Oppegård GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Oppegård GK

Post by kevin »

Skal spille denne for første gang i dag,gleder meg.

Håper banen er i like bra stand som de skriver på hjemmesiden sin:
Banen er nå i veldig flott stand, greenene er nedklipt og raske, det er frodig og grønt på hele anlegget, fairwayene er veldig fine, vi ønsker velkommen til spill!
Banerapport kommer i morgen :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Oppegård GK

Post by kevin »

Spillte her i går for første gang. Banen kan vel karakteriseres som en typisk norsk skogsbane,hvor de fleste hullene er relativt trange,med tilbaketrukne tees inn i skogen. Lange avstander og tøffe bakker mellom endel av hullene,her får man god trim. Det er langtfra noen mesterskapsbane eller designperle. Det finnes steder hvor designet bidrar til at det er farlig å bevege seg. Noen fairways ligger helt siden av hverandre,noe som stort sett er greit,men da må man sikre at spillere går for mye nærme det andre hullet,f.eks når man forlater tee. Et par av hullene må man faktisk krysse spillelinjen på et annet hull,ikke spesielt kult. Hull 11 f.eks må man gå langt tilbake til tee,langs hullet når man kommer fra hull 10,også ikke spesielt smart. Det finnes også mange blinde innspill,noen hull har bjelle man klinger i når man er klar. Alt i alt en bane som krever mye bruk av innsiden av hodet både når man skal slå og bevege seg. Den ene av de to jeg spillte med ble truffet av en ball på hull 9,utslag fra hull 7....høyre mot hull 9. De ropte FORE,vi dukket ned og ballen traff veien rett bak han og smalt opp i ræva hans :lol: Svei visst litt....men gikk bra. På tee 7 står det skilt at man ikke skal slå hvis det er folk rundt greenen på hull 9...kanskje ikke uten grunn :!:

Testet treningsgreenen,den var ikke spesielt rask,men grønn og fin. Rangen var ganske liten,ikke mange matter/plass å slå fra. Halvparten av ballene gidda jeg ikke slå ut,de var så slitte og dårlige at de kunne oppføre seg normalt,kanskje derfor man fikk 45 baller for 30 kr :lol:

Greener: klippet på 5mm,ikke spesielt raske nei. Grønne og frodige,men hull 2 hadde ganske mye sår etter vinterskade på fronten av green. Var et par greener til som var litt ruglete,men stort sett var de bra.

Fairways: grønne og frodige,fine.

Bunkere: bra med sand i de 2 jeg prøvde,fine å slå fra

Oppegård er ikke en bane jeg kommer tilbake og spiler ofte. Ihvertfall ikke til 450,- i greenfee. Jeg brukte Viasat kortet og betalte 270,-. Det er den vel verdt. Men bruker heller pengene på en bane tror jeg.

Tok ingen bilder da jeg hadde glemt kameraet :oops:
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Oppegård GK

Post by sumo »

driver og vurderer denne banen i nærmeste framtid. er den verdt det?
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Oppegård GK

Post by kevin »

de skryter fælt av forholdene der for tiden, visstnok veldig bra greener. Se på hjemmesiden deres så ser du hva jeg sikter til. Greit juli-tilbud. De skulle lufte greenene etter lag-NM der som var for 1 uke siden

Generelt om banen så finner du min mening lengre opp ;)
User avatar
Golfmikke
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 05 Jul 2011, 23:20
Hcp: 3,3
Hjemmeklubb: oppegård

Re: Oppegård GK

Post by Golfmikke »

Kan helt ærlig si at banen er å strålende form selv om jeg er selv fra oppegård. Greenene er gått opp fra 3mm til 3,5mm etter lag nm. Dvs at de passer for de fleste her. Det er totalt et sår på 1meter på greenene her på oppegård og fairway'ene er det ikke noe å si på.
Kan si meg enig i rapporten din helt øverst kevin. Det er noen hull som man bør være ops på, og sjekke hvordan statusen er på tee'n fra forje hull. Men jeg har vært rundt på de fleste banene nå på østlandet og spilt turneringer, og jeg må si at greenene på oppegård er top3.

ps: Banen er nå snudd fra 2011, pro shopen er flyttet opp cafe'en og klubben har fått nye eiere av resturanten. Det er de samme eierene som driver gamle tårnhuset for de som er kjent i nærområdet.
Nike Sumo2
Taylormade R11 3wood Tour shaft, S Flex
Taylormade cb 3-P, Project X flighted 6.0
Taylormade Rac wedger, 50,55 og 60grader
Odyssey Pt82 limited putter 34"
Taylormade penta
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Oppegård GK

Post by kristianffs »

Noen som vet noe om dreneringen på denne banen eller Østmarka? Vurderer å spille en av dem, men har ikke lyst å spille vannpolo.
Golf.
Post Reply