Puttertest fra Bobby Grace

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Puttertest fra Bobby Grace

Post by furu »

Bobby Grace er i vinden. I fjor brøt de alt samarbeid med alle og startet utvikling av egne modeller. Får jevnt mye omtale på forum og de har nå også toppspillere i stallen. Allenby, Daly og Sabbatini spiller med BG. De to sistnevnte bruker en utrolig fin Anser-type.

Image
Image
Image

Det jeg egentlig skulle vise kommer her. De har testet effekten av off-center misser. Det er alltid interessant å se tester av utstyr når det gjennomføres skikkelig slik at målbarheten er på topp (se f.eks. wedgetesten jeg har lagt ut). Når det er produsenten selv som tester mot en konkurrent så er jeg alltid litt skeptisk. De jukser nok ikke med sin egen kølle/putter men jeg tror nok at de gjør alt de kan for å ikke gi konkurrenten så altfor gode forutsetninger. Uansett, her er to filmer fra testingen.





HSM heter materialet de bruker - "Hole Seeking Material". Håpløst navn egentlig men de er kanskje inne på noe med teknologien.


Her er et eksempel på "juks" i testing mot konkurrenters køller. Nike Method øverst. Legg merke til hvor utrolig forskjellig vinkel de har i trefføyeblikket. Kan umulig gi samme rull.
Image
Instagram @christianfuru
Post Reply