Driver og 3w for høy-handicapper

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
golfebassen
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2017, 15:36
Has thanked: 1 time

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by golfebassen »

Tørr jeg spørre hvilken aldersgruppe du tilhører? Og hva er målet ditt? Har du spilt lenge? Spiller du ofte?
Jeg er i slutten av tjueåra. Begynte å spille i fjor sommer, så dette blir min først ordentlige sesong. Man kan trygt si at jeg ble bitt av basillen, så jeg håper egentlig å få spilt så mye som mulig. Målet er å få en nøytral og jevn sving som jeg føler meg komfortabel med. Og, på sikt, slå vennene mine :-)
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by Byebye83 »

golfebassen wrote:
Tørr jeg spørre hvilken aldersgruppe du tilhører? Og hva er målet ditt? Har du spilt lenge? Spiller du ofte?
Jeg er i slutten av tjueåra. Begynte å spille i fjor sommer, så dette blir min først ordentlige sesong. Man kan trygt si at jeg ble bitt av basillen, så jeg håper egentlig å få spilt så mye som mulig. Målet er å få en nøytral og jevn sving som jeg føler meg komfortabel med. Og, på sikt, slå vennene mine :-)
Så lenge en har ambisjoner om å spille en del, kan man like gjerne få seg litt ålreit utstyr. Må ikke nødvendigvis være «siste mote».

Vær flink til å trene. Bruk heller litt ekstra tid på putt/chip, enn å slå bøtte på bøtte, på rangen. 50m/75m/100m er det også viktig å bruke tid på 8-) Sett deg litt tøffe, men realistiske mål.

Håper du har blitt litt klokere ang utstyr. Som du sikkert har skjønt, har alle hver sin mening. Jeg er selvlært, men bruker en del tid på å lese tester/se tester på YouTube, lese om skaft osv. Og jeg har, som alle, merker jeg foretrekker. Men i baggen har jeg titleist, callaway, taylormade og odyssey. Det viktigste er å noe du liker, og som du syntes ser bra ut :D
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
golfebassen
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2017, 15:36
Has thanked: 1 time

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by golfebassen »

Byebye83 wrote:
golfebassen wrote:
Tørr jeg spørre hvilken aldersgruppe du tilhører? Og hva er målet ditt? Har du spilt lenge? Spiller du ofte?
Jeg er i slutten av tjueåra. Begynte å spille i fjor sommer, så dette blir min først ordentlige sesong. Man kan trygt si at jeg ble bitt av basillen, så jeg håper egentlig å få spilt så mye som mulig. Målet er å få en nøytral og jevn sving som jeg føler meg komfortabel med. Og, på sikt, slå vennene mine :-)
Så lenge en har ambisjoner om å spille en del, kan man like gjerne få seg litt ålreit utstyr. Må ikke nødvendigvis være «siste mote».

Vær flink til å trene. Bruk heller litt ekstra tid på putt/chip, enn å slå bøtte på bøtte, på rangen. 50m/75m/100m er det også viktig å bruke tid på 8-) Sett deg litt tøffe, men realistiske mål.

Håper du har blitt litt klokere ang utstyr. Som du sikkert har skjønt, har alle hver sin mening. Jeg er selvlært, men bruker en del tid på å lese tester/se tester på YouTube, lese om skaft osv. Og jeg har, som alle, merker jeg foretrekker. Men i baggen har jeg titleist, callaway, taylormade og odyssey. Det viktigste er å noe du liker, og som du syntes ser bra ut :D
Takk for mange gode tips!
Når det kommer til utstyr er det, naturlig nok, snakk om smak og behag. Jeg gikk for Cobra one length siden jeg liker ideen om å holde meg til en sving, med fast avstand til ballen og dermed redusere sjansen for bomtreff. Enkelte mener at man fjerner noe av gleden med golf ved å spille med like lange jern, men jeg er av motsatt oppfatning. :-) Synes de ser helt ok ut, selv om andre produsenter har penere modeller.

Jeg tror forresten at jeg går for M2 3HL. Starter nok sesongen uten driver og så får jeg heller introdusere den senere!
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Driver og 3w for høy-handicapper

Post by Byebye83 »

Det kommer du ikke til å angre på 8-) Cobra skal sikkert ha demo dag hos klubben din, så da kan du prøve en F8 one hybrid. Du vil få mye bedre rekkevidde med en hybrid i baggen, så skaff deg en hvis du har mulighet 8-)
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
Post Reply