Borre GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Håper og tror at den vil være på sitt beste samme uke som Norgescup arrangeres der, og ukene etter det.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Borre GK

Post by sirandrew214 »

Glær mæ. Føler at banen skylder meg et par gode runder nå snart... :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Spilte endelig på hjemmebanen igjen i dag etter ferie. Gikk ut gørrtidlig for å være ferdig før varmen kom skikkelig.

Bilde av hull 18 tatt kl.0550 :!: Spesiell stemning

Image

Fairwayene er som vanlig veldig bra. Men ble litt skuffet når jeg så at green nr.1 fortsatt ikke var slik den bør være. Green nr.5 og 7. er heller ikke tipp topp. Men resten er stort sett veldig bra synes jeg.

Hull 18 etter runden

Image

Hull 2, inn mot greenen.

Image

Hull 16

Image

Roughen er skikkelig tjukk og seig, selv rett utenfor fairway graver ballen seg dypt ned.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Forventet en fuktig bane når jeg dristet meg til å spille i dag, men ble gledelig overrasket. Er stort sett greit på fairwayene selv om de er veldig myke. Noen steder er det nok risiko for å få plugget ball. Noen av bunkerne har litt "vannrenner" og er litt kompakte etter alt regnet. Men virker som det har tørket opp godt

Greenene rulla meget bra og var fine.

Positivt overrasket over forholdene. Nå har det regnet igjen i kveld og skal regne endel i morra dessverre
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

I dag er dessverre siste dag som hovedbanen er åpen. Var her i dag og det var veldig fine forhold. Litt myke fairways men mye tørrere enn jeg forventet. Når duggen forsvant av greenene var det god rull på de stort sett. Fantastisk høstdag med +11 på det meste og knallvær. Litt vind på backnine men alt i alt en strålende dag.

Hadde jeg ikke visst at de vil gjøre endel arbeid på banen før vinteren setter inn, ville jeg ristet kraftig på hodet om noen hadde sagt at banen skulle stenge i dag. Det var ingenting som antydet at det nærmet seg sesongslutt, bortsett fra alt løvet rundt omkring
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Borre GK

Post by GunnarBull »

Det var synd, Kevin. Jeg kunne virkelig tenkt meg å spille Borre igjen - maaaange år siden sist. Vi får satse på å vise våre ferdigheter til Larvik-publikummet senere i høst istedet :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Spilte 9-hullsbanen på Borre i ettermiddag. Fairways så ut til å være klippet nylig, fine og faktisk ganske tørt. Greenene har vært luftet for en stund siden men var jevne og fine, med grei rull.

Men det blir jo utrolig fort mørkt på ettermiddagen. Rakk 9 hull litt før det virkelig ble skumring
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Borre GK

Post by Thkarlson »

Kevin:

Er gamle Borre fortsatt åpen??
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Ja,det er den. Tipper de holder åpent til uka også, men spørs etter det. Tror ikke de har begynt med vinterforberedelsene der ennå, men det er nok like før. Deretter blir den sikkert satt opp med vintergreener til snøen kommer
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Borre GK

Post by Thkarlson »

Da får jeg skynde meg og spille da ;)
Har ett par billetter fortsatt jeg må få brukt opp...
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Har vært ute på på morgenen i dag i 2gr og tåke :) 9-hullsbanen er faktisk i veldig bra stand, greenene er jevne og ruller bra.

Men i dag lufter de fairwayene dessverre og det skal nok bare være åpent med sommergreener i noen dager til. Deretter blir det vel vintergreener til snøen kommer

Det var ikke så veldig vått faktisk, mye tørrere enn andre steder jeg har spilt. Foruten hull 8, der er første del av fairway ganske våt som vanlig.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Hele anlegget åpnet i dag, på en utrolig flott dag. Tror det var ca.+17 grader og knallsol, og nesten ingen vind.

Når banen åpner så tidlig som 24.mars kan man nesten ikke forvente så mye. Gresset på denne tiden er ganske gult, men flere steder var det begynt å grønnes.

Var vel kun på hull 14/16 jeg merket noe som helst fuktighet på fairway, men det var svært lite. Ellers var det knusk tørt og fint. Fairways er litt lodne, men helt greie å spille fra på denne tiden. Tees er også sånn.

Greenene har fortsatt luftehull, men de ble klippet i går og det rullet helt greit. Litt ujevnt blir det med de hullene noen steder. Tror ikke det var noe særlig med soppskader, isåfall ganske lite. Alle bunkerne er nylig preparerte og veldig fine. Så ikke om det var noe småstein, men sanda var luftig og fin å slå fra.

Bra med folk der i dag. Det er ballrenne pga fare for frost på morgenen, var litt kaldt i morges.

Scoren ble så som så, men det betyr lite på en så fin dag :D

Image

Image

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Spilte Borre i går og banen begynner å bli veldig bra. Det er grønt og frodig, fairways er grønne og fine. Greenene er myyye bedre nå og stort sett alle med et par unntak, er meget bra. Utrolig flott vær og smekkfull bane fra tidlig morgen til langt utpå ettermiddagen.

Var en tur på 9-hullsbanen på søndag og der var greenene også meget bra. Mens noen av fairwayene fortsatt var ganske fuktige etter alt regnet noen dager før.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Greenene er hullet og dresset nå. Ganske vanskelig å putte. Halv pris på greenfee for tiden pga arbeidet
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: Borre GK

Post by Terikn »

Hvordan er forholdene her nå?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Har ikke spilt her siden sist,men skal en tur i dag
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Borre GK

Post by sumo »

hvordan var det på borre idag, kevin?
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Fairways er stort sett bra, tørre og fine. Skulle gjerne sett at de klippet de ned enda litt til, men det kommer vel. Er litt ugrass, kløver etc noen steder. Men tett og fint gress.

Greenene har fortsatt noen spor av hulling/dressing. Hadde håpet de var bedre, er ikke helt jevne og fine ennå. Var ikke helt fornøyd. Teesteder er helt ok, men ikke mer

Roughen rundt på banen begynner å bli veldig høy og saftig, å holde seg i fw er absolutt å anbefale
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Var her i går og nå begynner forholdene å bli veldig bra. Fairways er veldig bra. Greenene er mye nå og de fleste er veldig bra, jevne og grei hastighet. Green nr.5,12 og 17 henger fortsatt etter. Men litt mer vekslende vær med varme og regn nå, så blir de også topp.

Positivt overrasket :) Traff en bekjent her om dagen som hadde spilt banen nylig og han sa også at forholdene var veldig bra.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Borre GK

Post by kevin »

Gikk 9 av hullene på hovedbanen i går kveld og fairways er fantastisk bra. Den perioden med litt mer varme, sol/regn, har virkelig gjort banen bra. Greenene er bra, men ikke spesielt raske. Green 17 er fortsatt litt flekkete og litt humpete. Så at et par av bunkerne har fått ny/påfyll av sand. Greenbunker hull 3 så veldig bra ut nå
Post Reply