Sommertilbud på greenfee - 2010

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by Solaar »

Jeg har de siste årene laget et excel-ark med oversikt over de forskjellige greenfee-tilbudene her på østlandet men i år har jeg ikke hatt tid. Tenkte alikevel at det kan være lurt med en tråd hvor man tipser om gode tilbud. Fint om dere skriver hvor banene ligger slik at de som ikke er kjent med banenavnene vet hvor de skal dra. Fin mulighet å gi litt reklame for klubben din. Jeg kan forsøke å holde førsteinnlegget oppdatert slik at det er lett å finne de beste tilbudene i ditt nærområde.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oslo

Bogstad Kr 800,- i hele juli (600,- med medlem). Ingen tidsbegrensning. Handicapkrav: maks 36, etablert handicap ("hvitt kort"). Tid kan reserveres 3 dager før spill i juli. Ligger ved Bogstadvannet nært Holmenkollen ca 15 min fra Oslo sentrum.

Hauger Kr 350,- hele juli. Ca 15 min fra Oslo sentrum.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Akershus

Losby GK - kr 400,- hele juli. Ligger midt mellom Lillestrøm og Oslo, tar ca 15-20 min å kjøre dit.

Miklagard - 28. juni til 13. august: kr 450,- pr. runde. Hel flight (4 stk) for kr 1600,- (400,- pr. pers.). Greenfee + dagens middag + en flaske Imsdal for kr 550,- (maten er veldig god), En full flight (4 stk) med middag og Imsdal for kr 2000,-. 3 dagers booking. Ca 20 min. mot Gardermoen fra Oslo sentrum.

Hakadal GK (Aas gård golfpark) - kr 250,- i hele juli. Ca 35 min mot Gjøvik fra Sinsenkrysset i Oslo.

Krokhol Ukedager før kl. 15: 250 kr inkl. lunsj. Helgedager før kl. 15: 350 kr inkl. lunsj. 50 kr ekstra per pers for golfbil, hvis man er 2 eller flere. Gjelder hele juli.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Buskerud

Drammen GK Leie av golfbil til 200,- (ord.300,-) i juli. Ca 35 min fra Oslo sentrum.

Holtsmark - Spill 2 for prisen av 1 i hele juli. (ordinære priser er kr 400,- på hverdager og kr 500,- i helgen, halv pris for juniorer). Ligger i Lier kommune, ca 45 min fra Oslo sentrum.

Kongsberg Fra 5. til 30. juli koster det kr 100,- hvis man spiller før klokken 11. Ca en time fra Oslo sentrum.

Kjekstad GK har juli-tilbud på kr 200,- på hverdager og 250,- i helg (normalt 400,- og 470,-). Ligger i Røyken kommune ca 35 min fra Oslo sentrum.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Østfold

Mørk GK Greenfee inkl. lunsj i hele juli - (se detaljer ang. greenfee her det finnes mange forskjellige priser basert på tidspunkt og hvilken klubb du er medlem av). Ligger i Spydeberg kommune, ca 45 min fra Oslo sentrum.

Skjeberg Gk Kr 200,- i hele juli. Ligger rett utenfor Sarpsborg, litt over en time fra Oslo sentrum.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hordaland

Bergen GK Kr 250,- i hele juli.
Last edited by Solaar on 12 Jul 2010, 20:49, edited 8 times in total.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by Fredrikkm »

Holtsmark har "spill 2, betal for 1" i hele juli. Det gjelder for gjestespillere, så dvs. at prisen blir 200,- kr. pr. stk. om man er to. Med andre ord betaler de det samme i greenfee som medlemmer gjør, og det kjenner jeg at jeg blir en liten smule irritert over. De kunne jo hatt en femtlilapp i rabatt for medlemmer også, om ikke annet for å vise at det faktisk har noe å si at man betaler årsavgiften.
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by kevin »

Hauger har greenfee-tilbud på 350,- i juli
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by kevin »

Oslo GK(Bogstad) har også tilbud i juli,på 800,-. (ord.950)
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by Solaar »

Da har jeg oppdatert førsteposten. Sjekket Bogstad senest igår, kom det tilbudet idag?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by Solaar »

Fredrikkm wrote:Holtsmark har "spill 2, betal for 1" i hele juli. Det gjelder for gjestespillere, så dvs. at prisen blir 200,- kr. pr. stk. om man er to. Med andre ord betaler de det samme i greenfee som medlemmer gjør, og det kjenner jeg at jeg blir en liten smule irritert over. De kunne jo hatt en femtlilapp i rabatt for medlemmer også, om ikke annet for å vise at det faktisk har noe å si at man betaler årsavgiften.
Den irritasjonen har jeg forståelse for, har du kontaktet klubben ang. det?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by Fredrikkm »

Nei, har ikke det. Burde kanskje gjort det, men jeg hater å klage :p
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by kevin »

Solaar wrote:Da har jeg oppdatert førsteposten. Sjekket Bogstad senest igår, kom det tilbudet idag?
Jepp,står på hjemmesiden i dag
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by Solaar »

Synes ikkedet er spesielt klagete, du har jo tross alt betalt for å få lavere greenfee enn ikke-medlemmer. Mao får du strengt tatt ikke det produktet du har betalt for.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by kevin »

Mørk GK har greenfee inkl. lunsj i hele juli

Drammen GK har tilbud på leie av golfbil til 200,- (ord.300,-) i juli
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by Fredrikkm »

Man kan spille Kongsberg for 100 kr. før klokken 11 fra 5. til 30. juli. Link
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by AkE »

Skjeberg Gk Har juligreenfee til 200,-.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by kevin »

Kjekstad GK har juli tilbud på 200,- på hverdager og 250,- i helg (normalt 400,- og 470,-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by furu »

I Bergen har vi vel så vidt jeg vet de vanlige tilbudene. Altså :arrow: ingenting :lol:

Kan ikke fatte og begripe hvorfor klubbene skal være så treige at de ikke klarer å lage f.eks. et rabatthefte som gjelder i juli. Vil de ikke ha flere greenfeespillere?
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by Solaar »

furu wrote:I Bergen har vi vel så vidt jeg vet de vanlige tilbudene. Altså :arrow: ingenting :lol:

Kan ikke fatte og begripe hvorfor klubbene skal være så treige at de ikke klarer å lage f.eks. et rabatthefte som gjelder i juli. Vil de ikke ha flere greenfeespillere?
Enig. Det er alt for dårlig markedsføring ved hjelp av greenfee-hefter i Norge sammenlignet med våre naboland. Samtidig ser man jo månedlig en eller flere klubbledere ute i media som syter over for lite besøkende. I noen (få) klubber er det faktisk medlemmene som holder igjen fordi de ønsker at banen skal være mest mulig tom slik at de kan spille når de vil. Skjønner tankegangen men når golfmarkedet er slik det er nå så er det vel bedre med greenfee-spillere enn at klubben går konkurs.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by Boogieman »

Krokhol:
Ukedager før kl. 15: 250 kr inkl. lunsj
Helgedager før kl. 15: 350 kr inkl. lunsj
50 kr ekstra per pers for golfbil, hvis man er 2 eller flere.
Gjelder hele juli.
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by furu »

Bergen GK har tilbud på 250,- i juli. Passer bra siden jeg skal avlegge besøk og skrive om den på nettsiden min :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Sommertilbud på greenfee - 2010

Post by Solaar »

Flott - da har jeg oppdatert det første innlegget.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Post Reply