Wilson ProStaff MOI

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Wilson ProStaff MOI

Post by AkE »

Sitter å titter etter ett sett med køller som kan passe til meg nå. Wilson ProStaff MOI ligger jo på nettet til en grei penge, ser de selger ett halvsett og ett litt større sett, etter det jeg har lest så har jeg ikke noe behov for driver og alt for mange køller ennå. Så det lønner seg å legge litt mer penger i halvsett? Hva mener dere om settet jeg har nevnt? Bør jeg gå for halvsettet, det er jo ikke mange hundrelappene opp til det litt større settet heller? Eller er det noen bedre helsett/halvsett som jeg heller bør kjøpe?
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wilson ProStaff MOI

Post by furu »

Hvor mye penger vil du bruke?
Hvilke lokale butikker eller proshoper har du? Hvilke merker selger de?

Jeg har aldri skjønt poenget med halvsettene. Kjøp litt ordentlig utstyr når du begynner. Jeg sier gjerne at man ikke er nødt til å kjøpe driver med en gang, men har man penger til det så kjøper man. Bare ikke forvent å beherske den med en gang.

Er du åpen for netthandel fra USA?

Nordicagolf selger rimelig, greit utstyr. Mange som liker Acer. Jeg har tidligere sagt at de ikke er like bra som køllene de sammenligner seg med og det mener jeg fremdeles. Men de er sikkert mer enn bra nok og er relativt rimelige.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Wilson ProStaff MOI

Post by AkE »

Netthandel er ikke noe stort problem, er usikker på hvilke butikker/proshop som er her i nærheten. Utenom xxl da. Pris er jeg ikke så nøye på, er bedre å få noe brukbart med engang enn å kjøpe noe billig skrot. Men satser vel ikke på 10000 kroners klassen til å begynne med.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wilson ProStaff MOI

Post by furu »

Noen forslag fra meg.

Alternativ 1
Wilson Di7.
En hybrid er greit å ha i stedet for lange jern. TaylorMade Burner #4 hybrid, eller Adams A3 #4 hybrid.
Du trenger i tillegg en putter - Odyssey White Hot Rossie.
Jeg ville kjøpt wedger - Adams Tom Watson. Kjøp i hvert fall en SW på 54 eller 56 grader. Det er mitt råd.
Skal du ha driver så er Nickent 4DX Evolver et bra kjøp.

Alternativ 2
Nickent 3DX 5-PW.
Samme hybrid, putter, wedge og driver.

Skal du handle i utlandet så kommer selvsagt frakt i tillegg og moms skal betales av både varen og frakten. Altså totaltpris x 1,25.

Noen vil sikkert argumentere for at man trenger mer kjennskap til svingen din for å si hvilket utstyr som passer best. Jeg tenker slik at du skal ha bra utstyr uten å ruinere deg nå i starten så får du heller se hvilke retning dette går etter hvert. Blir du helt sprø så ender du opp som meg :lol:

Nickent gir mye for pengene for tiden. De er nemlig konkurs og lageret har havnet på ebay og billige butikker. De laget veldig bra utstyr så det er ingenting å bekymre seg for.

Hvis du vil surfe rundt på ebay så kan du selvsagt gjøre røverkjøp på auksjoner. Det negative er dersom du skal ha flere ting (sett, putter osv.) og ender opp med å betale frakt flere ganger.

Nike Slingshot hos The Putterman til grei pris. Ganske rimelig frakt med UPS, du har dem på døren etter 4-5 dager.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Wilson ProStaff MOI

Post by kevin »

Kan hende at disse golf-simulator senterne i østfold har peiling,og at de har bra med forskjellig utstyr.

Hvis du bor i Østfold så er du relativt nært svenskegrensa. Og ikke veldig langt unna Göteborg hvor man finner Dormy. En av europas største kjeder som selger alt du kan tenke deg av golfutstyr. De holder til rett før sentrum,butikk på flere tusen kvm. Med stort teststudio,tror det er 4 eller 5 "båser" hvor du kan smelle baller i veggen/nett. De har også avansert utstyr som gjør diverse målinger og kan tilpasse utstyr for deg. De har også en svær puttinggreen du kan teste puttere.
I tillegg har de 30-dagers fornøydgaranti,så hvis utstyret allikevel ikke passer deg eller at du ikke er fornøyd,så hjelper de deg med å finne noe annet. Du får svært kyndig hjelp,alle som jobber der er golfspillere. Alt i alt et meget godt alternativ hvis man ikke bor for langt unna. Les mer på Dormy`s hjemmeside

Ellers så finnes jo XXL,og super-G sport butikker har vel også golfutstyr. Men da spørs det hvilke muligheter du har for å prøve,og hvilken hjelp du får.
vet ikke om noen proshop som holder åpent på østlandet nå,forutenom på Fornebu eller de andre innendørssenterne
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Wilson ProStaff MOI

Post by Kaffekannen »

Jeg er enig med Furu i at halvssett er noe tull hvis ikke økonomien setter klare begrensninger. Det betyr ikke nødvendigvis at du kommer til å få utbytte av alle køllene med en gang, men det er greit å ha alternativene. Det forlenger også levetiden på ditt første sett betraktelig. Jeg kjøpte først halvsett etter anbefaling, og kjøpte nytt sett 3 måneder etterpå: Mao: waste of money for meg :( . Driver er ikke nødvendig, men det er veldig moro :D Jeg mener at hvem som helst blir hektet på golf hvis de klarer ètt skikkelig slag med storslegga. Hybrider er også som Furu sier et smart valg i stedet for lave jern og 5 wood. Lettere å slå med og mer høyde på ballen.

Når det gjelder putter anbefaler jeg at du tar turen til XXL eller ett golfsenter og prøver noen forskjellige. Putter er kun følelse og noen liker som kjent mora ;)

Lykke til!
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Wilson ProStaff MOI

Post by AkE »

Takker så mye for gode tips, og ser allerede at dette kan bli like dyrt som min allerede eksistrende haglefetisch. Skal ta en tur til Østfold golfsenter og proshopen der i første omgang, ser de har Ping som hovedmerke. Dormy hørtes jo ut som en butikk som må besøkes, er jo ikke mer en 2,5 timer ned.

Ps, må også takke for god velkomst her på forumet, har og kommer til å være lærerikt og kommer til å bli dyrt! :D
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wilson ProStaff MOI

Post by furu »

Ping er ikke spesielt rimelig, for å si det pent. Utmerket utstyr men på et annet nivå enn de vi har foreslått. Se om du får god pris på G10 jern siden de går ut (G15 er nyeste versjon). 5i-PW i G10 + en hybrid.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Wilson ProStaff MOI

Post by AkE »

Har kommet over ett par som skal selge Callaway x18 jern, noen tanker og erfaringer om disse?
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wilson ProStaff MOI

Post by furu »

X18 er et sikkert kjøp. Kan ikke gå feil med dem. Kan jeg spørre hva du skal betale? Være obs på at det er mye falske køller fra Asia. Legg gjerne ut link til evt. annonse dersom du har det.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Wilson ProStaff MOI

Post by AkE »

De ligger på scangolf, var iallefall siste annonsen som var der i stad, Han ville ha 1500 for de.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wilson ProStaff MOI

Post by furu »

Han har jeg solgt til før. Hyggelig fyr, sikkert pålitelig.

Be om bilder av køllene.
Sjekk hvilken flex det er på skaftene.

X18 er selvsagt ikke den nyeste modellen. De har lansert både X20 og X22 men det gjør jo ikke X18 til dårlige køller.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Wilson ProStaff MOI

Post by kevin »

Prisen er nok grei,og selgeren er en som ofte har annonser ute blant annet på scangolf,tror nok han er seriøs. Jeg har hatt X-16 i over 4 år og har vært veldig fornøyd. X-18 er nok litt bedre etter hva jeg har hørt. X-serien til Callaway er kjent for å være tilgivende og køller for de fleste. Mener å huske at Annika Sørenstam spillte med x-14 i veldig mange år
Post Reply