Hauger GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Hauger GK

Post by Gundersen »

Spilte der fredag og lørdag. Spillefeltet er absolutt bra, men varmen har gjort at det er ganske hardt enkelte steder. Og med den vinden som var i helgen, så var det muligheter for exxxtra lange driver i medvind.

Sendt fra min Commodore 64
Myhren1
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 27 May 2013, 09:40
Hcp: 12.4
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten

Re: Hauger GK

Post by Myhren1 »

Hvordan er banen om dagen? Vurderer en tur på torsdag. Lenge siden jeg har spilt her, så hadde vært ålreit med et gjensyn hvis banen er bra :)
Callaway Razrfit 9,5
Cobra AMP Cell 3-4 wood
Cobra AMP Cell 3-4 hybrid
Callaway xForged projectX 6.0 3-pw
TaylorMade ATV 54* 60*
Oddysey Metal x Milled
danielgra
Forumvant
Forumvant
Posts: 51
Joined: 30 Jul 2010, 19:45
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Østmarka GK

Re: Hauger GK

Post by danielgra »

Den var veldeg bra på onsdag! Kjør på :)
Duffshanky
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 16 Nov 2014, 23:33
Hjemmeklubb: Hauger
Location: Oslo

Re: Hauger GK

Post by Duffshanky »

Spilte sesongens første runde på Hauger på søndag, og det er bare å melde om strålende forhold, spesielt tatt i betraktning at vi fortsatt skriver april. Godt med gressvekst med unntak av noen få bare flekker her og der. Greenene var både jevne og raske. Har vært medlem der nesten siden banen åpnet og kan aldri huske slike tilstander så tidlig i sesongen.
raysv
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 335
Joined: 17 Apr 2013, 19:05
Hcp: 21,9
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Hauger GK

Post by raysv »

Årets første runde på hauger unnagjort, banen er i knallgod april fattning, faktisk ingen å utsette med tanke på at vi er i april!
Driver: Ping G30 11 reg.
Woods: Ping G30 5w
Hybrids: Ping G30 4h
Irons: Cobra F7 One 5-GW
Wedges: Cleveland 588 reg 56, Cleveland RTX 588 60
Putter: Odyssey Versa Tank 2ball
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Hauger GK

Post by GolfMickey »

Er banen bra med tanke på Juni standard?
Duffshanky
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 16 Nov 2014, 23:33
Hjemmeklubb: Hauger
Location: Oslo

Re: Hauger GK

Post by Duffshanky »

Det er nesten litt synd å si det, men banen er faktisk blitt dårligere enn da jeg postet mitt forrige innlegg ovenfor i slutten av april, spesielt synes jeg greenene er blitt mer ujevne enn de var i starten samt at hastigheten varierer endel. Fairways er helt OK, selv om det fortsatt er noen flekker hvor gresset ikke er grodd ordentlig ennå. Det kalde været i mai er sikkert endel av forklaringen, selv om jeg forstår endel andre baner i området har kommet seg raskere. Som Hauger-medlem synes jeg ikke banen er spesielt presentabel for gjestespillere for tiden. Ønsker man å spille den i god stand, er det sikkert lurt å vente noen uker. Det skal jo være Nordea Tour der i midten av måneden. Forhåpentligvis klarer man å oppnå forbedringer til da.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Hauger GK

Post by GolfMickey »

det er synd, dette Mai været har ødelagt mye, blir ikke stort varmere fremover heller. blir nok noen gode dager så håper det spirer godt der da.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Hauger GK

Post by TheBigEasy »

Duffshanky wrote:Det er nesten litt synd å si det, men banen er faktisk blitt dårligere enn da jeg postet mitt forrige innlegg ovenfor i slutten av april, spesielt synes jeg greenene er blitt mer ujevne enn de var i starten samt at hastigheten varierer endel. Fairways er helt OK, selv om det fortsatt er noen flekker hvor gresset ikke er grodd ordentlig ennå. Det kalde været i mai er sikkert endel av forklaringen, selv om jeg forstår endel andre baner i området har kommet seg raskere. Som Hauger-medlem synes jeg ikke banen er spesielt presentabel for gjestespillere for tiden. Ønsker man å spille den i god stand, er det sikkert lurt å vente noen uker. Det skal jo være Nordea Tour der i midten av måneden. Forhåpentligvis klarer man å oppnå forbedringer til da.
Jeg er helt enig. Greener var bedre tidlig, nå er det skuffende en del plasser. Ikke bare ujevnt, men dårlig/ingen gressvekst.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
Duffshanky
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 16 Nov 2014, 23:33
Hjemmeklubb: Hauger
Location: Oslo

Re: Hauger GK

Post by Duffshanky »

Liten oppdatering på denne: De fleste greener er nå bra, men nr 6 er i svært dårlig stand, her må det gjøres noe gjennomgripende for å få tilbake gressveksten. Nr 7 og 11 er heller ikke helt bra. Ellers er det stort sett jevnt og fint og med hastighet på rundt 9.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Hauger GK

Post by GolfMickey »

bra at det har grodd seg til der. ikke noe greenfee tilbud der i fremtiden?
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Hauger GK

Post by Gundersen »

De melder på hjemmesiden sin at de bytter ut deler av gresset på green 6 i dag.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Hauger GK

Post by GolfMickey »

Hauger så sånn ut siste dag i Januar, kan man drømme om rekordtidlig åpning på baner rundt Oslo? :) knapt snø her nå, men har en følelse av at dette ikke holder :roll:

Image

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hauger GK

Post by kevin »

Kommer nok en ny kuldebølge i februar. Jeg var i Sverige i går og der var det ikke antydning til vinter, ei heller på den norske siden av grensa. Kanskje det blir tidlig åpning i østfold eller rett over grensa
Duffshanky
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 16 Nov 2014, 23:33
Hjemmeklubb: Hauger
Location: Oslo

Re: Hauger GK

Post by Duffshanky »

Det er hyggelig å kunne konstatere at Hauger har åpnet 2016-sesongen i veldig god stand :) .
Fairways har tett og fin gressvest stort sett over alt, mens greener er grønne, jevne og fine og ruller med 9,5 på stimpen. Riktignok noen flekker med dårlig vekst på green 11, men det kommer seg nok fort med varmen.
Green på hull 6 har som kjent vært under ombygging og ser veldig lovende ut. I tillegg ser området på høyresiden av green ut til å være utvidet slik at man får litt større "sikkerhetssone" mot OB :lol: Litt uklart når denne greenen åpner, men bør ikke drøye lenge nå.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Hauger GK

Post by Bogey »

Da blir det mitt første besøk til Hauger onsdag neste uke. :) Oppdatert banestatus anyone??
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Hauger GK

Post by TheBigEasy »

Det er ganske bra. Men ikke helt topp. Er nok noen fairways som har områder der gresset ikke er like tett og fint som man ønsker. Men er man enige om å spille ball plassering, så tenker man ikke særlig på det. Noen greener er også litt pjuskete. Men det er jevnt og ballen ruller fint. Banen ligger jo åpent til på en høyde og vinden er ofte tilstede. Det gjør den litt krevende. Flaggplasseringer kan også være lumske, siden det er mye ondulerte greener på Hauger.


Sent from my iPad using Tapatalk
Play your best.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hauger GK

Post by kevin »

Spilte her nylig.

Teestedene er stort sett bra, med ett par unntak.

Fairways er bra, hardt og mye rull. Noen tørre partier. Hull 3 er som vanlig relativt dårlig. Mye skyldes nok at fairway ligger i et søkk, men det burde nok vært tynnet ut noe skog på begge sider, for å slippe til mer lys.

Greenene var bra. Rulla jevnt og hadde 9" på stimpen. Kan se ut som at de er litt plaget med fugler som hakker hull i greenene. Ihvertfall på noen av de.

Image

Igjen er det bunkerne som er det svake punktet. Flere av de har for lite sand og har litt mye småstein. I tillegg var det ikke preppa bra nok, noen av de hadde vannskader på sidene. Vet ikke når det regna kraftig sist, men de burde vært fiksa.

Godt å se at de har gjort banen litt mer spillbar ved å tynne rough og skape litt mer plass. Selv om det fortsatt finnes steder å slå bort baller :lol:
Post Reply