Falske køller

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

SMD

Leverandøren av Titleist, Cobra, Footjoy ++
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

Han gir seg ikke. Titleist sett på finn.no. Han selger også falske Canada Goose. Kaller dem ikke Canada Goose parka i annonsen men bruker bilder av den.

Jeg har i dag surfet innom QXL, finn.no og andre markedsplasser for golfutstyr. Denne fyren skiller seg glatt ut som en fullstendig upålitelig drittsekk som selger kun falske varer. Noe må gjøres her. Jeg klarer ikke å la være å irritere meg over dette. Han bor heldigvis ikke langt unna. Nå blir det mailer og plaging. Det skulle bare mangle, han fortjener det.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

Fikk mail fra SMD. De sier at Acushnet i England er på saken. Kjell får nok litt problemer etter hvert :D
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Falske køller

Post by sumo »

jøss...han gir seg f... meg ikke nei. ser ut som han holder seg til qxl, men allikevel. kjell dahle burde blitt ....... .......
har maila en del med SMD ang saken, men nå er det en stund siden de har gitt lyd fra seg. sendte de en mail her om dagen, men fremdeles inget svar altså..

furu, kan ikke du og et par kompiser ta en tur hjem til han for en alvorsprat ;)

Edit av admin: Ufint språk! Fyfy
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Falske køller

Post by Long-Hit-Wonder »

furu wrote:Fikk mail fra SMD. De sier at Acushnet i England er på saken. Kjell får nok litt problemer etter hvert :D
Alt dette kunne lett vært unngått for denne "Kjell" dersom han bare hadde uttrykt bedre at klubbene var fake i sine annonser. I stedet for å forsøke å selge dem med en pris som normalt skulle tilsi at flere av disse look-a-like klubbene var ekte. At klubbene er importert fra Kina betyr ikke nødvendigvis at det må være falskt.

Dere som har vært i kontakt med denne "Kjell" over telefon eller gjennom e-post, har han selv gjort noe forsøk på å forklare at disse klubbene er kopier av originalene?
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Falske køller

Post by sumo »

han har på ingen måte gitt noen som helst indikasjon på at de er falske.
han sier at de er kjøpt i en autorisert butikk i statene, men fikk de til en fin pris siden han kjøpte større parti etc.
jeg tror dette er bullshit. han har vært fullt klar over køllenes stand hele veien, men har valgt og ta sjansen på at ingen ville merke det e.l.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

Når han først la ut annonsen her på forumet så hevdet han overfor meg at de var kjøpt i butikk i USA. Dette står han tydeligvis ved fremdeles. Det er bare rett og slett umulig at han fikk f.eks. SC Kombi til så lav pris. Har sendt ham ny mail og sagt at jeg gjerne kommer hjem til ham for å hente pengene til dem som har rett på det. Ingen trusler selvsagt, bare vennlig forklart.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Falske køller

Post by Kaffekannen »

sumo wrote:furu, kan ikke du og et par kompiser ta en tur hjem til han for en alvorsprat ;)

Furu ser så snill ut at jeg tror ikke han skremmer noen IRL ;) Derimot kan vel jeg virke ganske spooky for enkelte med riktige klær :mrgreen:

På den mer seriøse siden er det vel vanskelig og faktisk straffe denne karen. Hvis han holder fast på at han handlet i god tro blir det tøft å motbevise
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

Kaffekannen wrote:
sumo wrote:furu, kan ikke du og et par kompiser ta en tur hjem til han for en alvorsprat ;)

Furu ser så snill ut at jeg tror ikke han skremmer noen IRL ;) Derimot kan vel jeg virke ganske spooky for enkelte med riktige klær :mrgreen:

På den mer seriøse siden er det vel vanskelig og faktisk straffe denne karen. Hvis han holder fast på at han handlet i god tro blir det tøft å motbevise
Enig i det. Enig i alt faktisk :lol: Det jeg mest av alt vil vite er hvor han virkelig har kjøpt dette. "Golfbutikk på vestkysten i USA" er det eneste jeg fikk vite tidligere i år. Når du handler køller for noen noen tusen dollar så husker du i hvert fall hvilken butikk det er. Og butikken kommer i hvert fall til å huske en nordmann som kjøpte to paller med topp utstyr.
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Falske køller

Post by Long-Hit-Wonder »

Kaffekannen wrote:
sumo wrote:furu, kan ikke du og et par kompiser ta en tur hjem til han for en alvorsprat ;)

Furu ser så snill ut at jeg tror ikke han skremmer noen IRL ;) Derimot kan vel jeg virke ganske spooky for enkelte med riktige klær :mrgreen:

På den mer seriøse siden er det vel vanskelig og faktisk straffe denne karen. Hvis han holder fast på at han handlet i god tro blir det tøft å motbevise
God tro vil bare gjelde for de tilfeller der ingen har klaget og gjort han oppmerksom på hva han faktisk selger. Så fort han blir oppmerksom på hva han selger og han fremdeles selger til tross så nytter det ikke å kalle det god tro lenger. Han vet det, men fortrenger det. Det blir litt det samme som å slutte å kikke i postkassen fordi man ikke vil betale regninger.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Falske køller

Post by Matshino »

På den annonsen som er på QXL står det faktisk ingenting om at det er Titleist, det eneste er at det er bilde av Titleist køller..
Om han har kjøpt 20 "Titleist" som han forhåpentligvis aldri får solgt, så er det til pass for han :)
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Falske køller

Post by furu »

Det er akkurat det samme han gjør i annonsen med Canada Goose. Når han bruker bildet av hhv. Canada Goose og Titleist så vil absolutt alle oppfatte det slik at det er nettopp dette han selger. Kanskje han gjør det for å prøve å ha sitt på det rene? Unnskylde seg med at bildet bare er ment som illustrasjon? Ikke godt å vite hva den fyren tenker.
Instagram @christianfuru
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Falske køller

Post by Golf »

Helt legendarisk hvis det ikke er Titleist-køller, men noe annet billig drit.
Hadde jeg blitt forbanna hvis jeg trodde jeg kjøpte Titleist, men fikk Olyo? Yes.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Falske køller

Post by sumo »

*ler godt*

så ille kan det søren meg ikke være at han prøver seg på noe så tåpelig som og selge noe helt annet enn det han viser bilde av. så dum og dristig går det rett og slett ikke an og bli. fake er en ting, en annen vare er noe helt annet.
hadde jeg klikka fullstendig om jeg hadde fått olyo istedet for titleist? det kan du banne på.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Falske køller

Post by Long-Hit-Wonder »

Hvem hadde vel ikke blitt forbanna for noe sånt lureri. Det er det samme som å kjøpe en BMW, men så får du en Fiat i stedet. Helt horribelt.

Da blir det litt som det her;

Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Post Reply