3 wood eller #2 hybrid?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

3 wood eller #2 hybrid?

Post by furu »

Skal ha en kølle for mer lengde fra tee og fairway. Har i dag ingenting mellom driver og #4 hybrid (23*).

Tenkte først på 3 wood og har funnet et par modeller som er interessante. Så tenkte jeg at en hybrid kan gjøre samme jobben og kanskje være enklere å bruke. En #2 hybrid (17* eller 18*) hadde kanskje passet bra. Vil nok få mer lengde med 3 wood siden den gjerne er 15* og har lengre skaft, men hybriden kan lettere brukes til flere slag (tee, rough, fairway). Hvor vanskelig er det å slå med en #2 hybrid? Noen som har erfaring med det? Går trolig for Adams A7, Cobra TWS eller TM Rescue 09.

Håper på tilbakemelding fra dere som spiller med en hybrid på 17* eller 18* eller har testet det.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: 3 wood eller #2 hybrid?

Post by sumo »

jeg spiller med burner hybrid #3, som tilsvarer 19*.
har både #3 og #5 wood, men bruker de ikke. er ekstremt ustabil med wood. de går i alle verdens retninger, hehe..
burner hybridene er veldig lettspilte og behagelige og svinge med. kan absolutt anbefales om du vurderer en slik.
har ikke testet #2 dessverre.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: 3 wood eller #2 hybrid?

Post by spiderboy »

For min del handler det om at svinghastigheten min ikke er stor nok til at jeg får utnyttet hverken en 3-wood eller en 2-hybrid skikkelig. Jeg slår like langt med en 4-wood som en 3-wood. Og 4-wooden er betraktelig lettere å løfte fra bakken.
2-hybrid har jeg ikke direkte sammenlignet med min 3 på 19 grader, men jeg syntes det var vanskelig å slå med når jeg testet en i sommer. Og syntes heller ikke jeg fikk så vanvittig lengde med den, men som sagt jeg sammenlignet dem ikke direkte.
Jeg ville slått dem samtidig, enten på en launchmonitor eller aller helst utendørs på sommerstid og sett på hva du liker av høyde, lengde osv.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: 3 wood eller #2 hybrid?

Post by furu »

Har lest litt på forskjellige forum og vurderer nå en 4 wood. Er ikke så stort utvalg der, hadde nok gått for en Tour Edge Exotics da den får veldig mye skryt. Adams Fast 10 5w er 18* og kan være et alternativ.

TEE 4 wood
Fast 10 5 wood
TWS #2 hybrid

Uansett hvilke kølle jeg kjøper så er det en som sjelden blir brukt. Mest fra tee, kun noen få ganger fra fairway. Jeg er ikke typen som går for lange par 5 på to :lol:
Instagram @christianfuru
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: 3 wood eller #2 hybrid?

Post by Matshino »

furu wrote: Adams Fast 10 5w er 18* og kan være et alternativ.
Så har du jo Titleist 909F2 18.5 grader også :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: 3 wood eller #2 hybrid?

Post by furu »

909F får mye skryt men jeg er ikke helt sikker. Vanskelig å slå med for dårlige spillere som meg? Er også litt dyr, ikke helt oppe med TEE men rundt Ping og et hakk over Adams.
Instagram @christianfuru
Post Reply