Baneguide i papir

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Baneguide i papir

Post by Snowman »

furu wrote: 21 Jul 2019, 18:11 Gud forby at noen sender meldinger på banen. Nei - golf skal være 5-6 timer lukket fra omverden. Det har jo alle mulighet til i dag.
Jeg ser ikke noen grunn til at verken Gud eller mennesker trenger å forby telefonsamtaler og meldinger ute på golfbanen. Men jeg innrømmer at jeg trives bedre med en runde på 4 timer med folk som har hue sitt tilstede ute på banen, enn en saktere runde med folk som ikke kan vente med å kommunisere med venner og kjente i mobiltelefonen mens runden pågår.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Baneguide i papir

Post by azazel »

Min erfaring er at mobilbruk ikke er et problem. At saktespill har svært mange andre årsaker.

Alle jeg spiller med til vanlig har mobilen på, men bruker den ytterst sjelden. (Ingen bruker forøvrig apper heller.) Og hvis de absolutt må svare på en samtale er det pga den er viktig og de korter ned samtalen og tar den slik at den minst mulig påvirker spillet.
Dette er også inntrykket i alle klubbkonkuranser jeg har spilt med ulike folk.

Og alle gangene vi står og venter på gruppene foran har jeg aldri sett noen av dem stå med i mobilen i hånden...

Men at det finnes noen få som er en plage når de bruker mobilen er nok garantert. Disse er nok en plage ikke bare på golfbanen.
Hvis man lar seg irritere av dette så kan det sikkert som oftest ordnes med å spille med noen andre.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Baneguide i papir

Post by Bogey »

Jeg bruker mobil på banen, men kun til å registrere score! Ellers står den på lydløs og ligger på tralla. Gir beskjed til de jeg evt spiller med at jeg bruker tlf til å registrere score, slik at de ikke tror jeg er totalt fjern. Da får jeg som oftest gjort det på vei til neste tee uten forsinkelser.
Post Reply