Driver og 3w for høy-handicapper

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
golfebassen
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2017, 15:36
Has thanked: 1 time

Driver og 3w for høy-handicapper

Post by golfebassen »

Hei!

Er på utkikk etter en driver og 3w til sesongstart. Helst nytt, men ser gjerne på noen gode bruktkjøp også.
Spiller med cobra-jern, men må ikke nødvendigvis være samme produsent (bare litt artig med komplett sett? :) )
30 i hcp og gjennomsnittlig svinghastighet. Regular skaft.
Har ikke låst meg til noen prisklasse, men ser ikke poenget i å kjøpe en toppmodell da jeg ikke er noe flink med driver og 3-wood uansett!
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by Byebye83 »

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3093551330

Callaway XR driver og 3w, project x 5.5 (mellom reg og stiff). 252.30$ pluss mva. Der er det mulig å legge inn bud, så mulig å få det litt billigere.. Trur dette er fra 2015
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by eivaan »

golfebassen wrote:Hei!

Er på utkikk etter en driver og 3w til sesongstart. Helst nytt, men ser gjerne på noen gode bruktkjøp også.
Spiller med cobra-jern, men må ikke nødvendigvis være samme produsent (bare litt artig med komplett sett? :) )
30 i hcp og gjennomsnittlig svinghastighet. Regular skaft.
Har ikke låst meg til noen prisklasse, men ser ikke poenget i å kjøpe en toppmodell da jeg ikke er noe flink med driver og 3-wood uansett!
Da hadde jeg kjøpt f8 eller f7 til Cobra i fw og driver!
golfebassen
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2017, 15:36
Has thanked: 1 time

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by golfebassen »

Byebye83 wrote:https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3093551330

Callaway XR driver og 3w, project x 5.5 (mellom reg og stiff). 252.30$ pluss mva. Der er det mulig å legge inn bud, så mulig å få det litt billigere.. Trur dette er fra 2015
Hvordan er det med toll? $250 + 25% mva?
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by Byebye83 »

golfebassen wrote:
Byebye83 wrote:https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3093551330

Callaway XR driver og 3w, project x 5.5 (mellom reg og stiff). 252.30$ pluss mva. Der er det mulig å legge inn bud, så mulig å få det litt billigere.. Trur dette er fra 2015
Hvordan er det med toll? $250 + 25% mva?
Det er ikke toll på sportsutstyr, men momsen slipper man ikke unna..
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by TJW »

Første spm - er du sikker på at du skal ha regular? Jeg trodde jeg skulle det selv, men opplever mye bedre resultater og treff med stiff. Kan være verdt å teste i en fitting om du har mulighet..
Skal du kjøpe brukt, så vil jeg anbefale deg å ta en titt på Norsk golf sine utstyrstester og finne noen modeller med gode reviews der evt. Cobra får vel gjennomgående gode tester. Spilte på Fly-Z i fjor (solgte den brukt for 800,- så man kan få de til en hyggelig pris). Har en F8 i bestilling nå, og den virker MEGET lovende og tilgivende etter hva jeg har testet hittil.

Siste tips er som han fra Cobra sa til meg - dropp 3W og gå for 5-6W istedet. Jeg byttet min 3W mot en F8 5-6W (justerbar) og får MYE renere treff når ballen ikke er pegget, og den går like langt som min tidligere 3W... Lettere å få ballen i lufta, og gode lengder er en no-brainer i min verden. I år blir det Driver og 5-6W for min del (21 i hcp) :)
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by mciljoy »

Vil stemme i med TJW angående den 3-wooden. Med mindre du har slått mye 3-wood før og har gode erfaringer med den, ville jeg bare droppet det. Det er etter min mening den vanskeligste kølla i baggen og jeg har til gode å møte noen som er dritgod med 3wood. Skal du bruke den fra tee kan du like godt gå med driver som har dobbelt så stort hode eller en rescue som er mye enklere å slå. Skal du bruke 3-wooden fra fairway... lykke til! ;-) Da trenger du veldig bra balltreff, høy fart og stor selvtillit. Personlig har jeg alltid hatt en 3-wood i baggen, men den har jo så og si aldri blitt slått.

Vil anbefale en sterk rescue jeg i steden for wood. Hvis du gidder hadde jeg testet en 17-graders rescue mot en eller to wooder og sett hva du har best resultat med. Det er ikke så farlig hvilket merke det er, bare prøv kompiser sine køller og se hva du liker.

Så bra (og generiske) køller som de store kølleprodusentene har produsert de siste 5-10 årene kan du ikke gå veldig feil uansett hva du kjøper, mener jeg. Kjøp den driveren du synes er kulest :-)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by liverglimt »

Som ett par har nevnt her, oppsett og lengder er viktig.
Når jeg bygger sett til kunder så tar vi alltid den kølla de får bra lengde med fra flatt underlag som kølle nr 2. De fleste havner på 4-5 eller 7 wood. 16,5-18-21 grader. Hvis man til tider sliter med utslag så kan det være en ide og ha en Minidriver på 12-14 grader. Den har ca 200cc hode og er mye enklere å slå fra tee enn både driver og 3 wood. Hodet er høyere enn 3w. Husk 14 køller er maks, men kan man ha 12 i bagen så er det også helt fint.

Når det gjelder skaft, prøv deg fram med flere typer. Vær frampå og gå på demodager for å teste de forskjellige typer wood og hybrider. SÅ finner du fram til ett oppsett som er greit. Ingen problem å gå en modell eller to tilbake hos den leverandøren du finner passer deg best. Budsjettet ditt er lavt ellers ville jeg anbefalt en fitting.
golfebassen
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2017, 15:36
Has thanked: 1 time

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by golfebassen »

Takk for gode tilbakemeldinger! Setter pris på det.
Jeg skal få med meg en demodag, så jeg får testet litt forskjellig utstyr.
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by Byebye83 »

Du sier du ikke liker driver og 3w. Har du det nå, men vil ha nytt? Driver kan være bra, kan også være 2 lost balls hver gang du tar i den. Finn deg en wood 16.5(3HL/4)-18(5) grader som du primært bruker fra tee. Lær deg å slå med den.. Bli trygg. Så kan du heller begynne å tenke på å få deg en driver. Jeg har driver, 3HL (16.5), og 3H (19). Når drivern er helt på bærtur, bruker jeg 3HL (M2, kappa 1tomme), og slår skjelden så gæli med den, ball i spill. 1-2 køller mer inn enn i forhold til drivern. Se om du får prøvd siste års m2 3HL, eller m4 3HL. Er du på demo, prøv gjerne med kortere skaft.

Lykke til 8-)
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
golfebassen
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2017, 15:36
Has thanked: 1 time

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by golfebassen »

Byebye83 wrote:Du sier du ikke liker driver og 3w. Har du det nå, men vil ha nytt? Driver kan være bra, kan også være 2 lost balls hver gang du tar i den. Finn deg en wood 16.5(3HL/4)-18(5) grader som du primært bruker fra tee. Lær deg å slå med den.. Bli trygg. Så kan du heller begynne å tenke på å få deg en driver. Jeg har driver, 3HL (16.5), og 3H (19). Når drivern er helt på bærtur, bruker jeg 3HL (M2, kappa 1tomme), og slår skjelden så gæli med den, ball i spill. 1-2 køller mer inn enn i forhold til drivern. Se om du får prøvd siste års m2 3HL, eller m4 3HL. Er du på demo, prøv gjerne med kortere skaft.

Lykke til 8-)
Godt poeng. Med mine ferdigheter er jeg kanskje bedre tjent ved å droppe driver fra tee.
Hva er forskjellen på 3W, 3H og 3HL? Kun loft?
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by Byebye83 »

golfebassen wrote:
Byebye83 wrote:Du sier du ikke liker driver og 3w. Har du det nå, men vil ha nytt? Driver kan være bra, kan også være 2 lost balls hver gang du tar i den. Finn deg en wood 16.5(3HL/4)-18(5) grader som du primært bruker fra tee. Lær deg å slå med den.. Bli trygg. Så kan du heller begynne å tenke på å få deg en driver. Jeg har driver, 3HL (16.5), og 3H (19). Når drivern er helt på bærtur, bruker jeg 3HL (M2, kappa 1tomme), og slår skjelden så gæli med den, ball i spill. 1-2 køller mer inn enn i forhold til drivern. Se om du får prøvd siste års m2 3HL, eller m4 3HL. Er du på demo, prøv gjerne med kortere skaft.

Lykke til 8-)
Godt poeng. Med mine ferdigheter er jeg kanskje bedre tjent ved å droppe driver fra tee.
Hva er forskjellen på 3W, 3H og 3HL? Kun loft?
3w er 3wood, stort sett 15grader. 3HL er også en 3wood, men m2’n har 16.5grad. (Denne kunne strengt tatt ha blitt kalt en 4w, som ligger på 16.5-17grader). Hodet på 3HL er også marginalt større, og har samme lengde på skaftet som en 3w (burde ha vært 0.25-0.5 kortere, men det en min mening). 3H er 3hybrid, 18-20grader ca.

Vil du ha 2 wooder, kan du feks ha en 3HL og en 5HL. Da har du også bra dekning når du måtte få deg en driver. Hvordan køller har du nå? Bare jern, eller blanding av hybrid/jern? Wedger?
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
golfebassen
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2017, 15:36
Has thanked: 1 time

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by golfebassen »

Byebye83 wrote:
golfebassen wrote:
Byebye83 wrote:Du sier du ikke liker driver og 3w. Har du det nå, men vil ha nytt? Driver kan være bra, kan også være 2 lost balls hver gang du tar i den. Finn deg en wood 16.5(3HL/4)-18(5) grader som du primært bruker fra tee. Lær deg å slå med den.. Bli trygg. Så kan du heller begynne å tenke på å få deg en driver. Jeg har driver, 3HL (16.5), og 3H (19). Når drivern er helt på bærtur, bruker jeg 3HL (M2, kappa 1tomme), og slår skjelden så gæli med den, ball i spill. 1-2 køller mer inn enn i forhold til drivern. Se om du får prøvd siste års m2 3HL, eller m4 3HL. Er du på demo, prøv gjerne med kortere skaft.

Lykke til 8-)
Godt poeng. Med mine ferdigheter er jeg kanskje bedre tjent ved å droppe driver fra tee.
Hva er forskjellen på 3W, 3H og 3HL? Kun loft?
3w er 3wood, stort sett 15grader. 3HL er også en 3wood, men m2’n har 16.5grad. (Denne kunne strengt tatt ha blitt kalt en 4w, som ligger på 16.5-17grader). Hodet på 3HL er også marginalt større, og har samme lengde på skaftet som en 3w (burde ha vært 0.25-0.5 kortere, men det en min mening). 3H er 3hybrid, 18-20grader ca.

Vil du ha 2 wooder, kan du feks ha en 3HL og en 5HL. Da har du også bra dekning når du måtte få deg en driver. Hvordan køller har du nå? Bare jern, eller blanding av hybrid/jern? Wedger?
Takk for oppklaringen!
Har Cobra F7 One Length jern (5-PW) og Cleveland SW. Har også to Wilson hybrider liggende, men tror ikke jeg kommer til å bruke de noe særlig denne sesongen. Hvertfall ikke når min 5i er såpass lett å få ok treff med.

Hva tenker du om Cobra F7 3wood?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by furu »

Hvis du kjøper en #4 fw eller #3HL ender du trolig opp med å ha kun en fw i bagen. Det er mer fornuftig og billigere.

Du slår mest sannsynlig like langt med disse to som med #3. Liten forskjell i loft, og disse to er en anelse lettere å spille med.

F7 fw er helt grei kølle. Ikke noe eksepsjonelt. De siste årene er det Callaway og TaylorMade som har skilt seg ut. Ping har også meget gode alternativ i G-serien.
Instagram @christianfuru
enurs
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 19 Mar 2018, 10:03

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by enurs »

Jeg har testet alt av klubber og F8 cobra er den du burde velge siden du spiller med cobra.
Den er ca like lang som callaway rogue i tester. Kjøper du hele F8 sette så får du med across 360 som virker å være superkult. Across koster 3000kr løst så F8 sette er utrolig prisværd.

Når det gjelder woods og hybrider er Cobra kjent for å lage gode klubber så her er F8 også ett bra valg. Woods er det ikke så mange som bruker om du ikke har lavt HC. Du skal ligge bra og siden man slår så langt har du lite å gå på. Ergo, dropp den.

Når det gjelder regular og stiff så handler det mye om forgivness. Regular og med høy svinghastighet så vil du ha kraftig spredning. Er du 45+ med normal svinghastighet går du or regular. Er du yngre og ønsker bli bedre, trene og har eller tror du vil få høyere svinghastighet går du for stiff. Du taper ikke så mye lengde og oppnår mer stabilitet.

Helt til slutt, drivere som ble laget for 10 år siden går 10-30m kortere en dagens. Du tjener altså lite på å kjøpe det nyeste, F7 er helt sikkert så å si like bra som F8 men alltid morsomt med det nyeste. Uansett,, sjekk ut F8 jern for de var utrolig bra
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by Byebye83 »

2017 M2 3HL som er lite brukt, ligger fra ca 1900 og opp på eBay, ferdi levert. Ny M4 får du til 2399 på golfshoppen, samt muligheten for å få ett skaft som evt passer deg bedre enn std, selv om det skal være ett «bra» skaft. Hvordan er tempoet ditt? Høy/lav ballbane? Hva tipper du snittlengden din på 5i og 7i er?

Har ett par forslag rundt oppsettet ditt: Ser din Pw er 45gr, har du vurdert en Gw i F7 one? Den er 50gr. Regner med din SW er 54/56gr?! Greit å ha noe som dekker gapet mellom Pw og SW kanskje.. Uansett er det viktig med en god wedge, og lære seg å bruke den 8-)
Så har du ett gap mellom (evt) wood, og femmer’n. Her kan du lirke inn en el to hybrider. Ser cobra kommer med F8 One hybrider, 19, 22 og 25 grader. (Cobra's also offering a single-length version (about the length of a standard 7-iron) in three lofts. It actually has more stability and a lower CG for higher launch than the standard versions.
Loft: F8: 17, 19, 22, 25; F8 One: 19, 22, 25). Vil du ha to, gå for 19 og 22, vil du ha en, gå for tja.. 19 el 22 8-)
Detta er jo ikke gratis, og man må ikke kjøpe alt med en gang. (Wood+to hybrider 6397 på golfshopen, og 434£, ca 4800, på golfonline.co.uk, her kan du også custom bestille uten tillegg, pluss mva, så ca 6000). Du greier sikkert å få en bedre deal her, samt det er mye lettere å forholde seg til butikker her hvis det skulle skje noe ;)
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by Byebye83 »

enurs wrote:Jeg har testet alt av klubber og F8 cobra er den du burde velge siden du spiller med cobra.
Den er ca like lang som callaway rogue i tester.

Alt går like langt ut i skogen hvis man sliter med driver’n 8-)
Kjøper du hele F8 sette så får du med across 360 som virker å være superkult. Across koster 3000kr løst så F8 sette er utrolig prisværd.

Han skriver han har F7, og det er vel fra i fjor?!
Når det gjelder woods og hybrider er Cobra kjent for å lage gode klubber så her er F8 også ett bra valg. Woods er det ikke så mange som bruker om du ikke har lavt HC. Du skal ligge bra og siden man slår så langt har du lite å gå på. Ergo, dropp den.

Her er jeg ikke enig. Er mye lettere å slå en wood fra tee, enn en driver. Det er sjelden jeg bruker wooden hvis ballen ligger dårlig i roughen.
Når det gjelder regular og stiff så handler det mye om forgivness. Regular og med høy svinghastighet så vil du ha kraftig spredning.

Nå er ikke jeg no annnet enn selvlært, men her er det mange faktorer som spiller inn, som bla tempo. Ett tungt reg skaft kan være bedre enn ett lett stiff skaft.
Helt til slutt, drivere som ble laget for 10 år siden går 10-30m kortere en dagens. Du tjener altså lite på å kjøpe det nyeste, F7
Er denne 10 år gammel?
er helt sikkert så å si like bra som F8 men alltid morsomt med det nyeste. Uansett,, sjekk ut F8 jern for de var utrolig bra
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
golfebassen
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2017, 15:36
Has thanked: 1 time

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by golfebassen »

Byebye83 wrote:2017 M2 3HL som er lite brukt, ligger fra ca 1900 og opp på eBay, ferdi levert. Ny M4 får du til 2399 på golfshoppen, samt muligheten for å få ett skaft som evt passer deg bedre enn std, selv om det skal være ett «bra» skaft. Hvordan er tempoet ditt? Høy/lav ballbane? Hva tipper du snittlengden din på 5i og 7i er?

Har ett par forslag rundt oppsettet ditt: Ser din Pw er 45gr, har du vurdert en Gw i F7 one? Den er 50gr. Regner med din SW er 54/56gr?! Greit å ha noe som dekker gapet mellom Pw og SW kanskje.. Uansett er det viktig med en god wedge, og lære seg å bruke den 8-)
Så har du ett gap mellom (evt) wood, og femmer’n. Her kan du lirke inn en el to hybrider. Ser cobra kommer med F8 One hybrider, 19, 22 og 25 grader. (Cobra's also offering a single-length version (about the length of a standard 7-iron) in three lofts. It actually has more stability and a lower CG for higher launch than the standard versions.
Loft: F8: 17, 19, 22, 25; F8 One: 19, 22, 25). Vil du ha to, gå for 19 og 22, vil du ha en, gå for tja.. 19 el 22 8-)
Detta er jo ikke gratis, og man må ikke kjøpe alt med en gang. (Wood+to hybrider 6397 på golfshopen, og 434£, ca 4800, på golfonline.co.uk, her kan du også custom bestille uten tillegg, pluss mva, så ca 6000). Du greier sikkert å få en bedre deal her, samt det er mye lettere å forholde seg til butikker her hvis det skulle skje noe ;)
Hvor stor forskjell er det mellom 16- og 17-utgaven av M2 3HL? Og tror du jeg har mer utbytte av å gå for en M4, som har større "sweet spot" (?)
Tempoet mitt er ikke høyt. Ballbanen vil jeg betrakte som gjennomsnittlig, hverken veldig lav eller høy. Tror jeg ligger rundt 120m med 7i. Jeg fikk de nye jernene etter sesongslutt, så jeg har ikke helt nøyaktig oversikt ennå.

Jeg skrev feil i den forrige posten. Har 5-GW og SW (56deg) Føler meg ganske komfortabel med wedgene mine, det er de lange slagene som har vært den store hodepinen :-)
Er veldig positiv til å gå til innkjøp av F8 one length hybrid. Veldig gode anmeldelser jevnt over.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by liverglimt »

Sweetspot er ikke større eller mindre. Det er Center of Gravity. At enkelte køller kan være bedre på off-center hit enn andre er en helt annen sak. Men la oss kaste sweetspot på dynga. Det er ett ekstremt lite punkt på fjeset COG
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by Byebye83 »

golfebassen wrote:
Hvor stor forskjell er det mellom 16- og 17-utgaven av M2 3HL? Og tror du jeg har mer utbytte av å gå for en M4, som har større "sweet spot" (?)
Det er ikke sikkert det er no mer å hente i en m4 vs 16’ m2. Ting forbedrer seg «teoretisk» litt hvert år. (Har noen spm til deg nederst)
Tempoet mitt er ikke høyt. Ballbanen vil jeg betrakte som gjennomsnittlig, hverken veldig lav eller høy. Tror jeg ligger rundt 120m med 7i. Jeg fikk de nye jernene etter sesongslutt, så jeg har ikke helt nøyaktig oversikt ennå.
Jeg skrev feil i den forrige posten. Har 5-GW og SW (56deg) Føler meg ganske komfortabel med wedgene mine, det er de lange slagene som har vært den store hodepinen :-)
Da har du god dekning i den enden av rekka 8-)


Tørr jeg spørre hvilken aldersgruppe du tilhører? Og hva er målet ditt? Har du spilt lenge? Spiller du ofte?
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
Post Reply