Borre GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Da er det bekreftet på hjemmesiden at sesongen er over på hjemmebanen :cry:

De åpner nok 9-hullsbanen med matteutslag og vintergreener om ikke så lenge,men det blir liksom ikke det samme. Får vel satse på at det holder seg passe mildt på dagtid slik at kanskje Larvik,Solum og kanskje noen til,har åpent et par uker til iallefall
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Var borte og titta på hjemmebanen i dag og det er stort sett snøfritt nå. Ligger små partier med snø i skyggesider/skog og i enkelte av bunkerne. Samt litt rundt enkelte av greenene etter brøytingen. De har lagt på vekstduker tidligere men i går når det blåste orkan i kastene så har mange av dukene gitt tapt. Så noen hundre meter unna greenen sin og andre 20m oppe i trær i fillebiter.

Fairwayene ser bra ut, tror det er ganske tørt. Men enkelte av greenene så ut til å ha soppskader av det jeg så på litt avstand. Hull 6 så ikke bra ut, ei heller hull 14.

Det var noen på rangen så jeg,selv om den ikke er offisiellt åpen ennå. Var nok selvplukk av baller
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Borre GK

Post by Fredrikkm »

Tror du banen åpner til påsken? Har hytte i Horten, så det hadde vært greit å få vært der noen dager og tatt noen runder.
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Ja,det vil overraske meg om den ikke gjør det. Det er medlemsmøte til uka, vi får muligens vite mer om aktuell åpning da
fviken
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 28 Mar 2011, 08:37
Hcp: 10,4
Hjemmeklubb: Vestfold GK

Re: Borre GK

Post by fviken »

Banen åpner søndag 17. april. Gjelder ihvertfall Nye Borre (18 hullsbanen) men sikkert også Gamle Borre (9 hullsbanen). Driving-rangen åpnet i dag (onsdag).
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

skikkelig digg. Da blir det en treningsøkt i kveld eller i morgen tidlig på rangen. Så er det bare å planlegge banespill også :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Sesongåpnet på hjemmebanen i dag i strålende vår-vær. Etter 10 hull gikk jeg over til shorts....og har blitt litt solbrent på armene :lol: :lol: Var vel 18 grader og knallvær

Banen var overraskende tørr til årstiden å være. Vanligvis er det ganske bløtt men nå var ikke det noe problem

Tees: som det står på hjemmesiden, de har aldri vært så bra så tidlig på sesongen. Virkelig lovende
Fairways: noen er vertikalskåret og luftet. Men tørt og fint stort sett. Bra gressvekst og flott grønn farge
Greener: er hull etter lufting fortsatt og med litt sand på noen av de. Hull 6,7,8,9,10 har en del soppskader. Men det spirer godt i gresset ellers og det lover bra. Litt hopp og sprett men helt ok
Rough: er svidd av mange steder og ingen problemer med å finne ballen.
Bunkere: litt harde noen av de, var uheldig med å havne i noen og resultatene ut derfra var mildt sagt dårlig

Alt i alt positivt for å være så tidlig. Veldig overrasket over at det har blitt såpass grønt på rekordtid.

Hull 17 (fairway hull 2 i bakgrunnen)
Image
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Borre GK

Post by Fredrikkm »

Dette var gode nyheter! Jeg skal tilbringe store deler av ferien i horten, så da har jeg hvertfall noe å se fram mot :D
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Borre GK

Post by veggiss »

Ferie i Horten? Skal du sone?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Borre GK

Post by Fredrikkm »

Haha, jeg skal bruke ferien på hytten vi har der med samboeren, to hunder og en haug med pensumlitteratur å lese før eksamen, så du kan vel se på det som om jeg skal i fengsel ja :lol: Det gjør det jo dog litt mer tålelig at det er en åpen golfbane i nærheten.
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Fant infoen under siden om greenfee samarbeid

"MEDLEMSGJEST
Borre medlemmer kan ha med gjester på Borre som vil få rabattert greenfee. Rabatten er kr. 100,- ved spill på Nye Borre og kr. 50,- ved spille på Gamle Borre. Rabatten gjelder alle dager, og Borremedlemmet må være med inn i proshop når greenfee betales."
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Borre GK

Post by veggiss »

Good...vi får ta en runde i løpet av våren!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Ny runde her i går og blir mer og mer overbevist om at banen blir bra i år. De jobber også kontinuerlig med å bedre forholdene. Blant annet har man tynnet ut skogen ved green 11 og 13. Det vil slippe inn mer lys og skape bedre forhold for gressvekst.
I går var det tydelig at mange av bunkerne var preppet og skikkelig raket gjennom, det gjorde det lettere å slå fra de.

En annen positiv ting er at man har målt opp banen på nytt og merket alle sprinklerlokk med lengde både til front og senter green. Det er veldig bra :D

FW hull 17
Image

Green hull 15
Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Ny runde på Borre i dag. Fairwayene har blitt enda bedre og har vært klippet flere ganger siden sist. De er meget bra for å være så tidlig på sesongen.

Greenene er vel omtrent som sist, kanskje en tanke bedre men det vil nok ta litt tid før de som har litt soppskader vil bli skikkelig bra.

Roughen vokser for hver dag og flere steder begynner det å bli skikkelig god vekst
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Har vært en tur på 9-hullsbanen i dag. I fjor var den så dårlig at det ble ikke mange rundene der, men den ser allerede bedre ut nå enn den var i hele fjor. Tees er veldig fine, fairways har noen flekkete områder med isbrann-skader eller litt soppskader. Men vanligvis pleier de å være helt supre så jeg regner med de blir det nå også. Greenene er allerede bedre enn i fjor synes jeg. Noen områder med litt lite gress på noen av de, men hull 1,4,5,6,7,8 som alle var dårlige i fjor, ser mye bedre ut. De er grønne og har bra vekst sålangt.
Green 4 er kanskje den dårligste, der synes jeg man burde tynnet ut mer av skogen for å slippe inn mer lys. Den er mye skygge gjennom dagen. Hull 9 er veldig bra, kanonbra fairway og veldig bra green sålangt

Fairway på hull 8 var litt bløt frem mot dogleg`n, som vanlig. Ellers var banen helt tørr og fin

Lover bra for året dette :)
Masif
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 11 Apr 2011, 08:37
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: Hakadal GK

Re: Borre GK

Post by Masif »

Hvor finner jeg slopetabellen for Borre på nett? Finner den ikke på hjemmesiden dems. :/

*Edit: Fant den nå. :) Skal dit i morra så nå er jeg spent. :D Bra forhold der?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Tok en morgenrunde her i dag i nydelig solskinn og nesten helt vindstille

Fairways er helt kanonbra, slik de skal være. Tørt og fint også, ingen spor etter regnperioden sist
Hull 7
Image

Men flere av greenene har fortsatt ikke blitt slik de bør være. Hull 1,3,5,6,7,8 er de som først og fremst dårligst. Fortsatt områder med spor etter soppskader og dårlig vekst. Selv om noen av de har vokst til. Så finnes det greener som er helt strøkne også. Alle er kortklippte og har grei hastighet, men det ruller ikke like jevnt på de dårlige områdene naturligvis.

Hull 16 (litt dårlig ytterst her)
Image

Putt for par på hull 16


Roughen begynner å bli supersaftig, og kanskje litt for mye enkelte steder, som her mellom hull 17 og 2 :D
Image
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Borre GK

Post by sirandrew214 »

Den roughen på 17 var slik i fjor også husker jeg. High-risk å gå for greenen, hvis man slicet litt.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Borre GK

Post by Yorkie »

Flott å høre at det går seg til på Borre, greenene var litt sørgelige når jeg spilte den for tre uker siden, bør vel da tenke på å få satt den på planen snart igjen da.

Roughen mellom 2 og 17 skal være lang og jævlig, ellers blir det altfor fristende for de som har litt lengde å gå for green ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply