Hjemmerange nett

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Hjemmerange nett

Post by Jumper »

Jeg har i ti år hatt et nett fra PGM montert på et fotballmål fra Toys R Us i hagen, og som det er blitt slått utallige baller i. Etterhvert så har jeg begynt å slå hull i nettet, samt at målet begynner å ruste. I anledning ferdigstilling av hagen, med blant annet en ny platting der rangen min er plassert, så vil fruen ha et alternativ til mitt rustne, lappede nett. Er det noen som har forslag til nett som tåler en del, og som evt er lett å pakke vekk? Ser Golfshopen sitt alternativ får tilbakemelding om hull i nettet etter etter et par timer. Selv om det er både trær og en våg mellom meg og bilveien, så har jeg liten lyst til å sette en ball gjennom nettet. Har slått et 6'er jern i naustet på andre siden, 10m kort av veien tidligere, og jeg har liten lyst til å friste skjebnen mer enn det med et dårlig nett.

Har vurdert å sett opp en stolpe med en vaier til garasjen, som jeg kan dra nettet frem og tilbake på, som en gardin, men er åpen for enklere versjoner. :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hjemmerange nett

Post by furu »

Har hatt Quickplay. Syns dette fungerte utmerket. Måtte kvitte meg med det siden jeg ikke hadde plass.

Ganske enkelt å sette opp og slå sammen. Tar liten plass når du lagrer det. Kvaliteten har jeg ingenting å si på.

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.htm ... s=37525166
Instagram @christianfuru
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Hjemmerange nett

Post by norrbaggen »

Har et Haack net, ekstremt fornøyd. Enkelt å sette opp og ta ned, få deler og solid kvalitet.

https://rukket.com/collections/golf-net ... k-10-x-7ft
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Hjemmerange nett

Post by TJW »

Litt OT, men noen som kan anbefale en rimelig og grei utslagsmatte som man kan bruke sammen med disse eller ett chippenett feks innendørs?
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Hjemmerange nett

Post by Jumper »

Jeg kjøpte min fra en produsent i Sverige, men de har sluttet. Jeg ville forsøkt å fått tak i ei brukt matte. Bergen Golfsenter har f.eks en hel stabel liggende, og det er sikkert flere klubber som skifter ut matter. Hadde en slik billig smal matte tidligere, men den slo jeg av all busta etter kort tid.
Post Reply