Golf/multisport-klokke

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
golfebassen
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2017, 15:36
Has thanked: 1 time

Golf/multisport-klokke

Post by golfebassen »

Hei!

Er det noen som kan anbefale en klokke jeg kan ha glede av på golfbanen, men som jeg også kan bruke ellers i hverdagen? Har ikke lyst til å bruke noe særlig mer enn 3000,-. Er det Garmin som er ledende i denne "bransjen"?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf/multisport-klokke

Post by furu »

Garmin er kongen av golfklokker ja. S20 til under to tusen framstår som det beste kjøpet. Ikke den mest spennende klokken, men et solid produkt.

Kaster inn et annet alternativ - Apple Watch Series 3. Med tredje versjon ble det mulig å bruke klokken uten mobilen når du bruker golf apper. Finnes noen spennende alternativ her som ikke koster noe særlig. Watch 3 koster 2990,- ny, og det ligger sikkert noen til god pris på finn.no.

Watch 4 koster vel over fire tusen, så den er uaktuell. Men 3 er en veldig god klokke. Anbefales. Og dette er uten tvil en klokke du kan bruke til mye annet.
Instagram @christianfuru
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golf/multisport-klokke

Post by Jumper »

Noen som har erfaring med Samsung Galaxy Watch?
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golf/multisport-klokke

Post by stooy »

Jeg bruker Apple Watch Series 3 GPS, med appen FunGolf GPS. Fungerer helt utmerket!

Eneste minuset med Fungolf-appen er at den bruker telefon-GPS hvis telefon og klokke er innenfor rekkevidde, så hvis du f.eks setter fra deg tralla med telefonen i, og går til tee-stedet, så oppdateres ikke tallene på klokka så lenge den er innenfor rekkevidde til telefonen i baggen. Og hvis du går utenfor rekkevidde, så tar det ganske lang tid før den switcher over til klokke-GPS, sånn at du får oppdaterte tall.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golf/multisport-klokke

Post by Jumper »

Er det noen som har forsøkt golfapper på Galaxy Watch? Ser de har noen apper å velge mellom som Golfwith Smart Caddie, Golfpad, Golf Navi Pro og Hole 19. Har brukt Golfpad på telefonen tidligere, så kommer til å teste ut den på klokka på runden i morgen. Synd ikke Golfshot har en løsning.

Edit. Forsøkte Golfpadgps på Meland i dag, og fant til min irritasjon ut at banen ikke ligger inne... Må legge den inn selv. :shock:
Post Reply