Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
enurs
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 19 Mar 2018, 10:03

Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by enurs »

Er på tur til å bygge egen golfsimulator hjemme men ser etter anbefalinger for utstyr som matte, nett, duk. Vurderer også skytrak men leser at det kan være litt problem med å bestille. Har venner i sverige så jeg kan jo bestille dit, ser de har EU shop. Noen som har kjøpt skytrak og kan anbefale det?
Noen som vet om skytrak kommer med en bedre versjon snart så det kan være bra å vente litt?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by furu »

Jeg har hatt SkyTrak siden de først kom på markedet, og har vært i jevnlig kontakt med dem angående produktet. Har fått en personlig kode som fjerner britisk mva ved å gi 20% rabatt når du handler i EU butikken deres. Det forenkler hele prosessen.

SkyTrak har ingen konkurrenter på dette prisnivået. Du må opp på GC2, Trackman osv. Selve boksen er svært nøyaktig som launch monitor, og de forskjellige simulatorløsningene du kan kjøpe er meget gode. The Golf Club er den mest brukte men også den dyreste.

Det kommer ingen ny versjon av selve boksen. De oppdaterer software jevnlig. Nå er det ute en beta der de prøver kølledata og nye treningsfunksjoner. Skygolf har vært og er utrolig flinke til å hele tiden gjøre SkyTrak til et bedre produkt.

Hvis du vil kjøpe nett anbefaler jeg å finne et Quickplay på finn.no. Rimelig og god kvalitet.

Hvis du sender meg en mail på chrfuru@gmail.com kan du få info om kjøp av lerret, kunstgress og selve boksen.
Instagram @christianfuru
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by TJW »

@furu: Jeg tror flere kan være interessert i dine erfaringer og litt mer informasjon rundt dette, kunne du kanskje laget en post om det? Gjerne med noen bilder ;)
Drømmen er selvfølgelig en simulator hjemme, men er relativt uaktuelt å betale 250k for det, så det hadde vært gøy å sett noen regnestykker og fått mer info om oppsettet.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by furu »

Det skal jeg ordne :) Skal legge ut litt sammenfattet info, priser, kode, forslag til oppsett hjemme osv.

Billig blir det selvsagt aldri, men i forhold til alternativene er det faktisk veldig rimelig. Og ikke minst pålitelig.
Instagram @christianfuru
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by TJW »

Det hadde vært awesome! Takk :)
enurs
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 19 Mar 2018, 10:03

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by enurs »

Vært kjempeflott om du kunne laget litt mer info furu.
Bruker gjerne koden din.
Lurer også på hvordan det er å bruke skytrak som simulator. Må du i dag velge klubbe før du slår? Og om du spiller med en venstre hånd spiller, må du bytte plass på skytrak før vært slag?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by furu »

SkyTrak er utmerket som simulator. Du kan spille på iPad med WGT appen, eller kjøpe supersimen The Golf Club med 100.000+ baner. Det er mange andre løsninger tilgjengelig. Skal lage en liten oversikt over dette også.

Jeg kommer nok til å lage det som en side på nettsiden min. Linker her når det er oppe i morgen.

Du må ikke velge kølle. SkyTrak er ekstremt mye bedre enn det, og leser uavhengig av hva du slår. De som ber deg om å velge kølle - slik feks Ernest Sports sine gjør - gjør det fordi de har algoritmer med tall basert på køllens loft. ES16 ble jo avslørt ved at den bare hører etter lyden og faktisk ikke leser noe som helst. SkyTrak er 100% pålitelig her.

Du må skifte side ja, men jeg vet at dette kan løses enkelt. En som kjøpte gjennom meg har laget et system med skinner. Det er smart å kjøpe beskyttelsesboks til ST. Denne har føtter. man lager så en plate med utfreste spor, slik at ST alltid er oppstilt nøyaktig. Skal legge ut bilder av dette. Det tar altså bare noen sekunder å skifte fra høyre til venstre hvis du har dette på plass.
Instagram @christianfuru
Nerd
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 178
Joined: 19 Sep 2011, 10:02
Been thanked: 12 times

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by Nerd »

furu wrote:
ES16 ble jo avslørt ved at den bare hører etter lyden og faktisk ikke leser noe som helst.
Den linjen fanget min interesse, har du noe links eller annet til kildene her? jeg prøvde et søk, men fant ikke noe.

Nå er det jo også gammelt nyt at man kan høre om man rammet godt eller dårlig, det klarer selv jeg som en nesten døv, men jeg viste ikke at noen hadde tatt det i bruk for å "simulere" LM data, så det der vil jeg gjerne lese mer om.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by furu »

Nerd wrote:
furu wrote:
ES16 ble jo avslørt ved at den bare hører etter lyden og faktisk ikke leser noe som helst.
Den linjen fanget min interesse, har du noe links eller annet til kildene her? jeg prøvde et søk, men fant ikke noe.

Nå er det jo også gammelt nyt at man kan høre om man rammet godt eller dårlig, det klarer selv jeg som en nesten døv, men jeg viste ikke at noen hadde tatt det i bruk for å "simulere" LM data, så det der vil jeg gjerne lese mer om.

Instagram @christianfuru
enurs
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 19 Mar 2018, 10:03

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by enurs »

Hvordan fungerer det med putting. Er det realistisk? Tenker om man spiller simulator the golf club eller lignende
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by furu »

Putting er vrient uansett hva man spiller på. Det blir sånn at du bare må bli vant til hvordan akkurat den simmen du spiller på funker, og tilpasse deg det. ST har blitt kraftig forbedret på dette området. Var skikkelig dårlig i starten. De har hele tiden jobbet med å gjøre nettopp puttingen så god som mulig. Perfekt er den ikke, men ingen av de jeg vet har den som sim har noe å utsette på det.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by furu »

Selv på dyre proffsimmer som HD Golf og About Golf er putting lite realistisk.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by furu »

Drøyer litt med siden om ST. Tar det i løpet av søndagen.
Instagram @christianfuru
enurs
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 19 Mar 2018, 10:03

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by enurs »

Ja vi venter :)
Drømmen er jo å skape noe som dette: https://trackmangolf.com/products/simulator som du ser på bildene men billigst mulig.
Vurderer å bygge ett anneks i hagen på 4.5 bred x 7.5 lang. Ha ett lite treningsrom til fruen og golf til meg (må jo slenge på litt valg flesk får å få lov :) )
Men som du ser av bilder må man å duk, skinner i takt til beskyttelsevegg, stor gressmatte, utslagsmatte. Hvor høyt under tak, minimum målene, osv...
Jeg kjøper gjerne gjennom deg men prioritet 1 er at det blir fra seriøse selgere som tilbyr kvalitet og hjelp om det blir noe feil/ garati + gode priser selvklart.
Jeg ønsker også vite totalsummer når jeg kjøper så det ikke blir lagt til noe frakt/toll som man ikke kjenner til.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by furu »

Jeg laget en side her - https://golfopplysningen.com/skytrak-2/ . Laget det på nettsiden min (som står foran en oppfriskning snart).

Umulig å få inn all info :) Det er egentlig altfor lang side. For mye innhold. Men det er noen gode linker der, og info om norsk pris.

Det viktigste med norsk pris er at koden min fjerner britisk mva. Du må så legge til norsk mva. ved å gange med 1.25. Dette gjelder frakt, software, beskyttelsesboks og selve SkyTrak. Har satt opp et eksempel for å vise hva prisen på ST er per dags dato. Jeg kan dessverre ikke sette opp regnestykker for alle alternativene.

Ta gjerne kontakt, så kan jeg regne på ting for deg. Da må jeg vite nøyaktig hva du skal kjøpe hos SkyGolf.

Kostnaden på lerret, PC osv vil variere etter hva man får tak i og hvor mye penger man vil legge i det.

Nå har jeg veldig god kontakt med SkyGolf. Har et par kontaktpersoner som svarer raskt og hjelper med alt. En av dem sitter med alle betalinger og forsendelser.

Ved kjøp fra utlandet er det ikke norsk forbrukerkjøpslov som gjelder. Jeg bare formidler dette og forenkler prosessen for norske kjøpere. Produktet virker så solid at jeg ikke har noen bekymringer, og eventuelle reklamasjoner har jeg hørt at de tar seriøst og takler profesjonelt.
Instagram @christianfuru
enurs
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 19 Mar 2018, 10:03

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by enurs »

Takk for fin side og en fin simulator du har fått deg :)
Hvordan funker det med software når du må fornye. Er det noe problem?
Tenker på VAT osv eller går dette smidig?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by furu »

Det er ikke min. Dessverre. Jeg har ikke plass her jeg bor nå.

Fornyelse av software og mva i forbindelse med det - den har jeg ikke tenkt på. Må sjekke det.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by furu »

I april kjører SkyTrak kampanje.

Du får med gratis beskyttelsesboks i metall og Game Improvement i prisen. Mildt sagt veldig bra deal :)

Alle som vil benytte seg av dette må ta kontakt direkte med meg, og så kjøpe direkte gjennom min kontaktperson hos SkyTrak. Du får ikke dette tilbudet i nettbutikken.
Instagram @christianfuru
enurs
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 19 Mar 2018, 10:03

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by enurs »

Hvordan betaler man? Direkte til dem med kort ettersom du sier man ikke kan kjøpte gjennom deres nettbutikk
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøp av skytrak + utstyr for å bygge golfsimulator

Post by furu »

enurs wrote:Hvordan betaler man? Direkte til dem med kort ettersom du sier man ikke kan kjøpte gjennom deres nettbutikk
Det blir en av to løsninger - sende kortinfo på mail til deres ansvarlige for Skandinavia, eller ringe for å gi kortinfo. Jeg har selv bestilt ved å sende på mail. Smertefritt. Har ingen betenkeligheter med det.
Instagram @christianfuru
Post Reply