Falske køller

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Falske køller

Post by furu »

Fant denne artikkelen på golfsiden.no. Dere husker kanskje at denne selgeren har hatt utstyr til salgs også her inne. Noen av oss uttrykte skepsis som viser seg å være velbegrunnet. Mener det også ligger eller har lagt annonser på finn.no. Jeg skal ikke komme med noen "dom" over selger men utstyret bør man tydeligvis ligge unna.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Falske køller

Post by kevin »

Veldig synd hvis folk blir lurt,og at noen forsøker å lure andre med å selge fake utstyr. Men denne såkalte artikkelen fra Ramnefjell fremstår som ganske usmakelig. Det viser en veldig iver etter å henge ut denne personen,og ikke minst nettstedet Golferen. Akkurat det med Golferen og dets opphav/forlag er noe Ramnefjell angriper hver gang han får sjansen,og er like pinlig og lett gjennomskuelig hver gang.

Han slenger samtidig et spark ut mot Next gentel som leverandør av bredbånd. Husker jeg ikke helt feil bruker han Telenor selv,og de er vel ikke akkurat det firmaet nordmenn er mest fornøyd med heller. De lå ca.30 plasser over Next gentel på norsk kundebarometers tilfredsliste for 2009. Ikke det at det har noe som helst å gjøre med denne saken egentlig.

Bruk sunn fornuft ang kjøp av utstyr på nett,og er det for godt til å være sant så er det ofte det.

PS! de andre salgsgjenstandene som er nevnt her er ikke overraskende billige,jeg kunne kjøpt de billigere enn det i golfbutikker i USA forrige uke. F.eks Diablo driveren til ca.1100,- hos Golfsmith. Og garantert ekte. Det er ingenting rundt prisen som indikerer at noen av de tingene ikke er ekte,bare så det er sagt. Men at de kommer med feil grep og mye annet slik som med putteren,da er det ganske åpenbart at noe ikke stemmer. Men på putteren var det også unormalt lav pris.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

Enig i at han slenger ut spark til så mange som mulig i denne artikkelen. Omtalen av Nexgentel er tåpelig å ta med, det er jo åpenbart at selgeren bare bruker dette som en unnskyldning for å ikke ta bort annonsen enda.

Prisene er ikke så lave på alt nei. Det bemerket vi i diskusjon med ham tidligere i år.

Det jeg liker aller minst er denne uttalelsen;
Mange kjøper golfutstyr på nettet og mener selv de klarer å kjøpe billige varer og er strålende fornøyd. Men har de grunn til det? Ofte blir de sittende med skjegget i postkassa. Noen ganger uten å vite det.
Han har ikke grunnlag for å skrive dette. Nesten som man kan se det som skremselspropaganda. Folk som vurderer å kjøpe utstyr på internett gjør det neppe etter at Norges golfguru har vist dem den grusomme virkeligheten.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Falske køller

Post by sumo »

nå føler jeg meg dummere enn jeg noen gang har gjort. dum og lettlurt.
ja, jeg investerte i titleist wedge settet fra han tidligere i år...faen, hvordan i all verden kan jeg finne ut om det jeg har er ekte vare?
beste løsning for min egen del må jo være og ta kontakt med han og prøve og få penger retunert, selv om det kan vise seg og bli vanskelig..
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Falske køller

Post by spiderboy »

Synes artikkelen på golfsiden virker som den er skrevet som en slags hevnakt mot mannen som solgte ham putteren, med et par andre innlagte sleivspark. Men jeg kan jo forstå at redaktøren der kan bli en smule forbanna over å kjøpe falske køller.

Det er nok dessverre flere aktører på markedet som opererer innenfor det samme segmentet her i Norge som heller ikke har helt rent mel i posen.
Golfhandelen.no har jeg selv dårlig erfaring med, og jeg har også snakket med andre som har kjøpt falske køller derfra. Jeg handlet inn en R7 Limited driver, den som hadde 3 utbyttbare skaft. Da jeg fikk den viste det seg at den var en relativt dårlig kopi, så dårlig at det ikke burde være vanskelig å oppdage det. Spesielt for en rutinert selger som golfhandelen. Det skal riktignok sies at han har en bra retur-policy. Jeg fikk penger tilbake, også frakten, i løpet av et par dager. Og han forsikret meg (akurat som den nevnte Kjell i artikkelen) at han selv hadde blitt lurt av importøren sin. Dette tok jeg for god fisk, helt til jeg for en stund siden snakket med en kar som hadde kjøpt driver der. Han hadde ødelagt den første og fått en ny i bytte. Denne hadde også sprukket og han hadde igjen fått en erstatning. På den driveren han hadde nå hadde painfill flasset av og den gikk relativt mye kortere enn normalt. Den var åpenbart falsk.
Jeg sier ikke at alt som selges der er forfalskninger, det vet jeg svært lite om, men jeg ville vært svært nøye med å sjekke ut at det jeg fikk derfra var ekte i det minste.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

sumo wrote:nå føler jeg meg dummere enn jeg noen gang har gjort. dum og lettlurt.
ja, jeg investerte i titleist wedge settet fra han tidligere i år...faen, hvordan i all verden kan jeg finne ut om det jeg har er ekte vare?
beste løsning for min egen del må jo være og ta kontakt med han og prøve og få penger retunert, selv om det kan vise seg og bli vanskelig..
Det er selvsagt mulig at noen av varene er ekte. Vi får sjekke litt først.

Finner du serienummer på wedgene? Du kan kontakte Titleist med dette, de kan sikkert si om det er ekte. I mellomtiden går du inn på Titleists hjemmeside og sammenligner bildene der med dine wedger. Se etter skjeve ord/bokstaver.

Wedgene kommer i veldig mange forskjellige varianter. Serienummer er det sikreste.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Falske køller

Post by sumo »

hmm, det er serienr på to av de tre wedgene, men problemet er at serienr er ganske likt på begge køllene, med ett tall forskjellig.
jeg har to lobwedger, den jeg kjøpte på xxl har inngravert serienr som ser betydlig mer ekte ut. de andre serienr ser mer printet ut på.
dette lover ikke bra. den siste lobwedgen har ikke serienr i det hele tatt..hvordan kunne jeg være så naiv...? dette lukter falske køller hele veien.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

Inngravert serienummer er det du vil ha ja. Kjedelig dette sumo.

Noen vil sikkert si at dersom de er gode å spille med så er det jo greit, men man har betalt for noe helt annet enn man har fått. Er det falske køller så er de sikkert ikke verd mer enn kanskje $20/stk på ebay og kinesiske nettsider. Titleist er veldig strenge når det gjelder falske køller. Jeg syns at du uansett skal kontakte dem.

Når det gjelder selgeren så bor han ikke langt unna meg. Jeg prøvde å få kontakt for å se på utstyret han har til salgs men fikk ingen respons. Det tyder jo på at han ikke var så veldig interessert i å selge til noen som først kunne sjekke om dette var ekte saker.

Send ham en mail og si hva du mener. Nevn også at du kontakter Titleist angående dette.
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Falske køller

Post by Long-Hit-Wonder »

Dette er svindel. Han fremstiller falske klubber som ekte og god vare, noe det ikke er. Prisen skal også tilsi at man får ekte og god vare.

På grunn av slike lurerier så kjøper jeg aldri fra privatpersoner. Skal jeg ha noe så er det den lokale proshop'en som benyttes eller godt omtalt lagerhus.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Falske køller

Post by Golf »

Vokeywedgene er sikkert gode nok de.
Såvidt jeg forstår har ikke Sumo merket noe unormalt selv om han hadde en ekte Vokey også.
Synes selvsagt at det er synd at Sumo har blitt lurt, men hadde han ikke blitt gjort oppmerksom på det hadde han aldri merket forskjell.
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Falske køller

Post by Golf »

Det kan se ut som Kjell har fjernet sine annonser på Finn.no hvertfall(utenom på noen grep)
Det betyr at Kjell sitter med skjegget sitt langt nedi postkassen og har garasjen full av fake køller som han har betalt mye for.

Finn.no er fremdeles en artig plass.

Callaway Big Bertha der ALT er med. Garantert fake.
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19920324

Han her har gjort et godt kjøp i Statene. Selger nå til spottpris. XXL hadde vel disse til 1995,- i fjor.
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19927088
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

Alle bilder blir automatisk ufokuserte når de legges ut på finn.no :D
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Falske køller

Post by sumo »

Golf wrote:Vokeywedgene er sikkert gode nok de.
Såvidt jeg forstår har ikke Sumo merket noe unormalt selv om han hadde en ekte Vokey også.
Synes selvsagt at det er synd at Sumo har blitt lurt, men hadde han ikke blitt gjort oppmerksom på det hadde han aldri merket forskjell.
jeg hører hva du sier Golf, og du har nok rett. hadde nok ikke merket at de var fake, selv om jeg har stusset en del på det mens jeg var i kontakt med selgeren.
naiv som jeg er valgte jeg og stole på selgeren etter flere telefonsamtaler etc etc..
men poenget er at jeg har blitt lurt/svindlet. og utifra det så er ikke vokey wedgene gode nok. langt derifra. jeg betalte masse penger for noe som skulle være ekte og ikke en dårlig kopi fra kina. jeg er både glad og irritert for at jeg ble oppmerksom på dette, om du skjønner hva jeg mener..
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Falske køller

Post by Golf »

Kjekt å se at Kjell Dahle er medlem her på Golfsnakk under navnet Eagle-Kjell.
Kanskje han vil uttale seg etterhvert?
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Falske køller

Post by sumo »

hehe, tviler på at vi noen gang vil se han her igjen gitt..
sendte han en mail igår og skrev det jeg mente, enkelt og greit, men fikk som svar at at kjøpt er kjøpt og retur var uaktuelt.
svarte med en litt mer sint og bestemt holdning at han ikke kan finne på og selge folk falske køller, og at en el annen form for kompensasjon her nå skulle vært en selvfølge. fikk ingen mer svar etter dette dessverre.. får ikke akkurat gjort så mye med det heller. hadde fyren bodd i oslo så er sjansen stor for at jeg hadde dratt hjem til han for en solid prat.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

Mer enn nok folk her som bor innen 15 minutters kjøring fra ham :lol:

Send en ny mail og be om å få vite hvor køllene stammer fra. Hvor fikk han dem fra? Det er det minste han kan si. Får du ut noe info om hvilken butikk e.l. så kontakter du dem.
Instagram @christianfuru
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Falske køller

Post by Golf »

Jeg ville prøvd å sette SMD på saken.
De kan politianmelde Dahle for å selge falske køller.
Eventuelt kan du politianmelde han selv.
Hadde vært fett å se han slite litt.
Furu med balltre kunne også vært vittig,men det er kanskje litt voldsomt.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

Jeg bare spøker med det Golf :D Vet du skjønner det. Kan stikke innom XXL i morgen, de har bra utvalg når man trenger balltre og ikke bare golfkøller :lol: Eller jeg kan spare pengene og bruke 5'er jeg jernet som bare samler støv.

Enig med Golf, ta det opp med SMD. De bør være veldig interessert i slike saker.

Det er uansett ikke aktuelt å la ham slippe lett unna. Hadde han vært i den situasjonen at også han var lurt så hadde han trolig vært mer innstilt på å komunisere med kjøpere. Nå stikker han bare hodet i jorden og håper det går over.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

Dette irriterer meg så grundig at jeg sendte mail til SMD selv. De ser på saken og sender videre. Går ut i fra at de sender til Titleist/Acushnet.

Noe ny info sumo?
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Falske køller

Post by sumo »

vil gjerne gå videre med dette hvis det er noen muligheter for det.
må bare spørre, SMD, hvem eller hva er det?

har heller ikke prøvd og sende flere mail til dahle, da jeg vet jeg ikke får respons.
er vel heller ikke noe vits i og opplyse han om at dette mest sannsynligvis vil bli tatt videre med oppfølging av anmeldelser etc..
bedre og la han bli tatt på senga.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Post Reply