Fjerning av ballmerker

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Lim Gordon
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 07 Feb 2010, 21:05

Re: Fjerning av ballmerker

Post by Lim Gordon »

Det var et fint innlegg, long-hit, rett frem og uten komplekse problemstillinger. Nå har jeg jo aldri oppgitt hva verktøyet i seg selv vil koste, men jeg tipper at det vil kunne selges for rundt Kr 300.-, alene. Når det gjelder, greengaffelen er den, selvfølgelig, en sterk konkurrent, problemet er jo bare at det stadig er klager på manglende bruk og dårlig utførelse. Bruk nøkkelord, "golf divots" og "golf pitch mark", på internet, så får du en indikasjon på omfanget i USA.

Når det gjelder "sugekoppen", så er den jo ikke så svært utbredt. Dessuten skal du ikke se bort ifra at den kan monteres på dette grepet også, ved at den svinges tilside når verktøyet benyttes. Men det får vi se på. For at du skal få et bedre innblikk i hva dette dreier seg om, sender jeg deg et par tegninger av verktøyet.

Lim
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Fjerning av ballmerker

Post by Long-Hit-Wonder »

Har du noen gode kontakter på markedet forresten? Er nødt til å forsøke om du kan få noen produsenter til å snuse og leke litt med ideen. Mulig med en god porsjon flaks at dette konseptet blir en ny standard for en gruppe puttere på markedet. Hør med Olyo for eksempel, hør om de har lyst til å snuse på konseptet.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Fjerning av ballmerker

Post by Solaar »

Merkelig tråd dette. Jeg er enig med de som sier at produktet nok er for dyrt med tanke på hva det skal konkurrere med og hvem målgruppen er. Hadde man derimot hatt et billigere produkt som i tillegg er fleksibelt mtp å bruke det enten på skaftet eller for seg selv så begynner det å bli interessant og da har man kanskje et produkt som noen av de store merkene som f-eks Olyo vil være med på å utvikle og selge.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Forlenget greengaffel for de late

Post by JanB »

Ideen om et produkt som "suger opp" et nedslagsmerke er morsomt. Et tillegg til et puttergrep tror jeg ikke så mye på. Derimot kan jeg gjerne se at selve "maskinen" er et eget produkt som man har med seg inn på greenen. En et skaft på lengde med en putter. Alternativt må være noe man kan montere på en hvilken som helst grep. Personlig tror jeg ikke på det siste heller, fordi putterens balansepunkt vil endres med et hvilket som helst tillegg i grepet.

Ikke forstår jeg at folk ikke kan bøye seg ned, når de aller fleste av oss markerer ballen og tar den opp. Tørker av ballen og legger den ned igjen. Bøyer seg så langt ned mot gresset som mulig for å lese puttelinja og .... altså flere ganger allerede har måttet BØYE seg.
Jeg har også personlig lagt meg til å reparere minst ett annet nedslagsmerke enn mitt på greenen. Har latt det gå sport i det.

Tenk også over følgende: Hva skjer med de fleste puttere når vi kommer bort til baggen igjen. Jo, vi sender den med skaftet først ned i baggen. (hmm.. noen ganger kanskje litt vel kraftig etter en treputt) Vil dette ha noen innvirkning på mekanikken?
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Lim Gordon
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 07 Feb 2010, 21:05

Re: Fjerning av ballmerker

Post by Lim Gordon »

Det som skiller dette grepet fra et annet puttergrep, er at det er noen 3mm hull i toppen, hvor løftenålene kommer ut. Ellers er utseende, vekt og dimmensjoner de samme, mekanismen er fullstendig skjult. Og, hvis du kjøper en putter, som du liker, til en 7-800 kroner, hva er negativt med at den også kan fjerne nedslagsmerker? Og kast putteren så hardt du vil nedi bagen, det tar 7 kg's kraft å få nålene ut. Når putteren står oppreist, er nålene låst.

Lim
Post Reply