Tralle - elektrisk

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Tralle - elektrisk

Post by azazel »

Noen som kan dele litt erfaringer vedrørende elektrisk traller? Har søkt litt på forumet, men alle poster om dem er flere år gamle.

Litt skeptisk til å kjøpe fra utlandet, med mindre kan spare mye og er svært sikker på produktet.

Har sett litt rundt i norske nettbutikker og ser ut som Powakaddy og Motocaddy er de som er mest utbredt. Leste også en gang i en britisk artikkel at disse to står for 90% av markedet der? Så da er kanskje disse mer anbefalt enn mindre kjente merker hvis de har samme pris? Noen andre merker som anbefales? Enten pga lavere pris eller som er like bra eller bedre?

Er først og fremst ute etter lav pris, men ikke lavere enn at tralle og batteri må være av skikkelig kvalitet. Har hørt et par historier om kinaprodukter som allerede begynner å slite etter et år.

Motocaddy S1 med "18 hulls batteri" ligger på 6.300 og Powakaddy FW3 på 7.000.
Er et lite hopp i pris, noen fordeler med Powakaddy vs MotoCaddy?

Og hva mer får man hvis man går opp noen tusenlapper til Motocaddy S3/S5/M1/M3/M5 eller Powakaddy FW5/FW7/C2i?

Ser også at 18 hulls batteriet er typisk 15 Ah, mens 36 hulls er 20 Ah. I beskrivelsen på PMG sin golftralle som er 20 Ah står det at den holder i 36 hull, men hvis man ser nærmere står det at den holder i 15 km under de rette forholdene...

Jeg spiller mest på Fana Golf og der er det vel 13 km hvis man teller fra parkeringsplassen og tilbake etter 18 hull. Og dette er med ganske mye bakker. Så da begynner jeg å lure på om selv 15 Ah batteriene holder en hel runde der? Og går ut i fra at 20 Ah uansett merke ihvertfall ikke holder to runder?
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Tralle - elektrisk

Post by liverglimt »

Jeg har en Motocaddy S1 36 hull fra 2012. Den går fremdeles på samme batteriet og holder minst 36 hull. Kan ikke annet enn å anbefale.

Hadde jeg hatt råd så ville jeg kjøpt en Jucad.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tralle - elektrisk

Post by furu »

Spørs hvordan du bruker den. Mange av trallebrukerne på Fana henger etter den elektriske opp bakken. Den er ikke laget for å dra personer fremover. Jeg skiftet 3 girbokser da jeg jobbet der for tre år siden. Tannhjulene var gnagd i fillebiter.

På Fana bør du ta utgangspunkt i at du må lade etter hver runde, men det finnes unntak. Hadde en tralle som vi fikk tilbake etter reparasjon. For å sjekke at alt var i orden, sendte jeg den ut med to medlemmer. Den gikk to runder på samme batteri og hadde fremdeles litt igjen. En FW5. Da ble de brukt av yngre medlemmer, som ikke belastet trallen unødvendig mye.
Instagram @christianfuru
Post Reply