Aurskog Golfpark

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
golfern
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 21 Jul 2010, 15:19

Aurskog Golfpark

Post by golfern »

Jeg gikk nylig en runde på Aurskog Golfpark og jeg må si at jeg ble imponert over hvor bra banen var. De jeg pratet med, både gjester og medlemmer, sier at banen aldri har vært i bedre stand.

Greenene er kjempebra, raske og fine! Helt utmerkede!! Utslagsstedene var fine, godt klipt, kan snakke om litt pirk, men det hadde ingenting å si på helhetsfølelsen.. Både greenene og tee'ene hadde jevn og fin gressvekst.

Fairwayene var fine, ingenting av betydning å si på de heller!

I tillegg hadde de VELDIG rimelig greenfee der. 150,- hvis du gikk før kl 2 på en hverdag, 175 etter 2! (1/2 pris i Juli)
Så jeg råder alle i nærområdet til å dra til Aurskog for å prøve banen der i sommer! Jeg har også hørt at mange klager over at det er så lang avstand til Aurskog, men om man kjører i normalt tempo bruker en bare 35 minutter fra Oslo, og det gjør meg ingenting!
Golfbooll
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 23 Jul 2010, 11:53

Re: Aurskog Golfpark

Post by Golfbooll »

Helt enig med deg! Banen var i topp stand, og en glede å spille på. Selvfølgelig noe småtteri som kunne vært litt bedre, men ikke noe viktig. Prisen var også hyggelig. Vil anbefale alle som har muligheten å ta seg en tur til Aurskog Golfpark. :D
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Aurskog Golfpark

Post by sumo »

gikk 18 på aurskog idag. en forholdsvis enkel bane, men veldig variert med park/skog. du får færre tildelte slag enn normalt på denne banen, men det er forsåvidt greit med tanke på vanskelighets graden. mitt hcp gir 27 tildelte. på krokhol f.eks, har jeg 32 tildelte.

ble litt int etter innleggene fra de gutta over her, om banen virkelig var så bra som de sier. jeg hadde litt forventninger mao.
banen ligger veldig idyllisk til litt utpå landet, og selve klubbhuset/proshop er en låve, noe ala hauger golfklubb.
kan bare starte med og si at greenene på denne banen er utvilsomt de absolutt beste jeg har spilt på i år. raskere og jevnere greener skal du se lenge etter. dette var virkelig bra, aurskog :D. til og med øvningsgreenen var av lik kvalitet. hadde nesten forventet meg at noen av greenene skulle vise tegn til skader, men neida, de var like bra alle sammen!

tees og fairways var helt ok. noen matteutslag, som jeg ikke likte spesielt godt, men heller det enn og slå fra jord eller bakke. forutenom det så var de andre utslagsstedene i bra stand. noen fairways var litt flekkete og ikke fullt så jevne på gressveksten, men igjen, dette er småtteri.
roughen er seig her. det er jo en del skog på frontnine, men selve roughen sånn ellers på banen, er seig. det er ikke høyden på roughen som ødelegger, men tykkelsen. her snakker vi tjukt gress! mista flere baller på åpen fairway som gikk i roughen på siden, men fant de søren ikke da de hadde sporløst gravd seg inn.. dette kunne gjerne vært tynnet ut litt, men det var visstnok enda verre før sa noen der oppe.

prisen er latterlig billig. halv pris fram til 14 aug. tror jeg det var. betalte 200kr idag. det var det vel verdt.
veldig hyggelig miljø og fin kafe/restaurant. fin uteplass med utsikt over en del av banen.
har du ikke vært her så burde du absolutt ta en tur :)
slenger inn noen få bilder tatt fra mobilen. neste gang skal jeg ta litt mer bilder av selve banen og.

Image
Image
Image
Image
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Aurskog Golfpark

Post by AkE »

Høres ut som det kan være lurt å ta seg en tur vis man er i nærheten da, og jeg skal jobbe oppi der en uke..
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Aurskog Golfpark

Post by sumo »

ake, hvis du skal jobbe oppi området der en uke, ta med deg golfkøllene og ta deg en tur etter jobb. det vil du ikke angre på ;)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Aurskog Golfpark

Post by AkE »

Blir forhåpentligvis tid til det!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Mizuno
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 07 Aug 2011, 01:02
Hcp: 21

Re: Aurskog Golfpark

Post by Mizuno »

Hvordan er forholdene på Aurskog i dag?
Martin899
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 18 Jul 2011, 22:15
Hcp: 9,x
Hjemmeklubb: Aurskog, Miklagard

Re: Aurskog Golfpark

Post by Martin899 »

Litt sent svar, men kan ihvertfall melde om at de er bra! Var litt bingo på greenene tidlig i sesongen, men tror det har blitt bra igjen. Veldig fine fairways.
2012 sesongen: Hcp sesongstart 24,6/ nå 9,x --> Målsetting - 3

Jern
MP-63 P-4i
TP-12 wedges - 52, 56, 60
Hybrid
Cobra Baffler
Driver
Nike Vrs 9,5
Putter
Nike Method II
Sti
Rookie
Rookie
Posts: 11
Joined: 13 Jun 2013, 01:32
Hcp: 6

Re: Aurskog Golfpark

Post by Sti »

Spilte Aurskog idag for første gang, ble ganske imponert over forholda der oppe. Greenene var tette og fine og det trilla ganske så bra! Eneste jeg syntes var dårlig var det blinde andre slaget på hull 15 og utslaget på hull 18. trodde begge ballene skulle ligge midt i banen men de var bortevekk, så hvis de får opp noen sikte pinner er det absolutt en artig og anderledes bane som er verdt de 300 kr det koster og spille der.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Aurskog Golfpark

Post by GolfMickey »

noen som vet hvordan forholdene er her i år?
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Aurskog Golfpark

Post by sumo »

jeg har tatt en runde der. forholdene er greie. litt rufsete, men det tar seg nok opp etterhvert.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Aurskog Golfpark

Post by GolfMickey »

takk for tilbakemelding regner med en tur til sommern. rimelig der også:)
Post Reply