Kongsvinger Golfklubb

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by heikkih »

Veldig kjedelig. Hadde håpet på å få tatt en tur opp dit en helg i høst :(
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Yorkie »

Nei, nei, nei, NEI!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Hagen »

Utrolig kjedelig! Men det kom vel ikke som lyn fra klar himmel desverre. Får håpe det blyr spyttet inn penger der slik at de kan starte opp igjen snart. Kan jo ikke la det anlegget gro att. Hadde håpet det gikk bedre med klubben i år etter det ble billigere å spille der.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
Leijm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 101
Joined: 23 Jul 2010, 23:02
Hcp: 28,5

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Leijm »

Nei, fikk noen sterke indeksjoner på dette sist uke.
tror dog banen vil bestå i en eller annen form, spennende å se hvilken.
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Hagen »

Ja, må jo det! Jeg som skulle dit en tur til helgen :(. Håper de kan klare å kutte ut at man må ha aksje, kun betale spillerett og kontigent. Synes veldig synd på medlemmene, virker som om det har vært god dugnadsånd der de gangene jeg har vært der. Også kommet mye gaver fra medlemmer har jeg sett.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Golffreak »

Måtte sjekke medlemskategorier og prisstruktur på Kongsvinger, og etter å ha lest igjennom en relativt komplisert liste så må jeg si at jeg ble overrasket over hvordan de har gjort dette. Selv for meg så var det uklart om "vanlige folk" kan bli medlem uten å betale for aksje! Greenfeemedlemskap gjelder ikke for beboere i nærkommunene, men ser ut som "nye medlemmer" kunne kjøpe 2 års medlemskap for 3000 kr? Deretter måtte de kjøpe aksje evt eller? Må si at jeg synes dette var ganske så forvirrende, og ikke minst lite gjennomtenkt. Her må de jo prøve å gjøre det så enkelt som mulig, og med minst mulige barrierer, for lokalfolket å bli medlem! Hvorfor kunne ikke de fra Kongsvinger bli greenfeemedlemmer? Kjøper du "aksje" så har du fritt spill, hvis ikke så betaler du greenfee. Skjønner ikke hvorfor bare folk utenfra nærområdet skulle få dette valget.. Det var nok en gammel medlemsmodell som de "arvet" fra tiden med den gamle banen, men kan ikke si at jeg er overrasket når jeg ser på hvordan de har gjort dette.

Tror nok at evt. ny klubb vil ha en helt annen pris-/medlemsstruktur. Kanskje noe tilsvarende Holtsmark? Eller kanskje de vil prøve å kapre mange "postkassemedlemmer" fra Oslo/Akershus som da vil si opp medlemskapet i Kautokeino eller hvor de nå er medlem? Uansett er det viktigst at de har attraktive/enkle tilbud til spillerne i nærområdet, at de bygger opp golfinteressen der og prøver å få oss fra Oslo/Akershus opp så ofte som mulig. Ikke minst på høsten når det regner mye så vil det være attraktivt å spille der fremfor bløte baner her.

Regner jo med at det stiftes ny klubb og evt. nytt baneselskap, men uansett bare trist. Er jo flere innlandsbaner som har klart seg etter en konkurs, og meg bekjent bare Gran (6 hull) og Kvitfjell (9 hull?) hvor de har lagt ned banen. Sistnevnte var vel et rimelig dødfødt luftslott som skulle basere seg på hyttefolket (som hadde 1-2 medlemskap fra før..). De har golfbaner på Hamar, Elverum, Gjøvik (Toten GK) hvor de også har andre baner i nærheten (Mjøsen, Land m.fl.) så burde jo absolutt være mulig å ha en bane i Kongsvinger også.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Hagen »

Helt enig, unødvendig stor terskel for nye spillere å måtte betale for full spillerett. Håper det blir som på rommen/nes gk, at de etter at klubben gikk dukken der startet opp ny klubb uten at man måtte ha aksje. 4250 på holtsmark med rangeballer vil jeg si er en modell til etterfølgelse, med spillerett weekend feks etter kl 14 (eller ledig tid), slik at man kunne fått mest mulig gjester også.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Smilende Sam »

Jeg håper de redder banen - ellers blir en god bane borte og et område banetomt. Tror nok det er det lokale engasjementet/medlemstallet som må opp for å få dette til.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Golffreak »

Banen er åpen igjen!

Driftsselskapet driver videre inntil ting er avklart. Rabattavtaler som Viasat golf kort gjelder ikke lenger ser det ut som, men fremdeles billig greenfee der. Kun cash, ikke kort.

http://www.kongsvinger-golfklubb.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Da er det bare å planlegge neste tur oppover:-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Leijm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 101
Joined: 23 Jul 2010, 23:02
Hcp: 28,5

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Leijm »

Kan melde om virkelig gode forhold nå også, så er bare å ta turen!
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Golffreak »

Høres bra ut, er det samme vedlikehold som før klubben gikk konkurs? Har greenene OK hastighet og alt er "som før"? Ble golf litt nærmere byen idag, men skal ta turen opp veldig snart. Håper på neste helg:-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Hagen »

Jeg gikk en runde på kongsvinger i går. Har ikke sett banen der så bra før. Greenene var veldig bra og raske. Var kun noen få greener som ikke var helt perfekt. Håper de holder det gående ut sessongen. Var noen som jobbet der på dugnad i kiosken, så de hadde litt sjokolade, vafler og kaffe. De hadde et møte der i går om hva som skal skje i fremtiden, så håper det ordner seg. Har dere mulighet ville jeg uansett tatt en tur dit i helgen eller til neste uke. Om dere vil ha med en på en runde så si i fra! Jeg tar gjerne en runde til der i år.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by emerica »

Skal vere oppretta ein ny klubb der nå: http://www.norskgolf.no/node/2153" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by kristianffs »

Besøkte denne banen i går, og av de fire jeg har spilt så langt er det den beste jeg har opplevd. Bedre enn Atlungstad faktisk. (De første 9 på Hamar er jo flotte, men de siste er mer jorde-preg, her fikk jeg ingen slik følelse).

Heldigvis holdt jeg de fleste ballene innenfor skogens fire vegger, men de gangene jeg dro på skogstur var det enkelt å finne ballen. Bra at det var god plass for utslagene!

Greenene er nå veldig bra(kun få flekker som er brunere/dårligere), og er altfor raske for min smak! Klarte å fire-putte første hullet fordi jeg var for redd for å slå milevis forbi hullet! Godt gjort å fire-putte fra 9-10 meter etter et å landet på green etter to slag :cry:

Banen var så godt som helt tørr, selv etter det konstante regnet vi har hatt på Østlandet... den siste sommeren.

Relativt lang bane for en nybegynner som meg som ikke slår så langt - spesielt var hull 3 et mareritt! Men jeg tok utfordringen og storkoste meg i flotte omgivelser. Har egentlig ikke så mye å utsette på banen i det hele tatt. Veldig god stand og meget bra pris. Lite folk så jeg og min partner fikk gå i vårt eget tempo med nesa fastlimt i baneguiden.

Fikk tatt noen bilder med min elendige telefon også:

Image

Image
Putt på hull 7

Image
Det flotte hull 9 - mitt favoritt hull på Kongsvinger

Image
To ikke så gærne utslag på hull 14! 8-)

Skal prøve å få med meg Kongsvinger en gang til denne sesongen!
Golf.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by furu »

Spøkelseskladden spiller golf :D

Ikke så dum de utslagene på 14 nei. Bra du hadde en fin runde på Kongsvinger.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by kevin »

Får håpe det blir flere muligheter for golf der da, spesielt nå etter at kommunen bestemte seg for allikevel å ikke hjelpe til. Les her
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Golffreak »

Uten at jeg kjenner detaljene i denne saken, så kan det vel være like greit at driftsselskapet i tillegg til klubben går konkurs? Det er Kongsvinger kommune som må tilbakebetale 4,5 millioner i spillemidler, mens et evt. nytt driftsselskap kan kjøpe opp (deler av) konkursboet. Sånn jeg har forstått det så har jo ikke golfklubben fått noen inntekter fra restauranten overhodet ettersom det var Vinger Golf AS/Vinger hotell som drev dette? Kanskje de med både nytt driftsselskap og klubb kan lage en modell som er bedre og mer attraktiv for golfspillere i nærområdet? Uansett, vil ikke tro at dette er en lett oppgave dessverre men har vanskelig for å se at banen gror igjen neste år. Det ville isåfall vært tragisk..

Tror jeg må ta meg en tur neste helg, er lei av å spille på våte baner og der er det tørt/fast i bakken uansett! :P
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by kevin »

fra Kongsvinger nå i kveld:

"Vinger Golf AS går til skifteretten onsdag 8. september, så da er banen stengt for spill inntill videre. Det vil bli lagt ut nyheter så fort vi vet noe mer. Bobestyrer vil nå bestemme om banen blir åpen ut sesongen, eller om den stenges for vinteren. Det samme gjelder Drivingrange og Flerbrukshuset, restauranten og alle toalettene."

da var det vel slutt for i år kanskje?
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by kristianffs »

Siste slaget er slått på Kongsvinger
Det blir ikke mer golf på Kongsvinger GK. Onsdag ble Vinger Golf AS begjært konkurs.

http://www.norskgolf.no/node/2213" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er ikke mulig at et slikt anlegg bare gror igjen. Det er for dumt. Her må noen inn!
Golf.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Kongsvinger Golfklubb

Post by Yorkie »

http://www.glomdalen.no/nyheter/article5777866.ece

Blir noen runder på Kongsvinger til neste år også, heldigvis :D
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply