One Length!

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

One Length!

Post by sirandrew214 »

Etter Bryson sine suverene uker, og litt tanker om at ideen virker fornuftig, så har jeg bestilt 1 stk Cobra Forged ONE sett!
Dette må testes, for jeg kan virkelig ikke spille dårligere enn nå.
Tanken på at man ikke behøver å justere avstand til ball, samme hvilken kølle man bruker, virker jo fornuftig. Ballplassering derimot, bør man nok tenke litt på.
Gleder meg til å prøve denne uken! :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: One Length!

Post by furu »

Mye logisk bak single length. Ingen tvil om det. Testing viser at ikke alle klarer å beherske det. De får rett og slett ikke gode nok gap mellom køllene.

At du ikke kan velge hva som helst er en svakhet. Du må ha en spesiell type jern. Det må gjøres mer enn å bare bøye loft korrekt og så gi dem samme skaft.

Lange jern har vært et problem med single length. 5i hos Cobra har gått så lavt at det kunne drept en kanin, og med like lite spinn som Homer Simpson i en piruett på skøyter. Det er et konsept under utvikling.

Før noen tror at jeg er veldig negativ - jeg har planer om å ha ONE i bagen før eller siden. Tror det kan fungere veldig bra for meg.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: One Length!

Post by liverglimt »

Problemer med SL? Prøv Sterling Iron. De er råbra! Gap mellom køllene kan justeres med loft. Har spilt noen runder med det og fungerer som bare juling. De røk uansett ut for ett sett Miura MB Black Borron. Bare måtte ha. :D

Jeg er nok tilbake på SL senere.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: One Length!

Post by kevin »

Prisen på Cobra sine One Length er ganske lav hos flere norske butikker. Helt ned i 3499,- for et sett 5-PW. Det har kanskje ikke slått helt an her?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: One Length!

Post by furu »

Er ikke noe folk renner ned butikkene for å kjøpe nei. Helt ok salg, men det er bare to måter du blir kvitt dem på - svært gode kunnskaper hos ansatte som kan overbevise kunder, eller få inn en som allerede har bestemt seg. Den siste gruppen er det få golfere i, den første er det få ansatte i.

Det vanskeligste med ONE er lengden på PW. Det roter fullstendig med hodet å slå et kort slag med så langt skaft :)
Instagram @christianfuru
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: One Length!

Post by Golfspilleren »

At Cobra F7 One Length er på salg er vel ikkje så rart sidan det er ein gamal modell?

Eg trur nok at Callaway eller Ping One Length hadde blitt ein stor suksess.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: One Length!

Post by furu »

Det er helt sant. Callaway ONE. Norges to folkemerker har langt bedre tak på kundene.
Instagram @christianfuru
reinertsen
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 07 Sep 2018, 10:50

Re: One Length!

Post by reinertsen »

Jeg har spilt Cobra sine One Length King F7 i snart 2 sesonger. Fungerer helt utmerket for meg.
Jeg har 9. til 4. jern i bagen.

Har ikke opplevd problemer med for lav ballbane, selv om ballbanen muligens er noe lavere enn
den ville vært om jeg hadde spilt den "ordinære" utgaven av King F7 jernene.

Etter at jeg begynte med One Length har hcp gått fra litt over 4 til 2,4.
One Length har LITT av æren for det.

Anbefaler alle som ikke har prøvd å gjøre nettopp det:)
Post Reply