Søker anbefalinger til kjøp av jernsett.

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Søker anbefalinger til kjøp av jernsett.

Post by eivaan »

Jeg henger meg på Franz her, blir mye svada...kjøp sett med true loft og spill! Alle disse bola settene blir bare vas, treffer folk på banen som skryter av hvor langt de slår med de nye settene....jeg sier at dere slår ikke noe lengre en før! Verden vil bedras....alle vil selge og alle vil kjøpe, det er en evig rundans!
Bolstad
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 07 Mar 2018, 18:40

Re: Søker anbefalinger til kjøp av jernsett.

Post by Bolstad »

fonic wrote:Hei, takk for svar dere!

Slår rundt 130-140 meter med 7’er.

Budsjett 7-10000.
Ble det nye køller?
Sveen
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 08 Jul 2016, 08:31
Hcp: 22,9
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GolfklubbK
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Søker anbefalinger til kjøp av jernsett.

Post by Sveen »

På jakt etter nytt jernsett selv. Sjekka loften på køllene jeg har nå for å sammenlikne. Alt i prisklassen rundt 8000 er jo skrudd opp mer eller mindre nøyaktig ett hakk. Skulle gjerne hatt omtrent det samme som jeg har i dag.

Loften på køllene jeg har i dag (Callaway X-20): https://i.imgur.com/BylCQ5N.png
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Søker anbefalinger til kjøp av jernsett.

Post by furu »

Sveen wrote:På jakt etter nytt jernsett selv. Sjekka loften på køllene jeg har nå for å sammenlikne. Alt i prisklassen rundt 8000 er jo skrudd opp mer eller mindre nøyaktig ett hakk. Skulle gjerne hatt omtrent det samme som jeg har i dag.

Loften på køllene jeg har i dag (Callaway X-20): https://i.imgur.com/BylCQ5N.png

1-2 grader sterkere og lav pris —— https://onlinegolf.no/golfkoller/jernko ... -stal.html

Det er minimale forskjeller fra 45 til 44 i PW. Du varierer selv mer i balltreffet (dynamisk loft).

Det nevner jeg uten å tenke over hvilken type jern du vil ha :) Hva ser du på? Players jern? GI?
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Søker anbefalinger til kjøp av jernsett.

Post by eivaan »

Sveen wrote:På jakt etter nytt jernsett selv. Sjekka loften på køllene jeg har nå for å sammenlikne. Alt i prisklassen rundt 8000 er jo skrudd opp mer eller mindre nøyaktig ett hakk. Skulle gjerne hatt omtrent det samme som jeg har i dag.

Loften på køllene jeg har i dag (Callaway X-20): https://i.imgur.com/BylCQ5N.png
PING i200, er faktisk noe av det beste jeg har slått med....hadde jeg ikke vært gift med Mizzy så hadde jeg kjøpt de selv!
Sveen
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 08 Jul 2016, 08:31
Hcp: 22,9
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GolfklubbK
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Søker anbefalinger til kjøp av jernsett.

Post by Sveen »

furu wrote:
Det nevner jeg uten å tenke over hvilken type jern du vil ha :) Hva ser du på? Players jern? GI?
Har skummelt lite peiling på dette, hva er forskjellen?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Søker anbefalinger til kjøp av jernsett.

Post by furu »

Det er litt grove kategorier innen jern. Går på hodestørrelser og offset.

Players - bladkøller eller små hoder med litt cavity (feks TM P730, Mizuno MP18 MB)
Game Improvement (GI) - spilleforbedrende jern, altså køller med god hjelp samtidig som de ikke er voldsomt store (feks TM P790)
Super Game Improvement (SGI) - superduperhjelpende med store hoder, mye vektfordeling ut mot de rette stedene og mye offset (feks Cobra MAX)

Du er 22.9 i hcp. Spillere her ser ofte etter litt fine køller som samtidig gir bra hjelp. Jeg syns seriøst det Wilsonsettet er bra for veldig mange. Prisen er uslåelig hvis du vil ha et moderne jernsett uten å ta opp forbrukslån.
Instagram @christianfuru
Sveen
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 08 Jul 2016, 08:31
Hcp: 22,9
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GolfklubbK
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Søker anbefalinger til kjøp av jernsett.

Post by Sveen »

Noen av disse forhandlerne på nett som gir deg mulighet til å velge lenger skaft? Har +1/2" på de jeg har i dag, og merker det godt om jeg låner noen andre sine.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Søker anbefalinger til kjøp av jernsett.

Post by furu »

Sveen wrote:Noen av disse forhandlerne på nett som gir deg mulighet til å velge lenger skaft? Har +1/2" på de jeg har i dag, og merker det godt om jeg låner noen andre sine.
Hos de norske må du nok kontakte butikken for custom bestilling.

Har du hatt fitting? Hvis du googler static custom fitting får du opp noen tabeller med lengde og lie i sammenheng med kroppshøyde og armlengde.
Instagram @christianfuru
Sveen
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 08 Jul 2016, 08:31
Hcp: 22,9
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GolfklubbK
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Søker anbefalinger til kjøp av jernsett.

Post by Sveen »

furu wrote:
Sveen wrote:Noen av disse forhandlerne på nett som gir deg mulighet til å velge lenger skaft? Har +1/2" på de jeg har i dag, og merker det godt om jeg låner noen andre sine.
Hos de norske må du nok kontakte butikken for custom bestilling.

Har du hatt fitting? Hvis du googler static custom fitting får du opp noen tabeller med lengde og lie i sammenheng med kroppshøyde og armlengde.
Sendte en mail til Onlinegolf.no og det ordna de gratis sa han, bare skrive det som en kommentar til bestillingen.

Har ikke hatt noen særlig fitting nei, men forrige settet kjøpte jeg med +1/2" etter anbefaling/kommando fra proen jeg hadde en del på fellestreninger.
Post Reply