Justere loft Taylormade M2 jernsett

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Bolstad
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 07 Mar 2018, 18:40

Justere loft Taylormade M2 jernsett

Post by Bolstad »

Hei :D

Er det noen som har erfaring eller tanker om justering av loft på golfsett: Litt innledning og til slutt noen spørsmål.
Hadde det vært smidde "normalkøller" med "normal" spin hadde jeg tenkt jevn loft er veien og gå...

Dette er fruen sitt sett, seniorflex og noe lavere swingspeed. Tenker ca 65mph'ish med 6-jern, muligens noe lavere.

Orginalloft på jernsettet I følge Taylormade sine sider er 5=21,5*, 6=25*, 7=28,5* 8=33*, 9=38*, P=43,5*, A=49*, S=55* og L=60*

Tett I toppen og god spredning på loftene I bunnen av settet.

Tenkte å beholde loft på 5-jernet, men justere 6=26, 7=30, 8=35, 9=40, P=45 og A=50.

a) Er det noen som erfaring med hvor presis Taylormade er på støpingen? Hvor mye "off" er vanligvis køllene fra leverandør?
b) Disse er vel støpte og knallharde, kan de sprekke/ knekke?
c) Er det noen som har bøyd denne typen køller, tenker spesielt på opplevde problemer med den utfreste hoselen I kombinasjon med grafittskaft?
d) Virker ny loft fornuftig, eller er det bedre med å gå med orginalen? Tenker spesielt ift supergameimprovement og lavere spin enn orginalt, spesielt på de lengre køllene.

Håper noen kan hjelpe, føler jeg er på tynn is med en kølletype jeg ikke har noe egen erfaring med.

mvh Yngve
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Justere loft Taylormade M2 jernsett

Post by liverglimt »

Hvorfor ikke selge settet og finne noe nytt brukt som passer?
Bolstad
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 07 Mar 2018, 18:40

Re: Justere loft Taylormade M2 jernsett

Post by Bolstad »

liverglimt wrote:Hvorfor ikke selge settet og finne noe nytt brukt som passer?
Settet passer og hun liker det, men klager på ujevne lengder mellom køllene.......
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Justere loft Taylormade M2 jernsett

Post by liverglimt »

Da er det bare å sjekke loften. Den skal kunne bendes 2 grader. Så spørs det hva slags loft de er nå.
Post Reply