Conflict of interests....

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Nerd
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 178
Joined: 19 Sep 2011, 10:02
Been thanked: 12 times

Conflict of interests....

Post by Nerd »

Mange av dere leser både på nettet og i golfmagaziner og tester er ofte "hot stuff", men når det foreligger interessekonflikter som IKKE opplyses leseren faller troverdigheten til bunns. Som vår verden utvikler seg, er jeg redd vi vil se mer av dette i fremtiden, og det er for galt at den vanlige leser ikke lenger kan ha tillit til noe som helst. At "tester" bør tas med en klype salt vet vi, men dette her setter en ny standard for lavmål, der magazinet "kårer en vinner" der "vinneren" og magazinet har samme eier, men det får ikke leseren vite. Integritet skal man ikke forvente i dagens verden, mens åpenhet om relevante fakta er et must, men noen er tydelig villig til å ta sjansen på at de ikke oppdages.
Dette er direkte trasig synes jeg, for jeg har ikke noe å utsette på de som omtales i "testen", og fatter ikke at de er villige til å ødelegge eget omdømme på dette vis som neppe er et arbeidsuhell.

https://forums.golfwrx.com/discussion/1 ... im-jong-un
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Conflict of interests....

Post by Rotten »

Nerd wrote:Mange av dere leser både på nettet og i golfmagaziner og tester er ofte "hot stuff", men når det foreligger interessekonflikter som IKKE opplyses leseren faller troverdigheten til bunns. Som vår verden utvikler seg, er jeg redd vi vil se mer av dette i fremtiden, og det er for galt at den vanlige leser ikke lenger kan ha tillit til noe som helst. At "tester" bør tas med en klype salt vet vi, men dette her setter en ny standard for lavmål, der magazinet "kårer en vinner" der "vinneren" og magazinet har samme eier, men det får ikke leseren vite. Integritet skal man ikke forvente i dagens verden, mens åpenhet om relevante fakta er et must, men noen er tydelig villig til å ta sjansen på at de ikke oppdages.
Dette er direkte trasig synes jeg, for jeg har ikke noe å utsette på de som omtales i "testen", og fatter ikke at de er villige til å ødelegge eget omdømme på dette vis som neppe er et arbeidsuhell.

https://forums.golfwrx.com/discussion/1 ... im-jong-un
Svært viktig tema som alle bør ha et forhold til. Dette gjelder ikke bare golf, men er essensielt også innenfor akademia for eksempel. Bra!

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Conflict of interests....

Post by furu »

Hvis man er dønn ærlig mister man tilgangen til testutstyr.

Til og med MGS har vel gått i fellen av og til - skryte av noe de har koblinger til. Det er fristende. Lettvint. Man tenker at ingen får vite noe. Men dette er 2020 og alt er tilgjengelig for alle hele tiden. På godt og vondt.
Instagram @christianfuru
Nerd
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 178
Joined: 19 Sep 2011, 10:02
Been thanked: 12 times

Re: Conflict of interests....

Post by Nerd »

Rotten wrote: 26 Feb 2020, 21:16
Nerd wrote:Mange av dere leser både på nettet og i golfmagaziner og tester er ofte "hot stuff", men når det foreligger interessekonflikter som IKKE opplyses leseren faller troverdigheten til bunns. Som vår verden utvikler seg, er jeg redd vi vil se mer av dette i fremtiden, og det er for galt at den vanlige leser ikke lenger kan ha tillit til noe som helst. At "tester" bør tas med en klype salt vet vi, men dette her setter en ny standard for lavmål, der magazinet "kårer en vinner" der "vinneren" og magazinet har samme eier, men det får ikke leseren vite. Integritet skal man ikke forvente i dagens verden, mens åpenhet om relevante fakta er et must, men noen er tydelig villig til å ta sjansen på at de ikke oppdages.
Dette er direkte trasig synes jeg, for jeg har ikke noe å utsette på de som omtales i "testen", og fatter ikke at de er villige til å ødelegge eget omdømme på dette vis som neppe er et arbeidsuhell.

https://forums.golfwrx.com/discussion/1 ... im-jong-un
Svært viktig tema som alle bør ha et forhold til. Dette gjelder ikke bare golf, men er essensielt også innenfor akademia for eksempel. Bra!

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
I en annen tråd med "dårlige kjøp" her på Golfsnakk, kom jeg over en Callaway Big Bertha 2+ Driver som lå til salgs på FINN. Denne er ikke lenger conforming, og det er jo over 10 år siden den ble "ulovlig", så jeg tok meg bryet med å sende selgeren en beskjed om det. Svaret var at jeg trakasserte henne, hvorpå hun ba meg ryke å reise...dette provoserte såvidt kraftig at jeg varslet FINN om at selgeren IKKE opplyser at driveren iht, reglene er "ulovlig"....Finn gjør ikke noe med det, de taper da annonse inntekter, altså er de likeglade om kundene deres utsettes for svindel, for det er lønnsomt på kort sikt. Nokså utrolig når verdens største portal har blitt størst nettopp fordi de beskytter kunden mot svindel (Alibaba.com). Kineserne er tydelig mer stuerene enn tilsvarende i Norge, det er en utvikling jeg IKKE trodde kom, men konstaterer at der er vi.
Post Reply