Rendyrking...

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Rendyrking...

Post by eaglebooger »

Jeg tror jeg starter med dette nå..
Hvorfor vet jeg ikke, men det føles bare så bra for karma :)

Har Titleist jern, og Titleist wedger... Sikler stort på Titleist D2 Driver med Voodoo-skaft, så den blir det uansett. Og da er jeg jo nesten i mål med rendyrket sett. Og jeg liker det.

Noen andre som bedriver dette?
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Rendyrking...

Post by kevin »

Har Callaway-karma jeg :lol:

Kjøpte mine X-16 for 4 år siden,og har komplettert med Callaway driver og rescue. Men wedgene og putter er av andre merker...enn så lenge. Spiller gjerne callaway ball,har callaway bag og endel klær....Ikke helt rendyrket ennå,men går nok den veien. Tidligere i sesongen lurte jeg på om jeg skulle skifte til TM...da hadde jeg nok byttet ut alt,men er ikke der ennå
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Rendyrking...

Post by Mats »

Er ikke så nøye på dette, men prøver å holde meg til de gode varene :). Har callaway driver, putter og jernsett, taylormade hybrid (og snart woods). Står også på planen å kjøpe en titleist vokey sandwedge. Bagen er Callaway, og av baller bruker jeg stort sett alt, bortsett fra de billigste klinkekulene. Liker de litt mykere ballene med mye spin og feel!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rendyrking...

Post by furu »

Ser på utenlandske forum at mange har "rene" bager - bare samme merke hele veien. Unntaket er gjerne kun putteren. Prøvde meg litt med Adams men ble ikke komfortabel om A4 hybridene. Da blir det favoritten Cobra Baffler + A4 jern. Cobra har ingen jern jeg liker.

Er man veldig flink til å spille golf og får spesialtilpasset utstyr så tror jeg det er lettere å ha en bag med kun samme merke. Da får man riktig skaft i driver, jern osv. Hvis ikke må man lete, prøve, feile og prøve på nytt for å finne det som passer.

Min bag; Titleist wedger, Scotty Cameron (Titleist) putter, Wilson Fybrid, Cobra TWS hybrider, Adams driver og jern. Mildt sagt lett blanding :lol: men alt er utstyr jeg liker veldig godt.
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Rendyrking...

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg har Titleist bladsett kombinert med 2 Titleist wedger og en Callaway X-tour wedge. Videre har jeg Taylormade putter og Driver, samt en 3-wood fra Callaway og en 5-wood fra Ben Hogan. Bagen er en Callaway semi-tour trallebag i fargen rød. Når det kommer til baller bruker jeg alt mulig så lenge de er myke.

Min bror har ren Callaway hele veien og er fornøyd med det. Unntaket er hans bag som er fra Nike.

Når det kommer til jernsett så må det være rent og pent, der kan man ikke drive å blande merker og modeller. Wedger bør man heller ikke blande for mye med, noe jeg har gjort tildels, men jeg angrer intet.

Alt annet kan man blande på etter egen smak og behag etter mitt skjønn.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Rendyrking...

Post by JanB »

Jeg har bare lyst til å påpeke en liten ting som kanskje burde spille en liten rolle i dette med rendyrking.
Golfspillet består av 3 fysiske vidt forskjellige spill samt 2 mentale spill.
Her vil jeg komme inn på de 3 fysiske.
1.) Power Game
2.) Short Game
3.) Putting Game

Disse 3 spillene har helt forskjellige strategier og spillestiler. Svingen er helt forskjellig og dermed er også kravet til utstyr forskjellig.
Dermed anbefaler jeg å se på disse områdene som 3 adskilte enheter.

Power game er alle køller ned til 9 jern
Short game er fra 90 meter og inn
Putting sier seg selv

Man kan gjerne splitte opp PG opp i a.) jern og b.) de øvrige køllene om man ønsker det.
Dermed synes jeg det ikke er riktig å bare gå for et merke, men se på det hele som disse tre forskjellige måtene å spille golf på.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Rendyrking...

Post by eaglebooger »

Og det er viktig det JanB sier her!

Og, for min egen del vil jeg bare påpeke at det har vært veldig mye frem og tilbake testing av utstyr (er så heldig at jeg har tilgang på customfit køller der alt av hoder og skaftkombinasjoner kan testes ut) Jeg kom etterhvert frem til 2 skaft jeg likte veldig godt. Disse var Diamana Blue, og Voodoo. Jeg testet disse på ulike køllehoder, men opplevde de som like stabile uavhengig av hvilket hode jeg brukte, men har tilslutt sett at Voodoo skaftet ga meg mest med min sving. Så da var det ned til å finne et hode jeg likte. Var da lenge inne på tanken å gå for Callaway FT9/Voodoo comboen, men etter en snarvisitt til Titleist D2 (dog ikke med Voodoo skaft) kjente jeg med det samme igjen den krembollemyke følelsen det er i dette hodet, mot Callaway som føles noe mer "clanky" og "hard" i balltreffet, og det er da grunnen til at jeg går for en Titleist D2/Voodoo etterhvert :)

Så da er det kun woods som gjenstår, og der har jeg ikke samme customfit muligheten pr idag, så da må jeg litt vente med dete, selv om det pirrer i rendyrkefoten min etter å bare få baggen komplett (igjen) så raskt som mulig
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
Post Reply