Losby GK, Østmork

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Losby GK, Østmork

Post by stianm »

bentzen wrote:Leste nettopp i "ydmyket av golfbanen" tråden at en som er medlem der hadde spilt fra hvit tee for første gang. Han hadde hcp 11 (scroller oppover her nå og det var antakelig stianm).

Skal spille Losby for første gang på lørdag, så hvilken tee bør jeg bruke for å få noe glede av banen? Har ok lengde fra tee, rundt 220m med 3W og 240-250m med en god drive.
Er i samme område som deg lengdemessig, og jeg var ikke helt ute å kjøre den dagen.

Jeg er tilbøyelig til å si enten hvit eller gul. Det jeg sitter igjen med av inntrykk er at banen på enkelte områder blir "enklere" iom at man åpner endel utslag noe. Den store forskjellen er de lange par3 hullene som blir betydelig kjipere. Om det blåser på lørdag så anbefaler jeg gul, for back9 i motvind er laaaang, og det vil alltid være motvind på 13/14/16/17 iom at golfgudenes svar på Loki har presedens på back9, og ikke naturlovene!

Jeg kommer til å spille flere runder der fra hvit, jeg ble iallefall ikke vettskremt :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
viz0id
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 179
Joined: 26 May 2011, 10:16
Hcp: 25,4
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Losby GK, Østmork

Post by viz0id »

Har en kamerat som har jobbet en del på Losby. Han har invitert meg bort i august for å spille noen runder ei helg. Som dere ser er jo jeg relativt fersk. Spiller meg ned hver gang jeg spiller (frem til nå), men det går ikke superfort.

Håper å være under 30 i hcp til jeg skal bort hvertfall. Spørsmålet mitt er: Er Losby en veldig vanskelig bane? Vil jeg ligge i vannet hele tiden, eller er det muligheter for å spille småsafe?

Ut ifra bilder ser det ut som en veldig fin bane, og jeg gleder meg masse til å prøve meg på den!
Hcp 22 mai 2011: 54
Nå: 25,4

Bag'en:
Cobra S3 Limited Edition Driver 10,5° Aldila RIP Beta R Flex
Callaway Razr X, 4H R flex
Callaway Razr X, 5-P R flex
Callaway X-Series Jaws Slate SW(56°),Jaws LW (60°)
Odyssey White Ice 2-Ball
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Losby GK, Østmork

Post by veggiss »

Veldig fin bane, som du bør få spilt, uansett hcp.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Losby GK, Østmork

Post by stianm »

Banestatus de siste dagene, nå i audiovisuelt format for lesernes glede(men mest sorg)

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5728238.ece
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Losby GK, Østmork

Post by GunnarBull »

Huffameg.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Losby GK, Østmork

Post by Smilende Sam »

Det kaller jeg tilfeldig vann...... Itt'no gøy for Losbygdingene dette.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Losby GK, Østmork

Post by heikkih »

Banemesteren har oppdatert status jevnlig i vår. Mars var jo fantastisk, men april desto verre. Har allikevel gode forventninger til Østmork i år. Skulle være dugnad lørdag som var, men ble avlyst. Tipper at det blir noe nytt kommende helg, med snarlig åpning etter det.

Selv stikker jeg til utlandet for en uke med golf, men satser på at begge banene er åpnet når jeg kommer hjem neste tirsdag :)
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Losby GK, Østmork

Post by stianm »

Etter å ha spilt en så godt som provisorisk front9 begynner det å ligne noe på Losby.

Tee stedene er endelig klare for bruk, så matteutslag er over for denne gang.

Fairwayene begynner å se litt gress, men er fortsatt litt glissent over hele banen.

Greenene på hull 3,4,5,9,18 har hatt litt hassle i år og har fått lagt nytt gress. Dette er importert fra Sveits da Sverige ikke klarte å levere etter planen. Om været klaffer er det store sjanser for at alle greenene er åpne kommende helg. Så langt ser det bra ut.

VI snakkes snart Juni så godt det begynner å bli brukbart :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Losby GK, Østmork

Post by heikkih »

Et godt stykke ut i juni, og ting begynner å falle på plass på Østmork.

De fleste greenene på back-9 synes jeg er i ganske god stand. Greenene som har hatt problemer (spesielt på front), er nok litt trege noen dager til.

Spirer og gror i fairway, men jeg kjører dessverre fortsatt med ballplassering.

Fortsatt redusert greenfee for gjestespillere 300-, og vil si at det er god valuta for pengene.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Losby GK, Østmork

Post by Pointmonaco »

Begynner greenene å bli jevne også? Forrige fredag var jo ballen mer i luften enn gress når jeg puttet...
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Losby GK, Østmork

Post by BomBom »

Var på Losby i går, og spilte min første runde noensinne på Østmork. Hadde hørt veldig mye fint om banen på forhånd, kanskje litt for mye, for inntrykket etter runden var litt "sådär"..
For all del, en meget bra bane hva design, layout, greener osv angår, men det var et par ting jeg savnet veldig. Baneguide er et must, da det ikke er skilter på tee som viser hullets utforming. En bane av Losbys kvalitet må ha tee-skilter.
Siden shopen ikke hadde baneguider, så ble det en del "hit'n hope", og fant et par vannhinder det ikke var mulig å se. Så uten guide vil man slite. Avstandsmerker langs fairway i form av staker på 200/150/100 burde også vært satt opp. Lette etter merker i fairway, men noen ganger var de ikke å finne, kan være de lå under vann, da det var veldig vått i går. Kikkert bruker jeg ikke, golf skal spilles med guide og øyemål.. :) Og til slutt hadde det vært fint om det var noen små skilter som viste veien til neste tee, var ganske i tvil noen ganger om hvor ferden gikk videre.

Kort fortalt, bra bane, dårlig merket.. I alle fall for en som ikke har spilt 10 runder der fra før.. :)

Banetilstand var vel ok, litt rufsete fairways, men det er man vant med for tiden. Greener var veldig trege, men det bedrer seg nok når de klipper lavere etterhvert.
Trodde den skulle tåle mer vann, en del pytter/dammer mange steder, og noen av de var dyyype.. Sikkert der alle ballene forsvant.. :)
Kommer nok tilbake til Losby ved en senere anledning, når været er fint, og banen er litt tørrere.. Og myggen har forsvunnet.. Åh, den myggen kan tirre på seg en gråstein.. Aldri sett så mye mygg..!! :)

God golfsommer..!
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Losby GK, Østmork

Post by sirandrew214 »

Hehe. Tror det kan bli lenge til neste gang isåfall, hvis du skal vente på at været er fint, banen tørr og myggen borte! :o :D
Men de hadde en treg start i år har jeg hørt, får se om det blir en runde der før sesongslutt... Baneguide er et must, merkelig at de ikke har det?!
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Losby GK, Østmork

Post by raffener »

Var der selv forrige uke, og skulle ha guide.. Nei, det har vi ikke. Vet ikke når vi får inn. Rett og slett for dårlig.

Hvis man ikke er klar for mye mygg (som meg), så er det bare å spille seg ferdig med banen i juli, for i august er det nesten uutholdelig? Telte 24 stikk etter første 9 i august i fjor.
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Losby GK, Østmork

Post by BomBom »

Dette med baneguider har jeg opplevd altfor ofte ikke er mulig å få kjøpt i shopen på flere baner.. Hvor vanskelig kan det være..??
Har nå bestemt meg for å i fremtiden skrive ut de guidene som ligger på nettsidene, få det ned i et hendig format, og ta med min egenproduserte guide når jeg skal spille nye baner.. Mister mye av gleden med å spille ny bane når du føler at du går og slår i halv-blinde.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Losby GK, Østmork

Post by stianm »

Da begynner det å ligne noe på Losby. Fairwayene er klippet og begynner å bli tette og fine. Når det gjelder greenene har de som har hatt problemer og sådd pånytt blitt klippet og dresset, greenene som klarte seg over vinteren har kun blitt klippet. Med andre ord så er bingolotto tidene over, det begynner å ligne noe der ute!

Sent, men bedre enn blodig alvor!
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Losby GK, Østmork

Post by stianm »

Bedre sent enn aldri, nå har endelig Losby våknet opp skikkelig. Banen med de siste dagenes manglende nedbør begynner å komme i superstand. Fairwayene er tette og fine, rough og semirough er i stor grad overlevbar med mindre man ikke slår ballen langt dit den ikke hører hjemme. Greenene er jevne og fine.

På onsdag var de kuttet til 3.8 mm, hva roughly det betyr på stimpen er jeg usikker på men de er raske.

Jeg anbefaler at de som har anledning tar seg en tur og benytter seg av greenfee tilbudet de kjører i Juli :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Losby GK, Østmork

Post by heikkih »

Østmork åpner endelig i dag.

Green på hull 10 er ikke klar, så man benytter hull 19 (par 3 mellom hull 3 og 4) inntil videre.

Skal spille kvalifisering for årets matchplay-turnering i morgen, så håper resten av banen er i bra stand.

Gikk en runde på Vestmork tidligere i uken, og må faktisk si at fairwayene der er de beste jeg har sett i Norge så langt i år. Tett, fint og grønt overalt. Greenene var litt lange og trege men de begynner gradvis nedklipping nå.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Losby GK, Østmork

Post by heikkih »

heikkih wrote:Østmork åpner endelig i dag.
Er det bare torsdag i dag? Hadde fredagsfølelse. Østmork åpner i morgen, fredag 31. mai. :)
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Losby GK, Østmork

Post by stianm »

De har lagt ut mye arbeid på Vestmork i år ja, noen som var sårt tiltrengt. Greenene, om enn noe trege enda, så er de iallefall tette av gress. Blir spennende å se hvordan det blir når det er klipt. Blir nok noen runder der i år ja :)

Ellers blir det gått å tråkke rundt på Østmork igjen, har ikke vært der inne på en stund nå så tenkte å ta en liten befaring idag. Jeg vil også være klar til match kvalet på lørdag =)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Losby GK, Østmork

Post by stianm »

Da var det på tide med den årlige oppdateringen fra Losby :)

Om være holder seg som nå så vil Østmork trolig åpne i Påskehelgen allerede. Dette er en uoffisiell tilbakemelding så det kan fortsatt forskyves.. Banen er etter hva jeg hører i veldig god stand nå med lite skader. Så dette kan bli en rekordsesong :)

Vestmork regner de med å åpne allerede til helgen. Ved siden av dette så holder de på å bygge en ny putt&chip trenignsområde med Astroturf på ikke usexy 1350Kvm, dette vil være i tillegg til de eksisterende treningsområdene.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Post Reply