Hauger GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Hauger GK

Post by Mats »

Spilte her i dag. Fin bane som minnet mye om Miklagard, dvs. svære jorder med fairwayer frem og tilbake, mye rough og mye helling på fairways. Lyynraske harde greener med masse onduleringer, litt for mye av det gode spør du meg. Men bra kvalitet på greenene. Fairways var sinnsykt bra, kortklipte og en blanding av sand/leire under gresset som var digg å hakke opp :D . Fikk litt negativt inntrykk av klubben/medlemsmassen når vi skulle slå ut på hull 1, da sto det noen folk oppe ved klubbhuset, hvor den ene av de sa på en spydig og ekkel måte: "Nå må dere gjøre dere klare da", når vi var i ferd med å pegge opp og det var 2 minutter til vår utslagstid. For en jæ*** idiot :roll: .

Jeg traff ballen bra i dag fra fairway og hadde et bra nærspill, OK putting og veldig bra med drivern etterhvert utover runden. Frontnine gikk jeg på en del smeller da jeg slo noen baller OB / lost ball. Var også et tilfelle der jeg hadde en kanondrive midt i som trillet av fairwayen og ned i dritten (gikk tom for fairway). Sånn går det når man ikke vet hvor lang fairwayen er. Strøk det hullet. Tipper jeg hadde spart mellom 5 og 10 slag på å ha baneguide i dag, jeg slo ballen bra men feilvurderte avstander og hvor jeg skulle legge ballen fra utslaget. :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hauger GK

Post by sumo »

hauger er en fin bane det. greenene var det ikke mye og si på nei.
forøvrig mye hellinger som du sier, som igjen gjør dette til en ganske tung bane og gå. du blir realt sliten etter 18 hull.
hvis denne minner en del om miklagard, så er miklagard uten tvil en vanskelig og utfordrende bane. ser ut til at det blir tur dit på onsdag om været holder seg.
hater sånne frekke folk som maser og gnåler på andre. hold like gjerne kjeft og bry deg om dine egne saker.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hauger GK

Post by Long-Hit-Wonder »

sumo wrote:hater sånne frekke folk som maser og gnåler på andre. hold like gjerne kjeft og bry deg om dine egne saker.
Enig. Opplevde en fyr som ba meg "pelle deg av banen" mens jeg forsøkte å lete etter en ball som jeg hadde slått ut i roughen på et parallelhull i Bamble.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
Snaphooker
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 03 May 2011, 10:25
Hcp: 10,2
Hjemmeklubb: Narvik

Re: Hauger GK

Post by Snaphooker »

Greener Hauger 2011 ser ikke bra ut! Er det mulig å arrangere CT der i år? Tviler på at det blir bra til det!
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion.”
Steven Weinberg
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hauger GK

Post by sumo »

noen som vet hvordan hauger ser ut om dagen?
skal spille der imorgen.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hauger GK

Post by kevin »

ingen anelse men regner med du kommer med en skikkelig rapport etter runden som vanlig :D

Jeg venter til august med å spille den, når det nærmer seg Challenge tour der

Men vet de har slitt med greenene og at de har skiftet gress på noen av de. Er vel en prov. green, iflg hjemmesiden
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hauger GK

Post by sumo »

da var jeg hjemme igjen fra dagens runde, så jeg får vel nesten legge inn en liten rapport da, kevin ;)

det skal sies at jeg ankom hauger med stor skepsis, med tanke på det jeg har hørt tidligere iår angående forholdene der.
været var upåklagelig deilig idag, helt perfekt faktisk. svak bris, overskyet og +21 grader. herlig :D

men tilbake til banen.. den var overraskende nok i ganske bra stand, om du spør en amatør som meg selv.
ingen tvil om at ledelsen gjør en iherdig innsats for og få banen i bra stand til turneringen.
var en del banemannskap idag som pleiet banen. klipping, trimming, valsing, raking. ja, det meste faktisk.
de var på ingen måte forstyrrende for oss, da vi aldri var på samme hull samtidig.
det var en fornøyelse og gå idag, med forholdsvis nyklipte fairwayer og greener.

tees: jevne og veldig fine. ikke noe særlig og utsette på.
fairways: tror jeg er de beste jeg har spilt på iår, i shit you not! de er veldig jevne og grønne.
dette er ikke steinharde fairways, men litt mykere. ikke noe bløte greier, men heller ikke tørket sement for og si det sånn.
greener: ganske jevne, men ikke kjempe raske. forholdsvis myke, for den som liker det, f.eks meg :D
søker du backspin på korte jern, så får du det her med riktig ball selvfølgelig ;)
provisorisk green på hull 5, noe som sugde balle. tror ikke det er lenge til de tar i bruk greenen. den begynte og se bra ut.
noe flekkete sånn ellers, men det er minimalt.
bunkere: helt greit, ikke noe særlig og utsette på.
roughen: helt greit, egentlig ganske snill. mye semirough som gjør det forholdsvis enkelt og finne en litt skeiv ball.
tjukk og høy rough er det også, men dette er som regel et greit stykke utenfor fairway.


konklusjonen er vel at vi hovedsaklig var godt fornøyd, litt overraskende.
trodde egentlig banen skulle være i verre stand, men den er faktisk veldig fin. burde absolutt oppleves en tur nå, om man vurderer det. kaster inn noen få bilder som vanlig:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hauger GK

Post by kevin »

Takker Sumo, godt å høre at banen har det bra :)
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hauger GK

Post by sumo »

gikk årets siste runde idag, på hauger.
banen går på siste gir for sesongen. veldig vått over alt, alle greenene er fulle av lufte hull, men fortsatt spillbar selvfølgelig.
hadde ikke store forhåpninger på spillet mitt idag, men hadde jo vært gøy med en nedskrivning. og jaggu klarte jeg nettopp det :D
spillet satt greit idag, og jeg rundet av på 97 slag. 5 par ble skrevet ned. 42 poeng totalt, og nytt hcp :D
tror det gikk såpass greit idag, fordi jeg slappet veldig av gjennom hele runden. følte ikke noe stress, alt bare gikk av seg selv.
forøvrig så fungerte puttern fabelaktig idag, og jeg satte egentlig det meste som var. det var uten tvil det beste i hele dag.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Hauger GK

Post by raffener »

Burde vel legge inn en liten post her, og si at forholdene på Hauger er betraktelig bedre enn de var på vårparten i fjor.
Det er selvfølgelig klissvåt over hele banen etter de siste ukene, og fairways mangler litt vekst - men det kommer lynraskt med den varmen som er meldt.

Greener var jo det store ankerpunktet på vårparten i fjor, men dette har blitt bedre. Det er litt rufsete på enkelte deler av front, mens bak begynner å bli bra. Har vært provisorisk green på hull 11, men den ekte greenen ser ut til å bli super når de åpner den i slutten av uka.

Jeg tror at med den varmeperioden som kommer nå så kommer Hauger fort tilbake til tilstanden som var i august i fjor, og det 2 måneder tidligere enn 2011. :D
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Hauger GK

Post by Pointmonaco »

Hadde tidenes våteste opplevelse på Hauger idag, men må gi en positiv review av banen. Greenene er bra, jevne og forholdsvis raske. Fairwayene sliter enkelte steder, men absolutt ingen krise og med ballplassering er det ingen problem. Utslagstedene var også bra.

Alt i alt må jeg si at dette var en positiv opplevelse og verdt å ta turen bortom. (Om det er første gang du spiller den, vil jeg anbefale baneguide, den fikk jeg god bruk for)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hauger GK

Post by Golffreak »

Om du var ute før 11-12 idag så hadde du absolutt en våt opplevelse vil jeg tro.... ;) .

Skal prøve å ta en runde der imorgen, og høres bra ut. Hauger er en vanskelig bane, og fordel å være litt kjent ettersom det er en del blinde slag og hellinger man må kjenne til. Fordel å kjenne greenområdene også. Det er en god test for golfen din :)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Hauger GK

Post by Pointmonaco »

Thats right... 9-13... kom nok vann ja :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hauger GK

Post by kevin »

Åssen er forholdene på Hauger nå? de skal ha LET access der neste uke, håper banen er i bra stand til det
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Hauger GK

Post by raffener »

Jeg er selvfølgelig litt farger, men jeg mener det er bra på greener - det ruller jevnt og med kortere klipp blir det bra.
En del fairways er fortsatt skadet, typisk de steder som vannet legger seg. Tipper enten ballplassering eller lokal regel om gir.

Men roughen har de fått til! Tjukt som f i de områdene som ikke klippes.

Konklusjon ; banen er veldig spillbar, men den er ikke perfekt.

Overhørte en av våre proffspillere for noen dager siden som hadde spilt igjennom Hauger - "jeg er ihvertfall glad for at vi flyttet vekk fra Losby, det er mye mer fair her"
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hauger GK

Post by kevin »

Noen som kan si noe om banetilstanden nå? regner med den blir ganske våt i dag og i morgen hvis spådommer om dårlig vær slår til
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hauger GK

Post by kevin »

Var på Hauger i dag. Fairways og rough var litt våte, men absolutt spillbart. Mange bunkere var fyllte med vann og dermed merket med blått.

Greenene var overraskende bra, jevne og veldig bra rull. La igjen noen flere putter enn normalt. Men morsomt å putte på så bra greener.
User avatar
Mizuno
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 07 Aug 2011, 01:02
Hcp: 21

Re: Hauger GK

Post by Mizuno »

Var på Hauger i går. Banen er ikke i topp stand. Fairwayene er dårlige og likeså er greenene. Selvfølgelig ikke alle, men altfor mange.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Hauger GK

Post by Gundersen »

Mizuno wrote:Var på Hauger i går. Banen er ikke i topp stand. Fairwayene er dårlige og likeså er greenene. Selvfølgelig ikke alle, men altfor mange.
Banen var ikke spesielt snill med meg i dag.
Image

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Hauger GK

Post by TheBigEasy »

Den så litt lei ut :-(
Som Mizuno sa, så er nok ikke Fw all verdens. Greener er vel litt som forventet. Hadde ikke dagen på Green i dag. Ekstremt mye 3 putt. :roll:
Slik så det ut på Green 4:
uploadfromtaptalk1368960888066.jpg
(43.65 KiB) Downloaded 53 times
Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
Play your best.
Post Reply