Starte opp igjen med golf, alt nytt utstyr. Custom fit?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
birkeball
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 15 Apr 2018, 01:14

Starte opp igjen med golf, alt nytt utstyr. Custom fit?

Post by birkeball »

Bestemt meg for å ta opp igjen golf. Kom meg ned på 16 i hcp men siste fire årene har golfbaggen bare samlet støv.

Gikk gjennom baggen og fant en knekt driver, ingen wood, en sliten hybrid, et wilson staff di9 jernsett fra 2009 som har sett bedre dager og slitte wedger. Putteren var min beste venn men er minst 15 år gammel så tenker at det er på tide å ta en full utskifting.
Har lest meg gjennom NG sine tester fra 16 og 17, og venter spent på årets test. Selv om jeg spilte mye golf tidligere har jeg egentlig lite peiling og ser mye på tester. Ser at det beste muligens er å teste flest mulig merker og køller og ikke bare bestille blindt på nettet slik jeg har gjort tidligere?

Basert på det jeg har lest på NG tenker jeg
Srixon Z 565 eller Wilson c200 jernsett
Titleist SM6/7 eller ping glide wedger
Taylormade m2 eller callaway xr16 driver
Wilson fg tour f5 eller ping g hybrid
putter må jeg prøve meg frem til men har alltid hatt en blad putter

som sagt er dette kun basert på tester og ikke noe jeg har forsøkt selv. Jeg har ingen anelse om min svinghastighet, lie og bounce er fremmedord for meg.
Er 182 høy, kraftig bygd og 30 år så regner med jeg har en ganske gjennomsnittlig til rask svinghastighet.
Søker anbefaling på custom fit i oslo-området hvor jeg kan få råd og tips til utstyr som vil passe meg best.
Ser flere tråder om Customgolf og Tom på Miklagard. Ser at Fornebu har de fleste av merkene jeg vurderer men at drivingrangen stenger i dag.

Takker for alle svar
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Starte opp igjen med golf, alt nytt utstyr. Custom fit?

Post by TheBigEasy »

Det er demo/salg messe på Custom Golf i dag. Kommer bl.a. representanter for Ping, Taylor Made og Cobra. 10-15
Play your best.
birkeball
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 15 Apr 2018, 01:14

Re: Starte opp igjen med golf, alt nytt utstyr. Custom fit?

Post by birkeball »

Bor ikke på Østlandet så i dag rekker det ikke. Er lite muligheter for demodager og fitting hvor jeg bor nå så tenkte jeg kunne få sett på utstyr neste gang jeg er i oslo
Post Reply